NangYak Inlagd Juni 29, 2009 Dela Inlagd Juni 29, 2009 Hejsan! Nu är jag på jag efter mobilt bredband till en laptop i Thailand. Skall användas av frugan och hennes döttrar. Fast telefon finns inte i huset och är inte önskvärt, så ADSL går bort. Min undran till er som kan Thailand lite bättre än jag, är om det finns något bra abonnemang som funkar i Isaan och som inte kostar skjortan. Gärna flatrate. Mvh NF "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juni 29, 2009 Dela Inlagd Juni 29, 2009 Enligt one2call har man 3g i Bangkok och Chiang Mai an sa lange. Misstanker att detsamma galler konkurrenter. Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 1, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 1, 2009 Försökte hitta täckningskarta på deras hemsida men lyckades inte riktigt med det. Såg att DTAC har data-SIM med 140h surf/mån för 399B respektive fri surf för 999B/mån. Har ingen aning hur det står i jämförelse med konkurrenter. "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Juli 1, 2009 Dela Inlagd Juli 1, 2009 One-2-call har samma. Det är fri GPRS för 999 per månad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd November 15, 2009 Dela Inlagd November 15, 2009 Har funderingar om Min länk Är det någon som använder dom. 599 eller 799 Baht/mån som jag funderar på till min tjejs dotters Laptop Mvh:Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongyang Inlagd November 15, 2009 Dela Inlagd November 15, 2009 Hej. Har använt D-tac 140 h för 399,- + moms 7%/mån. D-tac stabilare än 1-2 call men samma hastighet (kräver tålamod). Har surfat både nere i Chon Buri och uppe i Isan. Klart prisvärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Cat CDMA har nån slags promotion nu. De syns runt om i landet på Big-C varuhusen. Testade deras 3G modem i Surin och kom med enkelhet upp i 1Gb ned laddning med http://www.speedtest.net Deras priser var 599 och 799 i månaden. Plus köp av deras hård-kodade 3G-modem med priser mellan 5ooo och 12ooo THB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jnse Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Testade deras 3G modem i Surin och kom med enkelhet upp i 1Gb ned laddning med http://www.speedtest.net Jo det hade jag ju velat se... \\Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Inte ens forskarna på Ericsson i Kista drömmer om sådana hastigheter ännu på många år Hur menar du ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Hehe, tryckfels-Nisse eller så har nån hackat forumet och ändrat på det jag skrev. 1Mb ska det vara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmieboy Inlagd December 8, 2009 Dela Inlagd December 8, 2009 Hur mycket kan man köpa ett modem för i Thailand..? Ligger dom flesta från 5000 baht? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 2600bth på phantip i bkk+200för simkort one to cal modemet Heter HSDPA Modem 7.2Mbps funkar bra här i phuket När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 har för tillfälet UP 1270 Kbytes ner 12216 Kbytes får tacka broskan för tipset hans fru köpte det för å ha i Korat å där funka det också bra När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 har för tillfälet UP 1270 Kbytes ner 12216 Kbytes får tacka broskan för tipset hans fru köpte det för å ha i Korat å där funka det också bra Hej Clion, Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmieboy Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 2600bth på phantip i bkk+200för simkort one to cal modemet Heter HSDPA Modem 7.2Mbps funkar bra här i phuket Låter ju bra men ja måste köpa det på Phuket. Vet du vrt man kan köpa det där? Gärna i Patong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 Hej Clion, Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem? Herr Chang har talat. tog ett foto på bildskärmen men tyvär i raw som är mycket svårare å lägga in ska ut å käka nu damen väntar återkommer i morgon i jpg När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 Hej Clion, Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem? Herr Chang har talat. är det min matte som är fel 12216 kilobyte är väl 12 mbit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 tog ett foto på bildskärmen men tyvär i raw som är mycket svårare å lägga in ska ut å käka nu damen väntar återkommer i morgon i jpg Clirre, varför inte ta en skärmdump istället? http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 är det min matte som är fel 12216 kilobyte är väl 12 mbit Nix. En byte är åtta bitar. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 (ändrad) tog ett foto på bildskärmen men tyvär i raw som är mycket svårare å lägga in ska ut å käka nu damen väntar återkommer i morgon i jpg HAR BARA SKRIVIT AV NUFRERNA :mellow:LÄNGST NER MEN KOLLA PÅ SPEEDEN Ändrades December 9, 2009 av clion När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 HAR BARA SKRIVIT AV NUFRERNA :mellow:LÄNGST NER MEN KOLLA PÅ SPEEDEN 236800 bps...blir väl sisådär 0,2 Mbit/s /biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2009 Dela Inlagd December 9, 2009 ingen aning men det funkar helt ok När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd December 10, 2009 Dela Inlagd December 10, 2009 Herr Chang skrev "Nix. En byte är åtta bitar." Förvisso riktigt, men när det gäller serieöverföring tillkommer 1 startbit, 1 stopbit och normalt 1 paritetsbit. Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Januari 1, 2010 Dela Inlagd Januari 1, 2010 tänker ta med en "dongel" till Thailand vilket kontantkorst abonnemang är bäst att stoppa i den ? Hur aktiverar man gprs till tex One-2-Call ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Januari 2, 2010 Dela Inlagd Januari 2, 2010 Googlade och hittade detta Köp ett lokalt SIM-kort från operatören one2call. (Det finns färdiga simkort laddade med datatimmar, men ett vanligt kontantkort funkar också) Jag hittade mitt i ett vanligt minimart. Billigt, billigt. Ladda telefonen med 150 Baht. (Du måste ha mer än 100 baht. Exakt 100 baht räcker inte) Skrapkort finns där du köper SIM-kortet eller i vilken minimart som helst. Följ instruktionerna på skrapkortet. Man ska slå in lite siffror *-or och #-kanter. Sen kommer själva tricket. Slå följande kod på din telefon: *138*0333*649739# och sen luren. Du får tillbaka ett SMS som gett dig 20 timmar Internet. Voila! 20 timmar är banne mig svårt att göra slut på under en månadslång semester. All tid du läser en webbsida räknas inte som tid. Det är alltså 20 timmar med laddande som du får för 35 spänn. Mycket bra. Billigt, billigt. Du måste även göra en inställning på telefonen. Leta reda på något som heter APN under datainställningarna och skriv helt enkelt Internet User och password lämnas blank. Om detta upplevs som besvärligt är det bara att ringa kundtjänst så skickar de ut ett SMS med inställningarna som installeras automatiskt på de flesta mobiltelefoner. One2Call stödjer Edge som faktiskt är riktigt grymt på min iPhone (första generationen) Det är alltså inte 3G, men 2.5 kan man säga. Så om din telefon stödjer Edge, vilket många gör, så kommer surfandet funka riktigt bra. Alla lite större orter har Edge. På avlägsna platser får du nöja dig med GPRS som är segt och långsamt. Vet inte om det funkar fortfarande ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu