Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

16 timmar sedan, skrev audirs2:

Där åxå! Komsi komsi!😆 Ring maj så kan vi stråla samman!

Måste kolla med frugan. Får nog inte gå själv på Amazing Thai :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Big Big Train som klassas som ett neo progressivt band har släppt ett nytt album. Tyvärr omkom förra sångaren David Longdown i en olycka straxt efter att albumet färdigställts. Han har lite drag av Peter Gabriel i rösten.Jag som gillar progressiv musik tycker det är en skön musikupplevelse. Rikard Sjöblom från Sverige är med på albumet och spelar gitarr/klaviatur.image.png.eb6d2acc1680de68477708002d1cc537.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite gammal Wishbone Ash på eftermiddagen. There´s the rub från -74.image.png.c761033a3623d1fad9eea8198df7eaca.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

När Toto släppte Hydra var det väl lite nja över det hela...men den har växt med tiden. 

 

20220224_180501.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Arnold Layne:

När Toto släppte Hydra var det väl lite nja över det hela...men den har växt med tiden. 

 

20220224_180501.jpg

Håller med dig fullt ut.......

Tycker den växer hela tiden ju mer man lyssnar på den.........

Det var väl inget "hitalbum" men musikaliskt sett, så upptäcker jag nytt varje gång jag lyssnar.....❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag. Trots eländet i Ukraina måste jag koppla av med musik. Inleder med ett nysläpp av Hammerfall, glada svenska grabbar som släppt nytt album som heter Hammer of Dawn. Power metal av det gladare slaget.image.png.40f546bd595f3b70236aa3d117ce925e.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen, Scorpions har släppt sitt 19 album. Nu med Mickey Dee som batterist. Härlig rock på morgonen.image.png.472c3595c26b94a1d9a0dc23d5b363e4.pngRock believer heter albumet.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Å fy satan vad bra. Beth Hart gör covers på Led Zeppelin låtar. Nytt album som heter A tribute to Led Zeppelin. Vilken rockröst hon har. Jag får fanimig bånge. image.png.a79d7aeb7621a3586a14e97cfa78cba6.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på med tredje studioplattan av UFO...och den första med gitarristen Michael Schenker. 

 

20220225_133149.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Peolito:

Fredag. Trots eländet i Ukraina måste jag koppla av med musik. Inleder med ett nysläpp av Hammerfall, glada svenska grabbar som släppt nytt album som heter Hammer of Dawn. Power metal av det gladare slaget.image.png.40f546bd595f3b70236aa3d117ce925e.png

Ja, eländet i Ukraina har gjort mig mer än sorgsen men det här lättade upp humöret lite.......:thumbsup:

 

En av mina vänner är polare med Joacim Cans och jag har fikat ihop med Joacim några gånger.......

Joacim är en helt underbart social och trevlig människa, som absolut inte slänger ur sig divalater och skryter om sin karriär.......❤️

Han snackar inte ens om musik om man inte tar upp det själv och då talar han inte om sin egen musik utan frågar istället motparten om dess musikaliska upplevelser och lyssnar intresserat.......:thumbsup:

 

 

10 timmar sedan, skrev Peolito:

Nämen, Scorpions har släppt sitt 19 album. Nu med Mickey Dee som batterist. Härlig rock på morgonen.image.png.472c3595c26b94a1d9a0dc23d5b363e4.pngRock believer heter albumet.

Fan, jag var på Mickey´s 40 årsfest på http://rockbaren.com/  ......

Har för mig att baren hette ngt annat på den tiden men kommer inte ihåg (jävla bra fest antagligen :giggle:)......

 

Tyckte att det var väl bara drygt fem år sedan men insåg nu att det var 2003 han fyllde 40......... 🤪 :rotfl:

 

Nåväl, Mikkey är en oerhört skön kille och en magisk trummis som alltid ger allt bakom trumsetet......:clapping:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Peolito:

Fredag. Trots eländet i Ukraina måste jag koppla av med musik. Inleder med ett nysläpp av Hammerfall, glada svenska grabbar som släppt nytt album som heter Hammer of Dawn. Power metal av det gladare slaget.image.png.40f546bd595f3b70236aa3d117ce925e.png

Av någon lustig anledning har jag haft fördommar mot hårdare svensk musik men fan det här är bra. Storasyrran (74 år) sa till mig för många år sedan, hur kan du lyssna på hårdrock de bara skriker ju. Efter en tid frågade hon mig om jag sett ett musikprogram på tv´n, vad det nu hette minns jag inte men hon sa att vilken fantastisk röst den där Joacim Cans har.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tredje plattan av Skorpionerna...nu börjar hårdrocksoundet ta allt mer form...sedan har dom ju en del omslag som kan upplevas lite vulgära. 

 

20220226_074929.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

New wave-band från Åkersberga som knåpade ihop en platta på början av 80-talet...låter helt okej tycker jag. 

 

20220226_083203.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Blommans femte och sista platta innan han kastade in handduken...Blomman började mycket bra med sin första skiva men blev snäppet mindre bra för varje utgivning. 

 

20220227_074108.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu svensk mjukis-hårdrock kan man väl nästan uttrycka det. 

 

 

20220227_075417.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Åttonde studioalbumet av WHO och det sista med den karismatiska trummisen Keith Moon...tycker man hör att Keiths bankande har blivit mer svajigt...kanske på grund av alla konstiga substanser han petade i sig.

20220227_083710.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-25 at 09:26, skrev Peolito:

Å fy satan vad bra. Beth Hart gör covers på Led Zeppelin låtar. Nytt album som heter A tribute to Led Zeppelin. Vilken rockröst hon har. Jag får fanimig bånge. image.png.a79d7aeb7621a3586a14e97cfa78cba6.png

Tack för tipset, lyssnade på denna platta. Hittade också mer med Beth och Joe Bonamassa.0B996DB9-7B1E-475A-8B3C-9464050CEF21.thumb.png.e9cdf2c7a7ff7b34ece5a6d3f2f7f9dc.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Kalmarfödde Ola går hem i alla lägen. 

 

20220227_170608.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Och nu svensk mjukis-hårdrock kan man väl nästan uttrycka det. 

 

 

20220227_075417.jpg

 

Jag letar febrilt efter min "Talk of the town" skiva men kan inte hitta den........

Insåg nu att jag hade den på CD tidigare och den försvann i ett inbrott när jag fortfarande bodde hemma hos mamma & pappa......

De hade en riktig hit på den skivan som jag inte kommer ihåg vad den hette men den var jäkligt bra.......:thumbsup:

Allt som allt, vill jag minnas att plattan var väldigt bra.....

 

Edit:

Hittade den på Youtube nu.......

"Free like an eagle" hette den......

Bra AoR-musik........:thumbsup:

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag letar febrilt efter min "Talk of the town" skiva men kan inte hitta den........

Insåg nu att jag hade den på CD tidigare och den försvann i ett inbrott när jag fortfarande bodde hemma hos mamma & pappa......

De hade en riktig hit på den skivan som jag inte kommer ihåg vad den hette men den var jäkligt bra.......:thumbsup:

Allt som allt, vill jag minnas att plattan var väldigt bra.....

Jag gissar att du menar låten Free Like An Eagle 🙂

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
6 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Jag gissar att du menar låten Free Like An Eagle 🙂

 

Japp, jag hittade den på Youtube (se ovan inlägg)........:Yes:

Thomas Vikström som var sångare i Talk of the Town "is still going strong"........:thumbsup:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbara Marillion när Fishen stod bakom micken...här med andra plattan Fugazi. 

 

20220228_174226.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En rockig och rivig skiva med Billy Thorpe...och supergitarristen Earl Slick är med och drar upp tempot. 

 

20220228_181255.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite härlig bluesrock från 1969. Juicy Lucy med sitt debutalbum med samma namn.image.png.e2f3e9749d8d8a2cf9d476a150b47baf.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...