Jump to content
IGNORERAD

Näthat

Joints

Recommended Posts

Näthat skördar offer bland bloggare och andra offentliga på nätet. Teorin som förs fram här antyder att det mest är unga som tar ut sin frustration på nätet. Tveksam om det verkligen stämmer men det är väl bra att snittåldern är lite högre här kanske.

Inom en inte alltför snar framtid kanske anonymiteten på nätet blir historia. Vad tror ni?

http://www.dn.se/kul...d-unga-1.907612

Dela på andra sajter

Exactemente, inför nätkorkort pss skulle man få bukt med allt okynnesskrivande.

Helt tokigt att kreti & pleti kan få häva ur sig vad som helst!

Odningstörstande Arne

Dela på andra sajter

Utan tvivel är det så att om man var tvungen att identifiera sig så skulle det vara mycket färre angrepp.

Ett relaterat fenomen är att om man träffat någon i "verkliga livet" så verkar man vara mindre benägen att vara elak mot den personen. Mig själv inkluderad. Bland annat därför är det bra med forumträffar!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ett relaterat fenomen är att om man träffat någon i "verkliga livet" så verkar man vara mindre benägen att vara elak mot den personen. Mig själv inkluderad. Bland annat därför är det bra med forumträffar!

Herr Chang har talat.

Jag tycker nog att ambitionen skall vara att kunna redovisa en annorlunda uppfattning utan att vara elak.

Jag ser liksom inte vitsen med elakheten.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

HaHa, efter en tråkig dag finns uppenbarligen inget större nöje än att häckla sina forum"vänner".

OK då, bara nån mår bra av det så låt gå för all del, men nån gratisbira delar nog inte alla ut till sina kombatanter om dom möts.

:crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Bjuder gärna herr Buzzen på en halv Singha, även om kapitalisten nog fan har råd att köpa sin egen bier.

Jag känner inte att det finns någon medlem jag inte skulle kunna träffa IRL, även om smockan har hängt i luften ibland härinne.

Jo förresten MR Bombom och hans polare skulle jag nog inte vilja ha att göra med i verkliga livet.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag bara hålla med Baa, de dryga typer som i skydd av sin anonymitet ägnar dagarna åt att söka bråk och medvetet missförstå andra forumskribenter i syfte att skapa osämja är ena riktigt ynkliga människoöden.

Jag själv skulle aldrig medvetet söka upp någon av dessa fjantar för att dela en öl.

Varför skulle jag det när det finns både trevliga och socialt upplysta människor att umgås med?

Jag har ju mina egna personliga ideal, och vissa har ju Kommunisten och landsförrädaren Pridi som sin idol.

Hur skulle det sluta om exempelvis jag och Joints träffades?

Och om vi båda har alkohol i venerna – jag då vågar jag inte tänka på följderna.

BTT skulle jag däremot gärna bjuda på en stänkare och samtidigt dryfta lite över damklientelet i den aktuella baren.

Dela på andra sajter

Guest wille

Jag bara hålla med Baa, de dryga typer som i skydd av sin anonymitet ägnar dagarna åt att söka bråk och medvetet missförstå andra forumskribenter i syfte att skapa osämja är ena riktigt ynkliga människoöden.

Jag själv skulle aldrig medvetet söka upp någon av dessa fjantar för att dela en öl.

Varför skulle jag det när det finns både trevliga och socialt upplysta människor att umgås med?

Jag har ju mina egna personliga ideal, och vissa har ju Kommunisten och landsförrädaren Pridi som sin idol.

Och om vi båda har alkohol i venerna – jag då vågar jag inte tänka på följderna.

BTT skulle jag däremot gärna bjuda på en stänkare och samtidigt dryfta lite över damklientelet i den aktuella baren.

Skont att du har distans till internetforum-varlden och inte pavisar nagon bitterhet iaf. :)

Helt arligt sa tror jag att ta det hela pa lite mindre allvar gor upplevelsen mindre irriterande och mer fornojsam eller vad tror du?

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja du Ville, du har väl en poäng i ditt antagande.  :yes:

Det märkliga är dock att en del av dem som söker konfrontation också blir mäkta förvånade när folk sedan blir förbannade på dem.

Då brukar det komma något krystat .. hmm "ursäkta..." jag menade inget illa med att vara en idi*t.

Ha de bra

Dela på andra sajter

Guest wille

Lite lurigt att skriva/argumentera pa ett forum da man inte kan lasa av hur folk reagerar. Jag som garna anvander mig av stora matt ironi och sarkasm som ar relativt hart men hjartligt menat. Dock upplevs det nog ofta som saval drygt som otrevlig. I ett vanligt samtal kanner man av laget osv. och anpassar niva/stil av sprakbruk osv efter det. Pa ett forum och en dialog fylld av ettor och nollor blir det garna att folk vander in och ut pa det som skrivs och for eller senare sa blir det mest en semantisk pseudodiskussion.

Dela på andra sajter

Låter som Joints och jag skulle ha mycket trevligt att diskutera :great:

Dela på andra sajter

Lite lurigt att skriva/argumentera pa ett forum da man inte kan lasa av hur folk reagerar. Jag som garna anvander mig av stora matt ironi och sarkasm som ar relativt hart men hjartligt menat. Dock upplevs det nog ofta som saval drygt som otrevlig. I ett vanligt samtal kanner man av laget osv. och anpassar niva/stil av sprakbruk osv efter det. Pa ett forum och en dialog fylld av ettor och nollor blir det garna att folk vander in och ut pa det som skrivs och for eller senare sa blir det mest en semantisk pseudodiskussion.

:D:D:D:D

M.a.ord, skitsnack på intellektuellt högre nivå. :crazy::crazy::crazy:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Skont att du har distans till internetforum-varlden och inte pavisar nagon bitterhet iaf. :)

Helt arligt sa tror jag att ta det hela pa lite mindre allvar gor upplevelsen mindre irriterande och mer fornojsam eller vad tror du?

Ja, för en del verkar livet på nätet gälla på både liv och död.  Kanske är det så att frustrationen i verkliga livet avspeglar sig i ens skriverier på nätet. Mår man inte riktigt bra så hittar man någon att projicera sin smärta på. Finns ju gott om exempel på personer som har fått hangups och inte lyckas komma loss. Siam Nilsson kan tydligen inte acceptera att jag hade en annan åsikt än honom och känner sig därför tvungen att ta det personligt och komma med personliga attacker och måla upp fantasifoster. Tråkigt för honom.

Själv tillhör jag den gruppen som aldrig tar kritik av mina åsikter som något personligt. Inte heller kan jag ta någon kritik av min person på allvar eftersom sådan kritik säger mer om den personen än vad den gör om mig. Men hade jag varit i den situationen att jag haft en populär blogg där också en mängd arga skrikit ut sin frustration hade jag nog också tröttnat. Finns ju roligare saker att ägna sig åt.

Siam Nilsson,

Jag vet inte riktigt vad du vill. Du skriver ju ut dina spydigheter mot mig och vill tydligen att jag snällt äter upp dem, eller vill du ha någon slags debatt om hur dum och elak jag är? Eller vill du kanske att jag ber om förlåtelse och istället förkunnar hur bra dina teorier är och hur fel jag hade? Det var länge sedan vi debatterade och det har tydligen satt djupa spår i dig. Är det inte dags att gå vidare?

Själv så uppskattade jag många av dina långa och välskrivna inlägg och det var jag ju inte ensam om. Det verkar dock som om du har utsett mig till någon slags fiende så det är väl ingen idé att sträcka ut en hand?

Med Vänliga Hälsningar

Joints

Dela på andra sajter

Låter som Joints och jag skulle ha mycket trevligt att diskutera :great:

Det har vi garanterat  :drinks:

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Citat av Joints:

"Själv tillhör jag den gruppen som aldrig tar kritik av mina åsikter som något personligt."

Ha ha - du är för dråplig när du förvånat och idignerat upptäcker att alla inte älskar dig.  :D

Vi lär nog aldrig bli kompisar, men jag tror nog att du och Surin P3 kan finna en del gemensamma beröringspunkter.

Det unnar jag dig  :great:

Ha det bra

Dela på andra sajter

Siam-Nilsson

Har vart inne på din blogg men du har inte skrivit nåt på länge

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Citat av Joints:

"Själv tillhör jag den gruppen som aldrig tar kritik av mina åsikter som något personligt."

Ha ha - du är för dråplig när du förvånat och idignerat upptäcker att alla inte älskar dig.  :D

Vi lär nog aldrig bli kompisar, men jag tror nog att du och Surin P3 kan finna en del gemensamma beröringspunkter.

Det unnar jag dig  :great:

Ha det bra

Bra inlägg i en tråd om "näthat".

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Nerike,

Är på landet och har nu semester från bloggandet.

Vi får se när inspirationen infinner sig.

Den brukar komma stötvis, och det kan nog bli ett par rader om någon vecka eller så när frugan har återvänt från Korat där hon har varit i lite mark-affärer.

Känner på mig att det finns en del tokigheter att ventilera om dessa affärer. He he he..

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...