Rillex Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 Hmmm, jag har ju alltid på ngt sätt sett mig själv som hårdrockare (eller åtminstone rockare eller iaf poppare ) men det hände ngt på 80-talet med mig när syntharna tog mark på topplistorna............. Blev fullt förundrad över vad man kunde skapa elektroniskt och vilken musikalitet många av dem hade (Alphaville, Bronski Beat, Soft Cell, Communards, Depeche Mode (och Vince Clark låg ju bakom väldigt mycket annat efter Depeche) m.m...... Men någonstans här, så var det faktiskt en norsk trio som fångade mitt musikintresse på ett på ett sätt som jag inte varit med om sedan jag upptäckte Beatles, Robert Johnson, Deep Purple, Iron Maiden, Gyllene Tider eller Noice m.fl. som är svåra att räkna upp........ Första inköpen var ett gäng 45-varvare som funkade bra på fritidsgårdarna men jag har förmodligen samtliga fullängare på både LP & CD från den första skivan till den senaste.......... Kommer nog alltid att hålla Mårten Harket som den bästa tonregistersomfattande-(är det ens ett ord ) popsångarna "ever" och han sjunger lika bra idag............ I min värld är detta musikaliska mästerverk men som sagt, musik är ju subjektivt men minst tre av deras låtar (och detta är bara fyra i urvalet av hela deras katalog) skall spelas på min framtida begravning annars kan man lika gärna ställa in skiten och slänga mitt feta lekamen i Sävenäs förbränningsstation.......... A-ha grymt bra de också. Jag fastnade i synt träsket rätt direkt. [emoji3526][emoji3526][emoji3526] Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 Någon syntpoppare har jag aldrig varit. Däremot stort Deep Purple fan på den tiden det begav sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 Synt, jo jo! Här är det Brian May och finsk svenska girl band som inte är min stil direkt, men om Brian tror på dom så,,,,! Han måste vara världens mest sympatiska gitarr gubbe, eller hur? https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/15/vicky-oneons-band-gjorde-lat-med-brian-may-fran-queen-men-coronan-stallde-till Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 1 timme sedan, skrev Peolito: Någon syntpoppare har jag aldrig varit. Däremot stort Deep Purple fan på den tiden det begav sig. Lyssnar på dom fortfarande efter mer än 40 år på rock estraden!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 19 minuter sedan, skrev audirs2: Synt, jo jo! Här är det Brian May och finsk svenska girl band som inte är min stil direkt, men om Brian tror på dom så,,,,! Han måste vara världens mest sympatiska gitarr gubbe, eller hur? https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/15/vicky-oneons-band-gjorde-lat-med-brian-may-fran-queen-men-coronan-stallde-till Har du ett exempel på ett svensk finskt girlband så jag får lyssna på dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 19 minuter sedan, skrev audirs2: Lyssnar på dom fortfarande efter mer än 40 år på rock estraden!! Gamla Deep Purple är fortfarande kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 7 minuter sedan, skrev Peolito: Har du ett exempel på ett svensk finskt girlband så jag får lyssna på dem. Här en af tjejerna ensam! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Här en af tjejerna ensam! Vet inte om man skall ta henne på allvar? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 Den här tjejen vore kul at kolla på live! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 11 minuter sedan, skrev audirs2: Här en af tjejerna ensam! Nja, inte min typ av musik. Festliga färger på håret dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 9 minuter sedan, skrev audirs2: Den här tjejen vore kul at kolla på live! Hon var bra. Bra röst i den tunna kroppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2020 Dela Inlagd April 16, 2020 4 minuter sedan, skrev Peolito: Hon var bra. Bra röst i den tunna kroppen. Ja henne måste vi bumpa upp lite mera! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2020 Fick bli George Harrison efter en trevande arbetsdag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2020 Nasty Pop...förmodligen inte bland dom kändaste i världen...påminner rätt så mycket om 10cc. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2020 Kanske skulle spela den här i morgon bitti när jag vaknar...äntligen Fredag igen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 17, 2020 Dela Inlagd April 17, 2020 Kal P Dal rockar på. En av skivorna jag har med honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2020 The Alarm från Wales lirar bra form av punk/new wave. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2020 The Movies från England hade stor populäritet i slutet av 70-talet...musiken är pubrock med lite stänk av Little Feet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2020 4 timmar sedan, skrev Peolito: Kal P Dal rockar på. En av skivorna jag har med honom. Känner mig hedrad att fått sett honom i folkparken ...har ochså skivor med honom. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2020 Indianmusik med blandning av mexikanskt...dom var lite utför i karriären här så dom har gjort bättre. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2020 Det är något visst över denna glada skåning...man ser liksom en gammal god svensk film framför sig If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2020 Countryrock av Commander Cody...inte den typen som Eagles kör utan mer som Doug Sahm. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2020 Bläddrade i hyllan och den här gången fastnade fingret på den rockande flamman Bonnie Raitt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 18, 2020 Dela Inlagd April 18, 2020 25 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Bläddrade i hyllan och den här gången fastnade fingret på den rockande flamman Bonnie Raitt. Underbar röst....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2020 Fnissar lite när jag lyssnar på det här hobbybandet med Kim Larsen...meningen var att det skulle bli en äkta live-inspelning ...men på grund av för mycket onykterhet så blev inte den instrumentala biten så lyckad så dom fick göra om den i studion igen och mixa till det If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu