Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Och Pete Best blev aldrig en riktig Beatles!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Ringo Starr gjorde väl åxå nått eget som va bra?

 

Såg att han gjort en del skivor. Inget jag hört dock. Rikaste trummisen i världen med en förmögenhet på 350 miljoner dollar tydligen enligt wikipedia😀

Gissar att dem pengarna inte har så mycket med hans solokarriär att göra.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev audirs2:

Ringo Starr gjorde väl åxå nått eget som va bra?

Har två plattor med honom men där är det ingenting som sticker ut något nämnvärt  😕

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Måhända är denna Kansas-platta något ojämn men i sin helhet tycker jag att det är den bästa...så underbart när låten Icarus övergår till Borne On Wings Of Steel  :)

 

20200201_150814.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

En av dom levande Beatlarna brer ut sina bästa spröda vingar. 

 

20200201_141338.jpg

Gillade Beatles och därefter både Paul och Lennon men mest av allt Harrison som var lite i skuggan av de två första.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ebba med Jocke Thåström gjorde sin första platta 1979 ...namnet Ebba Grön ska visst härstamma från en poliskod i samband med planeringen av kidnappningen på Anna-Greta Lejon. 

 

20200203_054906.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar och kör på med April Wine fast vi bara är i Februari ännu. 

 

20200203_174325.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob Seger har jag alltid velat sett men aldrig fått chansen...han har inte varit någon flitig Sverige-besökare...när han sist var här var samma dag som John Lennon blev offer för pickadollen...men det ryktas även om att han är flygrädd...kanske därav dom få besöken. 

 

20200203_182737.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Motvind var en grupp som blossade upp när en annan gick på högstadiet...här är deras andra platta som innehåller skolanlåten som spelades i Tv-serien Lära För Livet på 70-talet. 

 

 

20200204_055339.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bob Seger har jag alltid velat sett men aldrig fått chansen...han har inte varit någon flitig Sverige-besökare...när han sist var här var samma dag som John Lennon blev offer för pickadollen...men det ryktas även om att han är flygrädd...kanske därav dom få besöken. 
 
20200203_182737.thumb.jpg.8fa4ed8ee6c62a9441044844b2df877e.jpg

Har en massa vinyl av Bobban gillar hans rocklåtar mer än de långsammare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Här en orginal Bobba Dyllän från 1967 som jag äger! 

20160108_145138.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

ZZ Top är en gammal favorit. Dock ganska sönderspelade. Den här skivan sammanfattar bra deras blues låtar.

 

image.png.cbea3584adab5d216231219b914958be.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu måste välja en favorit-basist så får det bli John Entwistle...jag tycker att han var det stora dragplåstret i The Who...när han dog så dog även gruppen för mig. 

 

20200204_181900.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag fick den här skivan av en kompis för längesen...och visst blev jag lite skeptisk när jag såg det töntiga omslaget...men det ändrades raskt när jag fick lyssna igenom den...bra countryrock med lite stänk av Beatles, Byrds och Mamas & The Papas...så den tog en given plats i hyllan. 

20200204_190329.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de där klassiska pop-plattorna från 60-talet som borde finnas i varje skivsamling värd namnet. Särskilt om man

tycker musiken som gjordes under det decenniet är den bästa. De slog väl aldrig igenom riktigt när det begav sig men

har fått erkännande senare och många är de som influerats av  dem. Ebbot Lundberg är en. Love känns igen bla för 

deras omisskännliga  trumspel och Arthur Lees karaktäristiska röst. 

 

ca528b67b3fde5f8ea5b7645a692da34.thumb.jpg.79b10efed10eac898a50222d9d0bba59.jpg

 

Ett av de finaste spåren från Forever changes här i en liveupptagning på Glastonbury 2003. Mest Arthur Lee och ett gäng inhyrda studiomusiker

bla en stråksektion från Sverige. Denna konsert hade man ju gärna varit på men såg i alla fall Arthur Lee en gång på Jazzhuset i Göteborg året

innan("Signed D.C." måste vara ett största konsertögonblicken jag varit med om). Bara några år senare gick han tyvärr bort i cancer.

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknade upp till svenskt idag i form av Reeperbahn som körde punk/new wave på sin tid...det var här som Olle Ljungström lirade...kisen dog 2016.

 

20200205_054433.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta album är min favorit vad gäller country rock. Charlie Daniels lp Saddle Tramp som kom 1976. Tack Mats Olsson på Expressen (på den tiden) för att du skrev om detta band och många andra.

 

image.png.99b4898e117e28552b621d3aabc29729.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknade upp till svenskt idag i form av Reeperbahn som körde punk/new wave på sin tid...det var här som Olle Ljungström lirade...kisen dog 2016.  

20200205_054433.thumb.jpg.70c1d8a697e98b6d19ec3b171a5ca467.jpg

 

Ah fan vilken platta! Banbrytande! (Ja lite tydliga amerikanska influenser men det är nu naturligt). 

Den som kom efteråt "peep-show" var lite synthare producerad av Johan Vävare från Ratata. Också den en höjdare.

 

Jag lyckades se Repeerbahn live på deras sista turné 2010 i Helsingborg.

 

Edit: 2010 var det förstås.

 

Ett höjdare arrangemang enligt nedan;

 

Augusti 2010 höll Reeperbahn sina första konserter sedan 1986, när de spelade i sex städer under festivalen Forever Young, en turné med inriktning på 80-talsmusik. Andra band som uppträdde var Alphaville, Howard Jones, The Human League, Jakob Hellman, Lustans Lakejer och Ultravox. Dessa sex spelningar blev sista gången som Reeperbahn någonsin uppträdde tillsammans innan Ljungströms död 2016.Förutom originalmedlemmarna Ljungström, Sjöberg och Korhonen medverkade Joel Fritzell, gitarr, Kalle Stingzing, keyboard och Jukka Rintamäki, bas.

 

 

Jag skrek rätt ut när jag såg det fasen massa 80 tal idoler på samma gång! Jag ska åka på alla konsert i alla sex städer och sova i bilen! Jag är 18 igen!

 

Det blev en stad och hotel, man var tydligen inte 18 igen....

 

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem var det som sjöng" godmorgon magistern, förlåt mig jag är sen",,,,,eller nått? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Vem var det som sjöng" godmorgon magistern, förlåt mig jag är sen",,,,,eller nått? 

Egon Kjerrman?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Peolito:

Egon Kjerrman?

Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

felpost

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-31 at 11:53, skrev stefan5300:

Tycker nog att denna gamla platta från 1976 är den bästa som gjorts inom hårdrock.

 

images.jpg.8f8d0e91225f5218b3ec185010c29c87.jpg

 

On 2020-01-31 at 16:34, skrev stefan5300:

Otroligt bra platta DP gjorde vid återföreningen, tänk vilka bra plattor det kunnat bli om Gillan och Blackmore inte varit som hund och katt.

 

1341631942_images(1).jpg.1b1b0c673454ab7ec54654f882917828.jpg

 

Ja dom där har man ju lirat ett antal gånger  😛

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...