Jump to content
IGNORERAD

Chatuchak Weekend Market!


FarangLao

Recommended Posts

Är BKK-newbie och håller på att planera lite inför höstens resa. Bl.a. har jag funderat att besöka Chatuchak Weekend Market.

Antagligen har väl flertalet forummedlemmar besökt marknaden och min undran är om den är värd ett (eller flera) besök?

Vad är värt att köpa på just den marknaden?

vurre :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det är värt ett besök. Häng på låset, blir sjukt mycke folk mitt på dagen. och varmt.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Är det ett typiskt turistmål eller mestadels lokalbefolkning?

Både och!  Eftersom verkligen allt säljs där. Majoriteten av dom varor som sälj där riktas direkt till den lokala konsumenten; tex levande djur, möbler, trädgårdsutrustning mm som turisten inte har ngn större användning av.

Men det finns också mycket att köpa för turisten: Konsthantverk, kläder. mm

Det kan bli riktigt svettigt under dom upphängda presseningarna under dagen, så kom tidigt. Är man första kunden ska det enligt uppgift gå lättare att pruta också.

Större delen av marknaden är utomhus, under tak/pressening, men på delar av marknaden finns numera lite air-con butiker.

Några av air-con butikerna har lite spännande konst.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jatujak är inte en marknad som man tar sig igenom på bara en dag. Det är den alldeles för stor för så

jag rekommenderar dig att dela upp besöken. Helst ska man anlända tidigt på morgonen eller senare

på eftermiddagen. Då är inte värmen och trängseln fullt så påfrestande. När jag slog följe med

några kompisar för ett par år sedan klagade de på att där ej fanns aircon. Det blev ett ganska

kortvarigt besök vill jag minnas. Det mesta finns nog att handla där förutom flygplan och

dansbandsorkestrar. Men det kanske går att beställa. Bra är att ha en karta med sig under färden

eftersom det kan va ganska lätt att gå vilse bland alla gångar. Fick under de första resorna med  mig

en del t-shirts, piques, sneakers(second hand), böcker och cd-skivor där i från men har de senaste

åren inte handlat så mycket utan nöjt mig med "fönstershopping" och att kolla in folk.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå Google hittar det mesta, så även en karta :)

chatuchak-market-bangkok.jpg

[table][tr][td]

[table][tr][td]Section [/t][/t]

[/t] [table][tr][td]

Merchandise Sold in Section

[/td][/tr]  [tr] [td]

1

[/td][td]Buddha amulets, books, collectibles, food shops, coffee.[/td] [/tr] [tr] [td]

2 - 4

[/td][td]Collectibles, home decor, art, terra cotta pots.[/td] [/tr] [tr] [td]

5 - 6

[/td][td]Clothing, accessories, miscellaneous.[/td] [/tr] [tr] [td]

7 - 9

[/td][td]Antiques, furniture, ceramics and handicrafts.[/td] [/tr] [tr] [td]

10 - 24

[/td][td]Clothes, consumer products, accessories, household appliances, pets.[/td] [/tr] [tr] [td]

17 - 19

[/td][td]Ceramics, fresh and dry food[/td] [/tr] [tr] [td]

22 - 26

[/td][td]Antiques, furniture, handicrafts [/td] [/tr] [tr] [td]

Dream Section

[/td][td]Books, magazines, food, deserts and collectibles.[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är absolut värd flera besök för det är helt omöjligt att se hela marknaden på ett besök.och dom har nästan allt där.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dom andar här , absolut värt besöket ,men va  där tidigt innan det blir för mycket folk o varmt för det blir det där .

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...