Jump to content
IGNORERAD

Gatumat på Hasses I Pattaya.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • Kim

    3

  • Baa

    3

  • stjp8729

    3

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Eftersom jag oftast undviker svenskställen när jag är i Pattaya,

så har jag aldrig besökt det berömda Hasses cafe.

Däremot har jag gått förbi där ett antal hundra gånger.

Jag vet inte, men jag har aldrig haft något större behov av den thailagade " svenska" maten.

Däremot har jag besökt Globetrotter vid ett antal tillfällen och bla imundigat köttbullar med kokt potatis,

dessvärre var potatisen i mosform.

Jag kan egentligen bara hålla med några andra skribenter,

att det bär emot att betala 300-400 baht för en pyttipanna eller ett antal köttbullar.

Äter jag farangmat så blir det oftast KFC eller McDonalds.

Jag bara älskar chicken Mc Nuggets.

Dessutom är dessa ställen billigare än hos vissa sura Göteborgare eller oförskämda stockholmare.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Issan lover: Khaou ka moo.. Suveränt god tror det är det jag äter mest iallafall på issan ställena. dom har det även på alla stora varuhus/mall´s  Mvh Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte om detta finns på hasses i Pattaya men Kao phad gai  eller Phad seew moo är riktigt gott.till frukost är det rätt fint med Kao tom moo.stavningen på dessa rätter är nog helt fel men nån kanske vet vad jag menar?

jag äter gärna thaimat men ibland kan det bli lite väl starkt.Det första jag åt i Thailand var Tom yam goong och den var stark  :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

En gång för ca 12 år sedan skulle jag hälsa på några svenska kompisar i pattya över julhelgen.

Jag hittade några av dom på Hasses bar där dom satt och åt kåldolmar, pytt m.m , dom ville att jag skulle göra dom sällskap. Så jag gick in och satte mig och tog en öl, dom frågade om jag inte skulle äta men jag svarade "Bå kin ahan falang, ahan falang tong seua"  säkert inte helt rätt grammatiskt men tjejerna skrattade och höll med.

Jag gick ut på gatan och beställde mat från en man med cykelkärra som stod på gatan.

Han kom in och serverade mig och jag blev uttittad av alla utlänningar men tjejerna log och gjorde tummen upp.

Jag åt klibbris med kycklig och diverse lök och grönsaker tillsammans med chili.

Gästerna som mest bestod av golfspelare började viska tillvarandra att jag skulle hamna på lasarett och att det nog vat första gången jag var i Thailand. Kompisarna som visste vad jag brukar äta skrattade gott. Maten var underbart god och billig.

Mvh Isan Lover 

He he tror att du överdriver nu har sett många faranger ätit thaimat inne hos Hasse som dom köpt på gatan utanför och aldrig sett ngn av gubbarna där reagera för det :clown:

den enda thairätt Hasse hade förut var tom yum kung

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nar jag ar hemma i "byn" sa blir det 100% thailandsk mat men aker vi in till Bkk sa brukar vi passa pa att kaka indiskt, japanskt, italienskt eller nagon annan utlandsk mat. Tanken att ata svensk mat i Thailand har dock inte slagit mig an, det kanske kommer under nasta 10-ars period.

Nu ska jag dock ta mig till TGI Friday och fa imig lite ribs och en eller ett par Carlsberg. Efter en vecka pa den kinesiska landsbygden, eller vad man nu kallar en stad med under 5 miljoner invanare, sa kanns det som himmelriket att vara i Shanghai. Skont att vara saker pa att "det dar" i grytan inte ar en pudel  :wink:  

Rekommenderar du TGI Friday i Shanghai? Är det värt ett besök?

Ha en bra dag!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena stjp,

TGI i Shanghai ar val som de flesta andra TGI jag besokt men det ar alltid trevligt att ga dit nar man varit ute pa landsbygden ett tag. Eftersom det ligger pa Heng Shan Road sa har man anda ofta vagarna forbi  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken soi ligger Hasses på ??? Kan vara trevligt att besöka nästagång man är i Pattaya

Ligger på Beachroad ,Soi 13/2  PostOffice.  :glasses:

mvh l.h

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

:D Där har man ju gått många gånger...Undrar om man haft ögonen i gatan då man

inte sett skylten...

Tack för adressen och det blir ett besök .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...