Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith

Arnold Layne

Recommended Posts

audirs2

Hur kan dom va så bra?

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Peolito

Jag gillar bra progressiv rock/metal. Svenska Opeth släppte sitt 14 album för en tid sedan som jag tycker är bra. The Last will end Testament heter skivan. De kommer också till Sweden Rock på onsdag. Tyvärr börjar åldern ta ut sin rätt så jag håller mig hemma i år.

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
Dela på andra sajter

Peolito
19 timmar sedan, skrev Aray Na:

– Jag är där varje år som besökare. Det känns som att denna line-up är bättre än på länge, säger Mikael Stanne, sångare i Dark Tranquility.

https://www.gp.se/kultur/rockstjarnornas-tips-detta-far-du-inte-missa-pa-sweden-rock.8f88eb4c-2c86-42bc-a483-23e56a5bc5f3

Årets line up tycker jag inte är så intressant.

Tycker att onsdag och torsdag är ganska bra sedan nästan ingenting att se för mig (om jag hade åkt)

Dela på andra sajter

Peolito

Hade kunnat se Slipnot på Sweden Rock som ska ha en bra show. Här deras platta IOWA från 2001. Lite små extrema :-)

Dela på andra sajter

Peolito
Inlagd (ändrad)

Danska Pretty Maids med Re, Hot and Heavy från -84- Spelar på onsdag på SR. Heavy/Rock.

Ändrades av Peolito
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

Peolito

Danska King Diamond avsluta onsdagen på SR på Rock Stage. Heavy metal. Här med albumet Merciful fate från -84.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Svenska progressiva bandet The Night Flight Orchestra spelar på SR på Onsdagen. Här följer albumet från 2020 Aeromantic II. Do hade jag velat se.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

audirs2

Äh, nu vill man ha piano klink!

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Peolito
4 minuter sedan, skrev audirs2:

Äh, nu vill man ha piano klink!

Den munnen har sugit på godsaker :-)

• Cheers 1
Dela på andra sajter

Peolito

Från Göteborg kommer Dark Tranquility som spelar metal, progressiv variant. De har hållit på i ca 20 år. Spelar på torsdag på Sweden Rock. Damage Done her detta album från 2002.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Sex Pistols med Frank Carter spelar på torsdagen på SR. De hade jag velat sett. Ruttna Johnny mår väl inte så bra psykiskt vad jag förstår.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Korn spelar på torsdag på SR. De hade jag sett. Startade 1992. Här albumet The Nothing från 2019.

Dela på andra sajter

Peolito

Tyska Kreator spelar på torsdag på SR. Bra hårdrock. Lyssnar på Coma of Souls från 1990.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Progressiva metal bandet Dream Theather spelar på torsdag på SR. Lyssnar på Images and Words från 1992. Riktigt bra progressiv platta från DT.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Aray Na
3 hours ago, Peolito said:

Från Göteborg kommer Dark Tranquility som spelar metal, progressiv variant. De har hållit på i ca 20 år. Spelar på torsdag på Sweden Rock. Damage Done her detta album från 2002.

En dokumentär om Dark Tranqulity.

Även lite om In Flames och At the Gates.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Adrian Vandenberg som spelat i Whitesnake spelar idag på SR med just temat Whitesnake låtar.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

På fredag spelar danska D.A.D som hållit på i 40 år och fortfarande har kvar sin energi. A speed for darkness heter detta album från 2024.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Scorpions som alltid funnits spelar på SR på fredag. Lyssnar på Blackout från 1982.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Peolito

Kee Marcello tidigare gitarrist i Europe spelar på fredag på SR med Europe tema på låtarna.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Peolito

PÅ lördag spelar Wishbone Ash på SR som hållit på sedan 70-talet. Lyssnar på Argus från 1972.

• Ge karma 1
  • Hjärta 1
Dela på andra sajter

Peolito

Svenska Saabaton uppträder på SR på lördag. Lyssnar på Carolus Rex från 2012.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Peolito

Danska Volbeat släppte i fredags God of Angels Dust. De startade 2001. Metal, hårdrock.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...