Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev kycklingen:

 

För Arnold!😍

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Alter bridge ett amerikanskt rockband släppte detta album förra året. Kanon om man gillar grudge musik. Pawns and kings heter skivan.

 

image.png.70226ac8cc7e919124435fdd7f4da57a.png 

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnum ett brittiskt band som hållit på länge släppte denna platta förra året. Riktigt bra rock musik kanske för stora arenor. The Monster Roars heter den.

 

image.png.dc7c29bc7e136879b660fe9088ea299f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

De svenska metal vikingarna Amon Amarth släppte denna stenkross ifjol. Lyssnat på dom live det är så man blåser bort :-) The great heathen army heter plattan.image.png.6dd23e207d339e03119c55db1bafe20a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arch Enemy släppte en metal höjdare i fjol med sexiga growlande

ALISSA
WHITE-GLUZ

Deceivers heter alstret.
image.thumb.png.7a25327f1b5559308dbb2c875af86acb.png 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Peolito:

Arch Enemy släppte en metal höjdare i fjol med sexiga growlande

ALISSA
WHITE-GLUZ

Deceivers heter alstret.
image.thumb.png.7a25327f1b5559308dbb2c875af86acb.png 

 

 

Japp, Alissia gjorde underverk för det svenskbildade bandet "Arch Enemy" när tidigare sångerskan hoppade av (fast den tidigare sångerskan är väl manager numera har jag förstått)??.....

 

Alissia har genom ett nytt samarbete med en av världens bästa gitarrister (min åsikt) återigen bevisat sin storlek i rösten och musikaliteten......❤️ 🙏

Att både Alissia och Nita Strauss är sinnessjukt "toksnygga" gör ju inte saken sämre direkt.......❤️🙏

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Airacobra släppte detta album 2022 och är en härlig heavy metal smocka. Midwestern Steel heter alstret.image.thumb.png.35a803511ca0ade5d5ba8fc97f1a97e1.png

11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Japp, Alissia gjorde underverk för det svenskbildade bandet "Arch Enemy" när tidigare sångerskan hoppade av (fast den tidigare sångerskan är väl manager numera har jag förstått)??.....

 

Alissia har genom ett nytt samarbete med en av världens bästa gitarrister (min åsikt) återigen bevisat sin storlek i rösten och musikaliteten......❤️ 🙏

Att både Alissia och Nita Strauss är sinnessjukt "toksnygga" gör ju inte saken sämre direkt.......❤️🙏

 

Snygga duktiga tjejer blir man aldrig trött på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite sent ang Arnold Layne. Kände han inte men tråkigt ändå förstås. Han gav intryck av att ha varit en music lover av stora mått

liksom jag själv. Att Pink Floyd ändå var nummer ett av alla band och artister som gjort musik genom åren verkade ändå vara ganska

klart vilket framgick bla genom nicket han använde sig av, en av de största hitsen dem hade då Syd Barrett fortfarande var med i bandet.

 

1969, året efter Syd lämnat Pink Floyd, gjorde de soundtracket till en film som heter More. Rätt ojämn men det finns några riktigt fina

låtar på skivan. "Green is the colour" och "Cymbaline" tex. Också "Cirrus minor" då som jag kom att tänka på iom farsans begravning i fjol

(den kom inte med...). Det är ngt drömskt, sakralt och nästan paradislikande över låten som inleds med fågelkvitter. I Arnold Laynes sista

inlägg liknas Thailand vid pärleporten men att resan dit(om det nu skulle råka finnas en sådan plats)skulle ske så bokstavligt och redan nu,

det var väl ändå lite väl tidigt...

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Elvis Presleys dotter har fått en hjärtinfarkt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev edvardpop:

Lite sent ang Arnold Layne. Kände han inte men tråkigt ändå förstås. Han gav intryck av att ha varit en music lover av stora mått

liksom jag själv. Att Pink Floyd ändå var nummer ett av alla band och artister som gjort musik genom åren verkade ändå vara ganska

klart vilket framgick bla genom nicket han använde sig av, en av de största hitsen dem hade då Syd Barrett fortfarande var med i bandet.

 

1969, året efter Syd lämnat Pink Floyd, gjorde de soundtracket till en film som heter More. Rätt ojämn men det finns några riktigt fina

låtar på skivan. "Green is the colour" och "Cymbaline" tex. Också "Cirrus minor" då som jag kom att tänka på iom farsans begravning i fjol

(den kom inte med...). Det är ngt drömskt, sakralt och nästan paradislikande över låten som inleds med fågelkvitter. I Arnold Laynes sista

inlägg liknas Thailand vid pärleporten men att resan dit(om det nu skulle råka finnas en sådan plats)skulle ske så bokstavligt och redan nu,

det var väl ändå lite väl tidigt...

 

 

Japp funderat länge på just pärleporten, det var ju så han skrev i sista inlägget här...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam jai:

 

 

Samtidigt kanske det var den liknelsen han brukade ta till när det var dags att dra till Siam 🤔

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt uppgifter på SVD så blir Kina en stor aktieägare hos bla Spotify! Dom har köpt något som heter gyllene aktier! Finns snart inga svenska storbolag kvar verkar det som!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Slänger in en "gammal dänga" :giggle: från 2004.......

Ett av världens bästa "industrial metal-band" jag någonsin hört och kommer från Schweiz (vem hade väntat sig det? 🙏)........

Sybreed och "Bioactive" får igång mina "metal-känslor" på ett gött sätt.......🤘 :Yes: ❤️

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Slänger in en "gammal dänga" :giggle: från 2004.......

Ett av världens bästa "industrial metal-band" jag någonsin hört och kommer från Schweiz (vem hade väntat sig det? 🙏)........

Sybreed och "Bioactive" får igång mina "metal-känslor" på ett gött sätt.......🤘 :Yes: ❤️

 

Ja ta tex Mozart, vem hade trott det?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 timmar sedan, skrev audirs2:

Ja ta tex Mozart, vem hade trott det?:lipa:

 

Nja, Mozart var ju mer från Österrike.......😋

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev audirs2:

Ja ta tex Mozart, vem hade trott det?:lipa:

Vilken måsart? Gammalt skämt, jag vet men måste liva upp måndags morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ozzy Osborne gjorde en bra platta 2022. Patient Number 9. En liten hyllning till Jeff Beck då han spelar gitarr på spår 1 och 6. Eric Clapton är med och Tony Iommi från Black Sabbath och Zakk Wylde många bra gitarrister.image.png.b8de28e32e159f2d6d0e358a7508265b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Boz Scaggs släppte Memphis 2022. han är 78 bast och spelade med Steve Miller Band på 60-talet mm. Plattan är härligt laid back rock, typ.image.png.b6663c933cfbac2082febe806070fc2c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...