Jump to content
IGNORERAD

Nej


Nickodemus

Har din thailändska vän fått avslag vid ansökan om besöksvisum?  

43 röster

  1. 1. Har din thailändska vän fått avslag vid ansökan om besöksvisum?

    • Nej
      37
    • Ja, men vid komplettering av ansökan gick det bra
      2
    • Ja
      4


Recommended Posts

Hej

Har en undran .

Är det många som fått nej på besöksvisa

från migrationsverket??

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det beror på omständigheterna...har du mer detaljer?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Vi har fått igenom ett 20-tal inbjudningar genom åren utan problem. Är bara alla papper OK, så ska det inte vara några problem.

Så slappna av, det går nog bra!

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket har väl inget med besöksvisa att göra? de har väl hand om uppehållstillstånden.Ambassaden har hand om besöksvisumen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Migrationsverket har iaf hand om du vill ha förlängt besöksvisa och jag har för mig att ansökan från t.e.x Thailand går via mig.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Varför skulle migrationsverket förbjuda en oskyldig thaitjej att komma till Sverige på tre månader.

Så länge gubben har stålar till mat och returbiljetten klar är det väl inga problem??

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Migrationsverket har iaf hand om du vill ha förlängt besöksvisa och jag har för mig att ansökan från t.e.x Thailand går via mig.Mvh Måne

Man kan inte förlänga besöksvisa. Däremot söka tillfälligt Uppehållstillstånd. UbonBorge har rätt som han skriver..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog mig friheten att lägga till en omröstning i denna tråd.

Fru Chang har sökt besöksvisum fyra gånger och fått det tre gånger. Undantaget var den gång önskat datum låg tre och en halv månad framåt i tiden. Det gick dock bra en månad senare.

Svarade dock Nej i omröstningen. Vid närmare eftertanke skulle jag kanske lagt till ytterligare ett alternativ.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla besöksvisum jag skrivit har gott igenom!

Nitt 2 gånger Nitts syster 2gånger lillebror 2 gånger och Styvfar 1 gång.

Inga problem var noga och det är klart.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hört är det i princip två olika orsaker till avslag (om handlingarna är riktigt ifyllda). En orsak är att det tjejjen säger inte stämmer överens med det som står i handligarna, den andra att referenspersonen inte har tillräcklig inkoms.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo här borta i väster kan man

få avslag om dom anser dom för unga

å utan erfarenhet å ogifta så det så!

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

islander,förlängde ett besöksvisa för en vecka sen :whistle: Mvh Måne

Jag kan garantera att du INTE förlängde ditt besöksvisa utan att du(din besökare) fick ett tillfälligt uppehållstillstånd.läs på!!!!!

Ni okunniga som skriver felaktigheter förvirrar ju bara de nya,besöksvisa GÅR EJ ATT FÖRLÄNGA!!!!!!!

Men, du kan söka ett tillfälligt uppehållstillstånd på upp till 6mån på migrationsverket utan att åka tillbaks till Thailand när du är här i Sverige på besöksvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från mig's hemsida så Borgen inte behöver bli upprörd igen  :wai: Kan jag förlänga mitt visum när jag är i Sverige? Det går inte att förlänga ett visum. Däremot kan du söka uppehållstillstånd för besök på någon av Migrationsverkets tillståndsenheter om du vill stanna längre tid än visumet gäller. Detta innebär dock en extra kostnad på 1 000 kronor per vuxen och 500 kronor för barn under 18 år. Om beslutet om besökstillstånd skickas till dig per post måste du besöka någon av Migrationsverkets tillståndsenheter för att få ett tillståndsmärke infört i ditt pass.

Om du på förhand vet att du vill vara i Sverige längre tid än tre månader bör du redan på utlandsmyndigheten söka uppehållstillstånd för besök eller, om du har särskilda skäl, ett visum som har längre giltighet (se ovan). På så vis slipper du dubbla avgifter. Utlandsmyndigheten skickar ansökningar om uppehållstillstånd för besök till Migrationsverket som fattar beslut i dessa ärenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...