Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Bryter in med en ny låt av Bob Dylan Murder most foul som handlar om John Kennedy mordet. Den är på 17 minuter och Bobban pratar sig igenom låten men jag gillar den skarpt. Han har ju gjort många bra låtar men någon live artist är han ju inte. Sett han en gång tror det var på stadion.

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2h7H-1unoAhWQzMQBHUZhAoAQ3ywwAHoECBAQBg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3NbQkyvbw18&usg=AOvVaw1cSuj0HD22AjLbA4vDFqTk

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
25 minuter sedan, skrev Peolito:

Bryter in med en ny låt av Bob Dylan Murder most foul som handlar om John Kennedy mordet. Den är på 17 minuter och Bobban pratar sig igenom låten men jag gillar den skarpt. Han har ju gjort många bra låtar men någon live artist är han ju inte. Sett han en gång tror det var på stadion.

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2h7H-1unoAhWQzMQBHUZhAoAQ3ywwAHoECBAQBg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3NbQkyvbw18&usg=AOvVaw1cSuj0HD22AjLbA4vDFqTk

 

Har också sett han en gång .... då med munkjacka med huvan över skallen och med ryggen vänd mot publiken mestadels av konserten .

Så man kan inte anklaga honom för att vara en publikfriare direkt... men däremot har jag inget emot och ligga i soffan och lyssna på en god platta.

 

 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Leonard Skinners lärjungar släppte ett samlingsalbum med outsläppta låtar 1978 efter det att deras flygplan damp i backen...bra låtar är det på den. 

 

20200415_073531.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

1983 var det en annan grupp som började göra skivor på löpande band...och som vanligt lättade man på sitt läder och gjorde sig nästintill utfattig  :D

 

20200415_080526.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det var inte igår jag lirade denna Lizzy-platta...och inte i förrgår heller för den delen...ibland dyker dom bara upp på det där trevliga sättet. 

 

20200415_165017.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Låt mig tänka nu....kan det ha varit på några skoldanser i fjärde klass vi eldade på med den här  :D

 

20200415_173618.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig tänka nu....kan det ha varit på några skoldanser i fjärde klass vi eldade på med den här  [emoji3]
 
20200415_173618.thumb.jpg.0e79f2f539c430ebd728eda448aaf847.jpg

Guld .....Första skivan jag hade var popcorn.
Du har en helt otrolig källa med musik man bara häpnar.....
Jag var 6-7 år gammal var 1973-74 fick den av mina föräldrar som vi köpte på OBS! i Vårby kommer jag ihåg.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hmmm, jag har ju alltid på ngt sätt sett mig själv som hårdrockare (eller åtminstone rockare eller iaf poppare :giggle:) men det hände ngt på 80-talet med mig när syntharna tog mark på topplistorna.............

Blev fullt förundrad över vad man kunde skapa elektroniskt och vilken musikalitet många av dem hade (Alphaville, Bronski Beat, Soft Cell, Communards, Depeche Mode (och Vince Clark låg ju bakom väldigt mycket annat efter Depeche) m.m......

 

Men någonstans här, så var det faktiskt en norsk trio som fångade mitt musikintresse på ett på ett sätt som jag inte varit med om sedan jag upptäckte Beatles, Robert Johnson, Deep Purple, Iron Maiden, Gyllene Tider eller Noice m.fl. som är svåra att räkna upp........

 

Första inköpen var ett gäng 45-varvare som funkade bra på fritidsgårdarna men jag har förmodligen samtliga fullängare på både LP & CD från den första skivan till den senaste..........

Kommer nog alltid att hålla Mårten Harket som den bästa tonregistersomfattande-(är det ens ett ord :giggle:) popsångarna "ever" och han sjunger lika bra idag............

 

I min värld är detta musikaliska mästerverk men som sagt, musik är ju subjektivt men minst tre av deras låtar (och detta är bara fyra i urvalet av hela deras katalog) skall spelas på min framtida begravning annars kan man lika gärna ställa in skiten och slänga mitt feta lekamen i Sävenäs förbränningsstation..........:rotfl:

DSCN2209.thumb.JPG.3f5510c2751c165e545a4a45dd816b4b.JPG

 

DSCN2210.thumb.JPG.4ca14705949bbcba355cfd23aca58159.JPG

 

DSCN2211.thumb.JPG.70624d939dc7668657104fa72bc412a9.JPG

 

DSCN2212.thumb.JPG.17278fdd5b90e9753d398ecc59091580.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Arbetsdag igen efter en vecka i karantän och det börjar popigt  .

 

20200416_052109.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, jag har ju alltid på ngt sätt sett mig själv som hårdrockare (eller åtminstone rockare eller iaf poppare :giggle:) men det hände ngt på 80-talet med mig när syntharna tog mark på topplistorna.............
Blev fullt förundrad över vad man kunde skapa elektroniskt och vilken musikalitet många av dem hade (Alphaville, Bronski Beat, Soft Cell, Communards, Depeche Mode (och Vince Clark låg ju bakom väldigt mycket annat efter Depeche) m.m......
 
Men någonstans här, så var det faktiskt en norsk trio som fångade mitt musikintresse på ett på ett sätt som jag inte varit med om sedan jag upptäckte Beatles, Robert Johnson, Deep Purple, Iron Maiden, Gyllene Tider eller Noice m.fl. som är svåra att räkna upp........
 
Första inköpen var ett gäng 45-varvare som funkade bra på fritidsgårdarna men jag har förmodligen samtliga fullängare på både LP & CD från den första skivan till den senaste..........
Kommer nog alltid att hålla Mårten Harket som den bästa tonregistersomfattande-(är det ens ett ord :giggle:) popsångarna "ever" och han sjunger lika bra idag............
 
I min värld är detta musikaliska mästerverk men som sagt, musik är ju subjektivt men minst tre av deras låtar (och detta är bara fyra i urvalet av hela deras katalog) skall spelas på min framtida begravning annars kan man lika gärna ställa in skiten och slänga mitt feta lekamen i Sävenäs förbränningsstation..........:rotfl:
DSCN2209.thumb.JPG.3f5510c2751c165e545a4a45dd816b4b.JPG
 
DSCN2210.thumb.JPG.4ca14705949bbcba355cfd23aca58159.JPG
 
DSCN2211.thumb.JPG.70624d939dc7668657104fa72bc412a9.JPG
 
DSCN2212.thumb.JPG.17278fdd5b90e9753d398ecc59091580.JPG

A-ha grymt bra de också. Jag fastnade i synt träsket rätt direkt. [emoji3526][emoji3526][emoji3526]


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon syntpoppare har jag aldrig varit. Däremot stort Deep Purple fan på den tiden det begav sig.

 

image.png.933cf33ffb1860e19575cdca5be89697.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Synt, jo jo! Här är det Brian May och finsk svenska girl band som inte är min stil direkt, men om Brian tror på dom så,,,,! Han måste vara världens mest sympatiska gitarr gubbe, eller hur?

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/15/vicky-oneons-band-gjorde-lat-med-brian-may-fran-queen-men-coronan-stallde-till

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Någon syntpoppare har jag aldrig varit. Däremot stort Deep Purple fan på den tiden det begav sig.

 

image.png.933cf33ffb1860e19575cdca5be89697.png

Lyssnar på dom fortfarande efter mer än 40 år på rock estraden!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev audirs2:

Synt, jo jo! Här är det Brian May och finsk svenska girl band som inte är min stil direkt, men om Brian tror på dom så,,,,! Han måste vara världens mest sympatiska gitarr gubbe, eller hur?

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/15/vicky-oneons-band-gjorde-lat-med-brian-may-fran-queen-men-coronan-stallde-till

Har du ett exempel på ett svensk finskt girlband så jag får lyssna på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev audirs2:

Lyssnar på dom fortfarande efter mer än 40 år på rock estraden!!

Gamla Deep Purple är fortfarande kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Peolito:

Har du ett exempel på ett svensk finskt girlband så jag får lyssna på dem.

Här en af tjejerna ensam!

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Här en af tjejerna ensam!

 

Vet inte om man skall ta henne på allvar?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tjejen vore kul at kolla på live!

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev audirs2:

Här en af tjejerna ensam!

 

Nja, inte min typ av musik. Festliga färger på håret dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Den här tjejen vore kul at kolla på live!

 

Hon var bra. Bra röst i den tunna kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:

Hon var bra. Bra röst i den tunna kroppen.

Ja henne måste vi bumpa upp lite mera!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Fick bli George Harrison efter en trevande arbetsdag. 

 

20200416_155050.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Nasty Pop...förmodligen inte bland dom kändaste i världen...påminner rätt så mycket om 10cc. 

 

20200416_181755.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Kanske skulle spela den här i morgon bitti när jag vaknar...äntligen Fredag igen. 

 

20200416_185225.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...