Jump to content
IGNORERAD

Gothia cup 13-19 juli


Micke031

Recommended Posts

Nu är det dags för Gothia cup igen.  :)

Turneringen spelas i Göteborg 13-19 juli.

I år finns det två lag från Thailand som deltar Thamrong Thai och FC Santi Pharp

Thamrong Thai har 3 lag pojkar 11,12,13 år gamla.

Många av matcherna spelas på Kvibergs fotbollsplaner, där det förra året var

en stor publik av cirka 30 thaitjejer med familj. Hoppas det blir ännu fler i år och att även

många ifrån detta forum kommer dit för att heja fram Thailand till finalen i Gothia cup.

Första matchen spelas Måndag 14/7 på Kviberg plan nr.1 kl 11.00 mellan Thamrong Thai och Surrrey Elite 1

För ett fullständigt spelschema över Team Thailand besök http://www.gothiacup...land.asp?id=THA

Hoppas på stor uppslutning av oss som bor i Göteborg med omnejd och ett bra väder

Väl mött  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla dumma tider för oss som jobbar tyvärr. Men kontoret ligger i olskroken så kanske tar lunchen med mig bort. De Thai folk jag känner jobbar oxå denna veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad trevligt!

Jag och fru Chang ska göra vårt yttersta för att närvara!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måndagens spelschema:

09.00 Heden 2a  Thamrong Thai-JBLL  (12 år)

11.00 Kviberg 1  Surrey Elite-Thamrong Thai (13 år)

11.30 Heden 2a  Hutchinson Vale-Thamrong Thai  (11 år)

12.20 Kviberg 32 Elfsborg FC-Santi Pharp  (12 år)

14.00 Heden 2b  Ujizisoka-Thamrong Thai  (12 år)

17.10 Kviberg 2  Thamrong Thai-Aspudden  (13 år)

:29:

KT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och kollade på matchen mot aspudden idag och det var vinst med 4-1 tror jag. Rätt så mycket folk och kollade. Uppskattningsvis ett 60tal iaf.  Hade ett par riktigt duktiga lirare med i laget. Blir nog att se dem imorgon på överåsvallen igen 17.40 spelas den matchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om thamrong thais 13-åringar är dem som har chans att gå till A-slutspel resten får nog spela B-slutspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp dom var riktigt duktiga idag oxå. Har 2 spelare som är bra som fan me boll. Domarn blåste en och en annan felaktig offside idag det var synd men det e ju svårbedömt om man inte orkar lämna mittcirkeln. En del supportrar där idag med.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä Thamrongs 13-åringar fick spela B-final däremot gick FC Santis 12-åringar till A-final :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ja då var denna spelvecka över för i år.

Blev total 15 matcher för min del så det har varit fullt upp.

Tråkigt att FC Santi Pharp 12 år som gick till a- slutspelet fick möta Sveriges bästa 12 årslag i 8 delsfinalen.

Hisnings Backa FC som dock förlorade finalen på Ullevi mot ett tyskt lag.

Dessutom var det kanske lite för mycket med 4 Thai lag då det blev många krockar vad gäller matcher i början.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det för cirka 10 år sedan fanns ett lag med från Thailand som hette Bangkok Boys. Är det någon som kommer i håg dem? De var ruskigt bra och vann sin klass i p12, tror jag det var. Kommer också ihåg att det var lite fuskigt eftersom det var typ de allra bästa spelarna från Bangkok och inte någon egentlig klubb, om ryktet var sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Så lång tid tillbaks kommer inte jag ihåg.

Dock så var Thamrong Thai i final 2003 men förlorade. Tror det var P13.

Tror det var något lag i finalen även 2002 men då var jag inte med och tittade.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade befinna mig på Grimbo Torsdagen 17/7 eftersom jobbarkompisen höll i grillen.

Fick se bla en kommande Ronaldinho som spelade i FC Köpenhamn, värsta jag sett..

Men såg också Thamrongs förlust.Det som var förvånande där var ju att det var ett par Afrikaner med i Thamrongs lag...

Sen var det ju en Thaikärring som skämde ut sig fullständigt också efter matchen med att skrika o gorma efter domaren... hennes gubbe(!?) fick försöka hålla fast henne.

Hade det varit lite stake i den gubben så hade han sagt till kärringen o hålla käften! men icke sa nicke utan endast ett generat leende och lita tafatta omfamningar av vad jag misstänker var hans fru...

Kan ju bara misstänka vem som håller i taktpinnen i det hemmet  ;D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket skönare när det är en kvinna som håller i taktpinnen än när man själv måste göra det.

[move]Snuskhummern Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Det är mycket skönare när det är en kvinna som håller i taktpinnen än när man själv måste göra det.

[move]Snuskhummern Arne[/move]

*trumvirvel*

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...