Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Härligt stuk på den här Creeps-plattan ...mycket bättre än efterföljaren Blue Tomato som dom blev kända på. 

 

20200904_134342.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt schysst band som varierar friskt från country och bluesrock. 

 

20200905_073458.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jehtro Tull hade hamnat i en rockig period...och sanna mina ord...en platta som rockar riktigt fett. 

 

20200905_093429.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

flyttade runt lite prylar i bokhyllorna, och la händerna på singelbackarna, oj oj oj! Det var länge sen man var där och bläddrade :)

fick syn på dessa tre raringar, nog ett par av de första skivorna jag fick köpa för veckopengen....

 

image.thumb.png.4f002643351689bfd92e75efff22ea39.png

 

 

 

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Da_Ling_Boy:

flyttade runt lite prylar i bokhyllorna, och la händerna på singelbackarna, oj oj oj! Det var länge sen man var där och bläddrade :)

fick syn på dessa tre raringar, nog ett par av de första skivorna jag fick köpa för veckopengen....

 

image.thumb.png.4f002643351689bfd92e75efff22ea39.png

 

 

 

 

Ett band man växte upp med och som gav en många trevliga stunder ... har varit en strykande åtgång på orginalmedlemmarna och endast Andy Scott kvar i livet tyvärr.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kraftwerk är väl en sådan där grupp jag kan sätta på en skiva av men sedan låta dröja till att det händer nästa gång ...just den här kan jag väl tycka att den låter något steril för mig. 

 

20200905_130001.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

1986 debuterade denna punkgrupp från Järfälla med skivan Blodsdans...tror att bandet fortfarande existerar men troligen med en lite mer snällare musik. 

20200905_134935.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/3/2020 at 2:32 PM, edvardpop said:

 

Kul och galet band som en en kompis fick mig att börja lyssna på under gymnasietiden tillsammans

med band som Kraftwerk och Front 242. Han var mer inne på elektronisk musik och på Oh, no! It´s Devo

hade amerikanerna övergett gitarrerna och new waven och blivit ett mer utpräglat synthband. Osäker på

om det är deras bästa men väl så knäppt som de föregående albumen är det i alla fall om inte mer.

Som på "Speed Racer" tex där de bla sjunger om en barbiedocka med hjärna som gillar sex🙂

 

R-981346-1437751601-1966.jpeg.jpg.331fa7fc8ddb1d8dfebc8633e55c25bc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Takings heads var samtida och snarlika har hållit lite bättre över tid tycker jag. 

Lyssnade en del på devo när det begav sig men det var inte det som gick mest. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammy Hagar eller David Lee Roth på sång må väl vara en smaksak...bra sångare båda två...här är i alla fall den första med Sammy. 

 

20200905_143217.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på 77-årsdagen King Roger Waters 🥳

untitled.png

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

bild.png.780592a5c60114d49ca0253f230dd657.pngMinns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Peolito:

bild.png.780592a5c60114d49ca0253f230dd657.pngMinns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år.

Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙

Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........:thumbsup:

Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Peolito:

bild.png.780592a5c60114d49ca0253f230dd657.pngMinns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år.

 

8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙

Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........:thumbsup:

Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........

Hakade aldrig riktigt på punkvågen ... men har en handfull plattor och naturligtvis ingår denna i samlingen :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Varvade tidigare ned idag till gullponkarna i Ola & The Janglers. 

 

20200907_180810.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista studioalbumet med Genesis där Steve Hackett är med och klinkar på gitarren...en bra skiva men som inte sticker ut något nämnvärt som dom tidigare plattorna...men om jag får gnälla lite så tycker jag att ljudet på skivan är lite väl tunt. 

 

20200907_180852.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙

Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........:thumbsup:

Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........

Såg The Clash på Olympen 1080/81 sjukt sugen på att få höra många låtar från senaste succeplattan. Minns bara London calling kanske en till. Annars gammal punk blev djupt besviken och dränkte nog mina sorger efter den konserten.

Link to comment
Dela på andra sajter

bild.png.721d13e2e3f8188731f5bd7edad76a69.pngHittade denna på Spotify. Härligt gammaldags rock mm med The Yardbirds. Live at the BBC Revisited från 64/65.

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll känner jag för att bara smöra till det...det åkte på en Smokie i all sin enkelhet. 

 

20200908_190051.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuvliga tongångar...countryrockprojekt bildat av Kingen i Dire Straits...Mark Knopler. 

20200909_150958.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Många Kansas-fans har nog den här som favorit...men för mig är det två andra som jag klassar högre. 

 

20200910_173805.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Peolito:

Hooters musik bröstar upp sig ibland.bild.png.7a857e3609695e708f74fdea57bc3396.png

Jäkligt bra ljudkvalité på den vinylen........💙

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...