Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne
1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Fan va glad att du lättade på trycket för mig.....

Ibland känns det som man inte får lov att tycka om honom men det gör jag verkligen.....

Di Leva är lite av en husgud hemma hos mig och älskar hans musik oerhört mycket......

Nu blev jag inspirerad och letade fram hans, i mitt tycke, den bästa skivan han gjort.........💙💙💙💙💙

1621013264415-438640996.thumb.jpg.32174d6e80a2ffcc3291b595716b4d4f.jpg

 

Har varit på otaliga konserter med honom och man går aldrig därifrån ledsen....💖

Senast var för ett drygt år sedan precis innan pandemin satte igång. Då var det en hyllningsturne till David Bowie, som var helt magisk...🙏

Har en liten "jag mötte Lassie" historia om honom också (men den kan bli lång 😉)......

Ngn gång för längesedan, strax innan Jesus gick på vattnet, så vart hela familjen uppe i Sthlm för att fira mammas 50-års dag....

Det var givetvis mamma och pappa och sedan skulle det vara barnen med respektive....

Jag hade min dåvarande sambo med mig och bror skulle ha med sig sin också men bara ngn vecka innan tog det slut mellan dem...

Nåväl, resan blev av trots detta med specialbeställd middag på Kjellhagens samt teater efter detta..

Sedan skulle vi ut på krogen men kvällen var sen, så mor & far drog sig tillbaka till hotellet, medans jag, sambon och en lätt påverkad och deprimer bror sökte oss vidare...

På ngt konstigt sätt lyckades vi komma in på en kändisfest på "Spy Bar" och där blev det fest utan dess like....😂😂😂

Bror är en väldigt bra dansare och det tog inte lång tid innan han dubbelbuggade med två vackra damer, vilken den ena av dem var en på den s.k. "a-listan" (mycket känd i Sverige)...

Jag och sambon gjorde det vi var bäst på, d.v.s. hänga i baren😉....

Efter ett tag så skred Di Leva i sin skrud och vi kände att det här måste bror få veta.......

Jag sprang ut på dansgolvet och sa till bror att det finns ngt du måste se i baren.....

Han bara förnekade min existens och bad mig mer eller mindre dra åt ett varmare ställe nu när han hade två ragg på G....😂

Jag svarade att Di Leva står i baren...

Han tittade mig i ögonen och frågade om det var sant.....

Jag ljuger inte för min bror svarade jag och han tittade mig i ögonen en kort stund och insåg att jag talade sanning...

Han vände sig om mot damerna och sade:

Hejdå, jag har viktigare saker för mig nu.....😂😂😂

 

Härlig berättelse  😊

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Öppnar upp dagen med skäggvals. 

 

20210515_074856.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Undrar om hon har hittat något eller om hon letar fortfarande. 

 

20210515_095413.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
15 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Fan va glad att du lättade på trycket för mig.....

Ibland känns det som man inte får lov att tycka om honom men det gör jag verkligen.....

Di Leva är lite av en husgud hemma hos mig och älskar hans musik oerhört mycket......

Nu blev jag inspirerad och letade fram hans, i mitt tycke, den bästa skivan han gjort.........💙💙💙💙💙

1621013264415-438640996.thumb.jpg.32174d6e80a2ffcc3291b595716b4d4f.jpg

 

Har varit på otaliga konserter med honom och man går aldrig därifrån ledsen....💖

Senast var för ett drygt år sedan precis innan pandemin satte igång. Då var det en hyllningsturne till David Bowie, som var helt magisk...🙏

Har en liten "jag mötte Lassie" historia om honom också (men den kan bli lång 😉)......

Ngn gång för längesedan, strax innan Jesus gick på vattnet, så vart hela familjen uppe i Sthlm för att fira mammas 50-års dag....

Det var givetvis mamma och pappa och sedan skulle det vara barnen med respektive....

Jag hade min dåvarande sambo med mig och bror skulle ha med sig sin också men bara ngn vecka innan tog det slut mellan dem...

Nåväl, resan blev av trots detta med specialbeställd middag på Kjellhagens samt teater efter detta..

Sedan skulle vi ut på krogen men kvällen var sen, så mor & far drog sig tillbaka till hotellet, medans jag, sambon och en lätt påverkad och deprimer bror sökte oss vidare...

På ngt konstigt sätt lyckades vi komma in på en kändisfest på "Spy Bar" och där blev det fest utan dess like....😂😂😂

Bror är en väldigt bra dansare och det tog inte lång tid innan han dubbelbuggade med två vackra damer, vilken den ena av dem var en på den s.k. "a-listan" (mycket känd i Sverige)...

Jag och sambon gjorde det vi var bäst på, d.v.s. hänga i baren😉....

Efter ett tag så skred Di Leva i sin skrud och vi kände att det här måste bror få veta.......

Jag sprang ut på dansgolvet och sa till bror att det finns ngt du måste se i baren.....

Han bara förnekade min existens och bad mig mer eller mindre dra åt ett varmare ställe nu när han hade två ragg på G....😂

Jag svarade att Di Leva står i baren...

Han tittade mig i ögonen och frågade om det var sant.....

Jag ljuger inte för min bror svarade jag och han tittade mig i ögonen en kort stund och insåg att jag talade sanning...

Han vände sig om mot damerna och sade:

Hejdå, jag har viktigare saker för mig nu.....😂😂😂

 

Sånt här gillar jag att läsa, min syster älskade Di Leva och jag tycker själv att många låtar är bra. Jag gillar även Håkan H, många hatar dessa men kan dom inte bara lyssna vilken glädje och passion det finns i deras musik. man måste tänka klart och va possetiv....mm💓👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Nu skulle man sitta på en irländsk pub och fröjda. 

 

20210515_135742.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
20 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Fan va glad att du lättade på trycket för mig.....

Ibland känns det som man inte får lov att tycka om honom men det gör jag verkligen.....

Di Leva är lite av en husgud hemma hos mig och älskar hans musik oerhört mycket......

Nu blev jag inspirerad och letade fram hans, i mitt tycke, den bästa skivan han gjort.........💙💙💙💙💙

1621013264415-438640996.thumb.jpg.32174d6e80a2ffcc3291b595716b4d4f.jpg

 

Har varit på otaliga konserter med honom och man går aldrig därifrån ledsen....💖

Senast var för ett drygt år sedan precis innan pandemin satte igång. Då var det en hyllningsturne till David Bowie, som var helt magisk...🙏

Har en liten "jag mötte Lassie" historia om honom också (men den kan bli lång 😉)......

Ngn gång för längesedan, strax innan Jesus gick på vattnet, så vart hela familjen uppe i Sthlm för att fira mammas 50-års dag....

Det var givetvis mamma och pappa och sedan skulle det vara barnen med respektive....

Jag hade min dåvarande sambo med mig och bror skulle ha med sig sin också men bara ngn vecka innan tog det slut mellan dem...

Nåväl, resan blev av trots detta med specialbeställd middag på Kjellhagens samt teater efter detta..

Sedan skulle vi ut på krogen men kvällen var sen, så mor & far drog sig tillbaka till hotellet, medans jag, sambon och en lätt påverkad och deprimer bror sökte oss vidare...

På ngt konstigt sätt lyckades vi komma in på en kändisfest på "Spy Bar" och där blev det fest utan dess like....😂😂😂

Bror är en väldigt bra dansare och det tog inte lång tid innan han dubbelbuggade med två vackra damer, vilken den ena av dem var en på den s.k. "a-listan" (mycket känd i Sverige)...

Jag och sambon gjorde det vi var bäst på, d.v.s. hänga i baren😉....

Efter ett tag så skred Di Leva i sin skrud och vi kände att det här måste bror få veta.......

Jag sprang ut på dansgolvet och sa till bror att det finns ngt du måste se i baren.....

Han bara förnekade min existens och bad mig mer eller mindre dra åt ett varmare ställe nu när han hade två ragg på G....😂

Jag svarade att Di Leva står i baren...

Han tittade mig i ögonen och frågade om det var sant.....

Jag ljuger inte för min bror svarade jag och han tittade mig i ögonen en kort stund och insåg att jag talade sanning...

Han vände sig om mot damerna och sade:

Hejdå, jag har viktigare saker för mig nu.....😂😂😂

 

 

19 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Härlig berättelse  😊

Tack, fortsättningen blev som följande......

 

Vi gick tillbaka till baren och mycket riktigt, där stod Di Leva kvar och bror blev helt salig och visste inte vad han skulle göra.

Han vankade av och an samtidigt som han kastade blickar bort mot Di Leva och till slut stannade han upp och tittade målmedvetet mot sin idol, han drog mig i armen och sa: -"Häng med"....

-"Var då", frågade jag......

-"Jag måste prata med honom och jag vågar inte göra det själv"....

Innan jag hann opponera mig hade han redan dragit med mig fram till baren och Di Leva....

Brorsan stod nu mitt framför och nära honom och bror måste sett ut som en idi*t som kunde skrämt vem som helst men inte Di Leva.

Han bara log ett varmt leende och frågade: -"Hej, vem är du"?

Bror bara stod och gapade och jag gissar att det förekom ett kaos i hjärnan av olika saker han skulle svara och det första som kom ur munnen var: -"JAG ÄLSKAR DIG"........:rotfl:

Di Leva log ännu mer och sade: -"Tack, vad heter du"?

Nu tror jag att hjärnan sprängdes på brorsan typ "VA, PRATAR MIN IDOL MED MIG!!??".

-"A a a anders", lyckades han stamma fram varpå Di Leva svarade: -"Hej, Anders, vet du vad? Jag älskar dig också"!!

Sedan vände han sig mot mig och frågade: -"Och det här ser ut att vara din bror"?

Nu var det min tur att stamma: -"J j j ja, Christian heter jag".....:giggle:

-"Christian, jag älskar dig också, vi är alla barn av ett evigt kosmos"......💙

Sedan följde ett trevligt samtal om ditten och datten med musik som det största samtalsämnet.....

Fantastiskt trevligt och vi drog oss tillbaka efter en stund för vi ville ju inte störa för mycket (som om vi inte redan hade gjort det :giggle:)..

Sambon och jag drog oss tillbaka till hotellet för vi hade lite "samliv" i tankarna medans bror festade vidare.

Morgonen därpå skulle jag väcka bror för att käka frukost. Knackade på hotellrummet men inget svar, så jag kände på dörren och den var olåst (detta var innan det fanns kortlås på alla hotell)..

Jag gick in och hittade min bror sovande i sängen fortfarande fullt påklädd med kostym, slips och skor omgiven av Burger King papper från flera hamburgare och pommes......:giggle:

Han vaknade till och jag frågade: -"Hur fan mår du idag"?

Bror tittade sig runt om, gjorde ett V-tecken mot mig och svarade: -"Han sa att han älskade mig", sedan vände han sig om och somnade igen.....:rotfl:

Ett underbart minne som jag aldrig kommer att glömma......

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Börjar lördagsmyset med en fantastiskt platta från Dare (inte svårt att välja, då alla deras plattor är fantastiska).

"I will return", står dock verkligen ut på denna skiva....🙏🙏

1621093373958805655202.thumb.jpg.f6fcbcb2adf70cf11f810e8e4eaec87c.jpg

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hoppar snabbt vidare till ett band Arnold känner väl till....🙏

Ett musikaliskt mästerverk enligt min åsikt men ack så skruvat....

Blev än mer skruvat när jag såg filmen med samma namn för första gången.....😵

Den är dock ett stycke mästerverk i musikhistorien....🙏🙏🙏

1621102366779-624866682.thumb.jpg.5dde73553df9abe1ca48f7a0eef2c014.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
24 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Hoppar snabbt vidare till ett band Arnold känner väl till....🙏

Ett musikaliskt mästerverk enligt min åsikt men ack så skruvat....

Blev än mer skruvat när jag såg filmen med samma namn för första gången.....😵

Den är dock ett stycke mästerverk i musikhistorien....🙏🙏🙏

1621102366779-624866682.thumb.jpg.5dde73553df9abe1ca48f7a0eef2c014.jpg

 

Avbröt mitt lyssnande på Pink Floyd hastigt och lustigt när jag fann en underbar samlingsbox i skivsamlingen.....🙏

Underbart stycke av "americana"..💖

1621103806231-585444049.thumb.jpg.b27aba52e1276d78f0f56d7bcb4c97b9.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tja, men varför inte?

Grym party-metall och Nuno Bettencourt är väl en av de bästa gitarristerna i världen och det är hans bakgrundssång som lyfter allt.🙏

1621176774067-538278904.thumb.jpg.3741d8cbf93e6f2433e04872f323d912.jpg

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Har funderat länge på detta men är inte denna platta det bästa som någonsin levererats från Sverige?

Efter maratonlyssning, så tycker jag nog det.....🙏🙏🙏

1621180432788-371477794.thumb.jpg.04a5b5d9bfb718ea63acc5e3f206cef3.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Van Morrison´s nya. Svänger lugnt och skönt med mycket känsla och inte så mycket jazz i detta alster lite mera åt blueshållet. 

image.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Electric Flag med bl.a. Mike Bloomfield och Buddy Miles svänger skönt 👍🎸

IMG_20210517_161235083.thumb.jpg.442a587f0a3570542555d72de5bca156.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Bryan Ferrys dåvarande pulla Jerry Hall pryder detta omslag...och det är en av dom bästa plattorna Roxy Music gjort. 

 

 

20210517_170643.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Den här skivan med Berlin är faktiskt mycket bättre än vad jag minns den...var längesen jag spelade den. 

 

20210517_175911.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det sägs att Triumph var ett bättre liveband än studioband...hur som helst...den här som är deras andra är en riktig stänkare.

 

20210517_180844.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. 

 

20210518_050252.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Bra musik är det väl knappast...men kan nog vara lite samlarvärde på den 😳

 

20210518_171830.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. 

 

20210518_050252.jpg

 

O ja, en av hans bästa......:thumbsup:

Han släppte ju två plattor samtidigt 1992, varav detta var ett av dem.....

Det andra var "Human Touch" och de skulle väl ha lite olika teman......

Dock var det inget E-street Band med på ngn av skivorna.....

Har lite svårt att välja men tror jag ligger lite mer för "Human Touch", men det är verkligen på "fi**håret"......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Deras första platta på 80-talet...ett band som lyckats hålla stilen bra. 

 

20210519_044831.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-18 at 05:04, skrev Arnold Layne:

Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. 

 

20210518_050252.jpg

Knappt godkänt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...