Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Degreed. Ett svenskt intressant band som spelar melodisk rock. De släppte Are you ready nyligen som är bra. De var dock lite mer progressiva tidigare. Men helt Ok sångare har en bra röst och bra tryck i gitarren.

 

image.png.0f10b0f8f53c093ecdc9e4eb6f66663a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Peolito:

Det finns alltid något bra med Roger Waters.

Musikaliskt och textmässigt är ju karln ett riktigt geni ...synd bara att han är så tjurig och egocentrisk och tror att hela universum roterar kring just honom.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En snubbe med ett brokigt liv och mycket psykisk ohälsa men en förnämlig bluesgitarrist...snackar alltså om Peter Green från tidiga Fleetwood Mac. 

20220211_152831.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Peolito:

Eddie Vedder sångare i Pearl Jam har släppt en soloskiva som heter Earthing. Jag gillar Pearl Jam och Eddies röst är djävligt bra, tycker jag. Efter en lyssning tycker jag skivan är bra, finns ett par spår som är sådär. Kuriosa är att Ringo Starr och Stevie Wonder är med som gästartister. Har dock inte listat ut på vilka spår.image.png.aae9377e0fe2611d6c555cf1eaec4e86.png

Pearl Jam hade inte varit någonting utan Eddie Vedder.......

Hans röst är helt enkelt magi.........❤️

Hörde ett av hans nya alster på radion i bilen när jag var på väg till jobbet tidigare under veckan och det tog mig väl bara ungefär 0,2 sekunder innan fattade att det var ngt med Eddie.......:giggle:

Så oerhört karakteristisk är hans röst.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tony Carey som var så duktig i Rainbow hade en egen grej på sidan om som han kallade Planet P Project...och temat var rymdrock och science fiction. 

20220212_095940.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Noterade idag att Darren Wharton och hans band Dare har släppt nytt......:thumbsup:

Kanske kan bli ett skivinköp imon.......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Tony Carey som var så duktig i Rainbow hade en egen grej på sidan om som han kallade Planet P Project...och temat var rymdrock och science fiction. 

20220212_095940.jpg

Älskar TC. Har sett honom live flera gånger. Aktiv fortfarande. Han har ofta en svensk kille som heter Anders Norman med sig. Dom hade en spelning i Smögen i somras som jag missade.

Why Me från den plattan håller än. Annars tycker jag att skivan Planet P Project, Pink World som kom året efter är snäppet vassare. Har även ett antal av hans skivor i eget namn. Då är det mer singer/songwriter. En favoritlåt är Uncle Bill med en riktigt hemsk text. Dust är bra också.

Som tillägg så hade han ytterligare en skiva med Planet P klar för en 10-15 år sedan men inget skivbolag ville ge ut den. Så han delade den gratis på sin hemsida. Den heter 1931.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Manfred Mann´s Earth Band var dom första av den här typen av musik som kom in i mitt liv, i samma veva som t.ex. ELO, Alan Parsons Project och Supertramp. Har sett dom live 5-6 gånger genom åren med lite olika sångare. Några år senare blev jag introducerad till SAGA som helt tog över.

MMEB har kallats världens bästa coverband.. Mest kända är väl låtar av Dylan och Springsteen som dom gjorde helt nya arrangemang till. Mycket var tack vare den fantastiska sångaren Chris Thompson som var med till och från mellan 75-96. Hans bästa sånginsats tycker jag inte är Blinded by the Light utan den här från 1996. En låt som först gjordes av Divinyls. Den börjar lite smygande men efter 1,50 tar han över totalt:

 

CT försökte köra eget band och gjorde några soloskivor. Men dom var så där. Dom senaste åren har han åkt runt med ett norskt band på festivaler och spelat låtarna han gjorde med MMEB. För ett år sedan skrev han på Facebook att han skulle gå i pension. Men hans karriär kunde sett lite annorlunda ut. Han var medförfattare till låten You´re The Voice. Men skivbolaget ville inte ge ut den med honom utan gav den till John Farnham. Visst är det en låt som passar hans röst:

 

Och MMEB då. Jo dom drar igång med sin eviga turné igen nu trots att Manfred är över 80. Såg att dom kommer till Helsingborg i början av maj.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-11 at 14:20, skrev Arnold Layne:

Musikaliskt och textmässigt är ju karln ett riktigt geni ...synd bara att han är så tjurig och egocentrisk och tror att hela universum roterar kring just honom.

Läste en lista någonstans över rockens tjurigaste musiker ... några namn som nämndes där var Roger Waters , Ritchie Blackmore , Mike Oldfield , Bob Geldof , Bob Dylan och Bill Wyman 😁 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Noterade idag att Darren Wharton och hans band Dare har släppt nytt......:thumbsup:

Kanske kan bli ett skivinköp imon.......

 

Spännande ...dom har ju gjort ganska många plattor men tyvärr så äger jag bara en och den är ju superbra .

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Manfred Mann´s Earth Band var dom första av den här typen av musik som kom in i mitt liv, i samma veva som t.ex. ELO, Alan Parsons Project och Supertramp. Har sett dom live 5-6 gånger genom åren med lite olika sångare. Några år senare blev jag introducerad till SAGA som helt tog över.

MMEB har kallats världens bästa coverband.. Mest kända är väl låtar av Dylan och Springsteen som dom gjorde helt nya arrangemang till. Mycket var tack vare den fantastiska sångaren Chris Thompson som var med till och från mellan 75-96. Hans bästa sånginsats tycker jag inte är Blinded by the Light utan den här från 1996. En låt som först gjordes av Divinyls. Den börjar lite smygande men efter 1,50 tar han över totalt:

 

CT försökte köra eget band och gjorde några soloskivor. Men dom var så där. Dom senaste åren har han åkt runt med ett norskt band på festivaler och spelat låtarna han gjorde med MMEB. För ett år sedan skrev han på Facebook att han skulle gå i pension. Men hans karriär kunde sett lite annorlunda ut. Han var medförfattare till låten You´re The Voice. Men skivbolaget ville inte ge ut den med honom utan gav den till John Farnham. Visst är det en låt som passar hans röst:

 

Och MMEB då. Jo dom drar igång med sin eviga turné igen nu trots att Manfred är över 80. Såg att dom kommer till Helsingborg i början av maj.

Jag började med den mera raka rocken i början ... men föll ganska snabbt in i den progressiva symfoniska rocken ochså.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra Kansas-platta från 1980...blev det sista med orginaluppsättningen fram till år 2000 då dom släppte Somewhere To Elsewhere. 

 

20220213_090159.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Var aldrig något stort fans av Beatles eller John Lennon...men när jag fick höra att den där puffran hade avfyras var jag inte sen att trampa ner till Stigges Hörna och köpa plattan för att hedra hans minne. 

 

20220213_104311.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Måndag morgon. Då behöver jag Progressiv metal mot doom hållet med lite growling. Finska gruppen Amorhis släppte Halo förra veckan och passar som handsken, just nu.image.png.7a5ea27789bd4b792abf3a7ad183f98c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Tisdag morgon inleds med den fantastiska rösten från Geoff Tate som förut var lead singer i den progressiva metal gruppen Queensrÿche. Han slutade 2012 och på detta album samkör han med ett Italienskt band och de kallar sig Sweet Oblivion och albumet heter Relentless. Progressivt med känslig röst, passar utmärkt en tisdags morgon.

 

image.png.96aa2e6a93eacd2a7fc7ff2da16b46af.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Den superbra sångrösten och behagliga musiken får mig att lyssna på Dusty Springfield. 

 

20220215_174459.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid det sjätte albumet så växlade Magnum spår och blev mer AOR-betonat...funkade ju bra det också. 

 

20220216_175145.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-15 at 06:53, skrev Peolito:

Tisdag morgon inleds med den fantastiska rösten från Geoff Tate som förut var lead singer i den progressiva metal gruppen Queensrÿche. Han slutade 2012 och på detta album samkör han med ett Italienskt band och de kallar sig Sweet Oblivion och albumet heter Relentless. Progressivt med känslig röst, passar utmärkt en tisdags morgon.

 

image.png.96aa2e6a93eacd2a7fc7ff2da16b46af.png

Mycket roliga och bra tips när man eldar Spotify hela dagarna på jobbet ...det tackar vi för 👍

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var han ju inte så gammal den gode Fred...och han blev endast 48 år ung. 

20220216_183424.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Mycket roliga och bra tips när man eldar Spotify hela dagarna på jobbet ...det tackar vi för 👍

Ja jäklar vad bra, kan se framför mig när du står på jobbet och headbangar lite lungt och stampar takt med foten😃 och det lär nog ljuda mycket här i obygden över risfälten.

 

Mycket Michael Kiske över den rösten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker på TV-serien Smash när jag hör grabbarna i Creeps .

20220217_050110.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Mycket roliga och bra tips när man eldar Spotify hela dagarna på jobbet ...det tackar vi för 👍

Jag börjar tidigt och kan elda på ett par timmar innan tanterna kommer 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Systems of a down ett alternativt metal band som spelar ett antal olika stilar inom metal. Tunga lite progressiva mm. Gubbarna som spelar har rötter i Libanon/Armenien men är amerikanare. Lyssnar på deras genombrottsalbum från 2002 Toxicity. Läste att Maggan och hennes gubbe drog på Systems of a down innan de går på fest. Finns ju lite hopp :-)image.png.b0f3dd3dbea0b20ebe1ee390760013ec.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...