Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne

Steve Winwood har gjort en del soloplattor med varierande kvalitet...mest gillar jag hans distinkta högtenorröst .

 

20220424_174014.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla gruppen Saga från Canada ställer upp på Sweden Rock. Lyssnar på worlds apart från -81 som jag tycker är en gammal höjdare.image.png.a55d0cb668d8c7b54550b77a5a7329a4.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Rick Nelson kör riktig bra countryrock från tidigt 70-tal. 

 

20220425_184918.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

En bra platta men väldigt lite Deep Purple enligt mig...en lite märklig samling i form av Jon Lord, Ian Paice, Tommy Bolin, David Coverdale och Glenn Hughes. 

 

20220426_184358.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra punkband är Social Distortion. Deras platta från -96 är kanon. White light, white heat white trash heter den. Ska bli kul att se dem på Sweden Rock.image.png.5d5130c8c9db0973b5eeefeb581be3f6.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
1 timme sedan, skrev Peolito:

Ett bra punkband är Social Distortion. Deras platta från -96 är kanon. White light, white heat white trash heter den. Ska bli kul att se dem på Sweden Rock.image.png.5d5130c8c9db0973b5eeefeb581be3f6.png

Skulle ha sett dom på Gröna Lund...men det kom ju Corona helvete i vägen  😠

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Sweden Rock kommer Within Temptation som spelar symfonisk metal med en härlig kvinna som sjunger. Lyssnar på Resist från 2019.image.png.6dddc061526d2d08330736dced96e4e9.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-25 at 07:44, skrev Peolito:

Gamla gruppen Saga från Canada ställer upp på Sweden Rock. Lyssnar på worlds apart från -81 som jag tycker är en gammal höjdare.image.png.a55d0cb668d8c7b54550b77a5a7329a4.png

Mina absoluta favoriter vilket nog har framgått tidigare I tråden. 

Men trots att jag bara bor en mil ifrån Sweden Rock blir det inget besök där för mig i år. Är ingen festivalmänniska. Däremot ska jag se dom på höstens turné, både i Malmö 20 oktober och Berns i Stockholm den 23:e. Då blir det tjugo gånger som jag sett dom live.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Mina absoluta favoriter vilket nog har framgått tidigare I tråden. 

Men trots att jag bara bor en mil ifrån Sweden Rock blir det inget besök där för mig i år. Är ingen festivalmänniska. Däremot ska jag se dom på höstens turné, både i Malmö 20 oktober och Berns i Stockholm den 23:e. Då blir det tjugo gånger som jag sett dom live.

Härligt 😀 Det är möjligt det blir sista SR för mig. Åldern tar ut sin rätt. Nu hur vi iofs husbil går det bra får vi se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Den här krabaten spelade bas i ett ganska känt band...och sjöng gjorde han visst ochså.

276108467_133211132619559_6338738941106585275_n.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Tidigt 70-tal och svenska gruppen Contact var stora inom proggrörelsen...Ted Ström och Lorne De Wolfe var väl kändisarna här. 

 

20220428_045151.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Gruppen Night Ranger har hållit på sena början av 80-talet. Ett amerikanskt rock band som levererar bra rockmusik typ AOR. Deras första skivor är kanon (Night Patrol från -83) men även den senaste är bra, typ 1-2 år gammal. Kommer på Sweden Rock.image.png.76fc5f43349fe01a3d13287af254816d.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

The Tubes med deras alster The Tubes från -75. Härligt band och en super show. Såg dem på Göta Lejon typ 75-77 minns inte riktigt vilket år.image.png.ef1dcd35e3ec025c42bf4b623216a7d0.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

På den tiden en bland dom bästa liveplattorna av sitt slag...vad man längtade hem från plugget och ta med sig någon polare och spisa den när den var nyinköpt. 

 

20220428_164144.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det är Fredag och pubrocken tar fart igen. 

 

20220429_042444.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag. Lite nya skivsläpp. Börjar med den gamle token Ted Nugent. Han släpper Detroit Muscle idag. Låter som vanligt gitarrock och lite Americana. Inte dåligt av en 73 åring. image.thumb.png.24555d6d220440de0d427069ba5ac4b0.png Brorsan såg han live på konserthuset på 70-talet. Det var en hygglig ljudvolym :-)

 

 

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Från gamle fule Ted till vackra Ann Wilson ena systern i gruppen Heart med flera bra skivor för 40 år sedan. Nu är Ann 71 och släpper Fierce Bliss och det är härlig rock.image.png.461c56506e6a7f8438b2e94d0d6265ee.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

De gamla hårdrockarna i Thunder har släppt Dopamine. Härlig gammaldags hårdrock av gubbstruttarna. Dopamine heter skivan.image.png.08eeefc1ddc4190e453d62e4384f606c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
18 timmar sedan, skrev Peolito:

The Tubes med deras alster The Tubes från -75. Härligt band och en super show. Såg dem på Göta Lejon typ 75-77 minns inte riktigt vilket år.image.png.ef1dcd35e3ec025c42bf4b623216a7d0.png

Var inte dom också lite spexiga...typ att dom drog ner byxorna och visade rumpan på scen ibland  🙄

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Var inte dom också lite spexiga...typ att dom drog ner byxorna och visade rumpan på scen ibland  🙄

Jo, sångaren fee waybill hade en löskuk hängande ur brallorna. Mycket spex var det :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrashdiet ett svenskt sleazerockband har släppt nytt. Automaton och är ganska trevlig rockmusik. Har ingen aning om vad sleaze rock är för något. Googlade det är tydligen en utveckling från glamrocken.image.png.10558051863bbd222a16db7920eeda1f.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 timmar sedan, skrev Peolito:

Chrashdiet ett svenskt sleazerockband har släppt nytt. Automaton och är ganska trevlig rockmusik. Har ingen aning om vad sleaze rock är för något. Googlade det är tydligen en utveckling från glamrocken.image.png.10558051863bbd222a16db7920eeda1f.png

Kul med ny skiva från dem.....:thumbsup:

Sleaze rock är väl ungefär det som Guns 'n' Roses startade.....

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 timmar sedan, skrev Peolito:

Från gamle fule Ted till vackra Ann Wilson ena systern i gruppen Heart med flera bra skivor för 40 år sedan. Nu är Ann 71 och släpper Fierce Bliss och det är härlig rock.image.png.461c56506e6a7f8438b2e94d0d6265ee.png

Ann Wilson 71 år och fortfarande en av världens bästa rocksångerskor..........❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Den forne The Who-basisten brottas med galna bestar. 

 

20220430_073042.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Varför inte lite svängig Reo Speedwagon på förmiddagen. 

 

20220430_092151.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...