Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Peolito:

Fick du med dig filén :-)*******

Nä även den fick rovdjuren i skogen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev Peolito:

Crazy Lixx ett svenskt rockband som låter lite som BonJovi och Treat typ. Stämsång som nästan passar på Allsång på Skansen. Street Lethal heter alstret.image.png.2b421d694ebef1ab7985a10cd1558fd0.png

Jössen vad man får lära sig i den här tråden.....

Jäkligt bra......:thumbsup:

Frontier Records är väl det bästa skivbolaget i världen till att leverera denna sorts hårdrock......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Jössen vad man får lära sig i den här tråden.....

Jäkligt bra......:thumbsup:

Frontier Records är väl det bästa skivbolaget i världen till att leverera denna sorts hårdrock......:thumbsup:

Ja flera bra tips har det blivit men jag minns inte alla så ibland går jag tillbaka i tråden och tittar. Skrev upp de band jag inte kände till men de noteringarna försvann.

Många av banden som jag upptäckt här är ju lyssningsbara men det har ju inte blivit någon wow upplevelse.

Själv har jag verkligen börjat gilla Nightwish som jag lyssnar på flera dagar i veckan via youtube, samma cd har nog snurrat i bilen 2-3 veckor nu. Efter att att jag suttit med Arnold Layne var jag helsåld på Pink Floyd även om de har gjort för mig lite knepig musik ibland.

Det blir mest att jag lyssnar på äldre etablerade band för jag tycker det är dåligt med arvtagare men det kanske beror på att kraven blivit högre

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryan Adams har jag sett ett antal gånger...och den karl'n kan verkligen bjuda på sig själv när han står på scenen. 

 

20211112_033755.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja flera bra tips har det blivit men jag minns inte alla så ibland går jag tillbaka i tråden och tittar. Skrev upp de band jag inte kände till men de noteringarna försvann.

Många av banden som jag upptäckt här är ju lyssningsbara men det har ju inte blivit någon wow upplevelse.

Själv har jag verkligen börjat gilla Nightwish som jag lyssnar på flera dagar i veckan via youtube, samma cd har nog snurrat i bilen 2-3 veckor nu. Efter att att jag suttit med Arnold Layne var jag helsåld på Pink Floyd även om de har gjort för mig lite knepig musik ibland.

Det blir mest att jag lyssnar på äldre etablerade band för jag tycker det är dåligt med arvtagare men det kanske beror på att kraven blivit högre

Jag sitter också fast i gamla band men försöker hitta lite nytt ibland. Ska gå på Jethro Tull i vinter de har ju varit med ett tag :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens första blir ett svenskt band som spelar melodiös death metal i göteborgsstil och metalcore. Ganska bra får jag säga. Lite klaviaturtrudelluttande piffar till det hela. Gruppen heter Eves wide open och skivan Through life and death. Tror de är från Karlstad.image.png.f3d3639ae0ded987445067ab28c9f41d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens andra blir Margo Cilker som är en tjej med en bra röst som passar country. Enkel musik men trevligt historieberättande. Pohorylle heter den.image.png.19daa9b1eed73f87f2a7877a4f012c68.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Thåström den knepige gamle hjälten släpper nytt idag. Dom som skiner heter plattan. Börjar bra iaf. Har precis börjat lyssna. image.png.44aa6f43575e82195932b134d4fc120f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Moody Blues trummis Greame Edge vek in klövarna vid 80 års ålder. Tycker detta album är en av deras bästa. Anno 1969.

 

 

image.png.b10c493b226036fa501f84f68b4c1772.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Peolito:

Jag sitter också fast i gamla band men försöker hitta lite nytt ibland. Ska gå på Jethro Tull i vinter de har ju varit med ett tag :-)

Har sett Jethro Tull på Cirkus i Stockholm tre gånger ... dels då dom släppte Catfish Rising och J-Tull Dot Com ... och en gång när dom bara kom och spelade på plojs och enbart spelade riktigt gamla godingar... det blev mycket ståpäls den aftonen.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt tycke den tyngsta och bästa Pugharen .

 

20211112_150719.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En samling gamla go'a låtar med Steppenwolf. 

 

20211113_154410.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2021-11-12 at 07:08, skrev Peolito:

Dagens första blir ett svenskt band som spelar melodiös death metal i göteborgsstil och metalcore. Ganska bra får jag säga. Lite klaviaturtrudelluttande piffar till det hela. Gruppen heter Eves wide open och skivan Through life and death. Tror de är från Karlstad.image.png.f3d3639ae0ded987445067ab28c9f41d.png

Jösses vad man lär sig i den här tråden.....:thumbsup:

Det här tycker jag är tokbra och jag vill minnas att jag såg dem uppträda på Belsepub i Gbg för några år sedan.....

 

Av naturliga skäl är man ju lite indoktrinerad av "The Gothenburg Sound" :giggle: och jag väntar spänt på nästa grej från staden och det är "The Halo Effect", som är ett nytt band beståendes av tidigare medlemmar i "In Flames" och "In Flames" är ju husgudar hemma hos mig, så det här kan knappast bli dåligt.......:thumbsup:

En nyligen släppt video på Youtube visar att det kan bli spännande.......

Videon är jäkligt snygg och visar Gbg i en dystopisk framtid.......

 

Intressant är att videon släpptes i tisdags och redan nu har den över 380000 visningar......

Tyder på ett stort intresse för detta relativt nystartade och okända band......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jösses vad man lär sig i den här tråden.....:thumbsup:

Det här tycker jag är tokbra och jag vill minnas att jag såg dem uppträda på Belsepub i Gbg för några år sedan.....

 

Av naturliga skäl är man ju lite indoktrinerad av "The Gothenburg Sound" :giggle: och jag väntar spänt på nästa grej från staden och det är "The Halo Effect", som är ett nytt band beståendes av tidigare medlemmar i "In Flames" och "In Flames" är ju husgudar hemma hos mig, så det här kan knappast bli dåligt.......:thumbsup:

En nyligen släppt video på Youtube visar att det kan bli spännande.......

Videon är jäkligt snygg och visar Gbg i en dystopisk framtid.......

 

Intressant är att videon släpptes i tisdags och redan nu har den över 380000 visningar......

Tyder på ett stort intresse för detta relativt nystartade och okända band......:thumbsup:

Riktigt bra. Ser fram emot släppet. Snygg video.

Link to comment
Dela på andra sajter

På fjärde albumet med Santana  fokuserades det mera på instrumentala jazzliknande passager...gick tydligen hem det också. 

 

20211114_081047.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev också en A-ha upplevelse på norskt vis. 

 

20211114_084813.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Youtube levererar igen, idag dök den här snubben upp och det var ljuv musik för mina öron.

 

Gary-Hoey-Album-Cover.jpg.d9a72adca12f3232a1c09f98ac9a8f41.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock från Tyskland denna afton...ska man sedan fylla i med lite onödigt vetande också så var detta en av dom första digitalt inspelade heavy metal-skiva .

 

20211114_161956.jpg

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Det blev också en A-ha upplevelse på norskt vis. 

 

20211114_084813.jpg

Vansinnigt bra album........:thumbsup:

När man kommer till den här genren, så är nog Mårten Haarkets röst den bästa i hela världen.......💙

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön lirare den där Jean Beauvoir...här har han fått ihop en kalasplatta med sin grupp Voodoo X .

 

 

20211116_170304.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Grateful Dead som ständigt följdes av sina trogna fans som kallade sig Deadheds...här en liveshow dom gjorde 1966 men släpptes 1971. 

 

20211116_173815.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

John Fogertys andra men den första i eget namn som jag också tycker är den bästa. 

 

20211116_183433.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Avslutar nu kvällen med mycket god blues från Västerås. 

 

20211116_184630.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite musik med popkänsla och tungt elektroniskt orienterad typ dark wave. Carro en svenne. Inte min vanliga musik men ganska trevlig ibland.image.png.2bb3ee425ea7edd9a8f1b49ad08da624.png Stay tuned to have your heart broken heter alstret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...