Jump to content
IGNORERAD

Trådar raderade


skåneljungen

Recommended Posts

Guest Knasen

Quote

Nu är det ju en gång för alla så att i Ullas och Gudruns värld är alla män med unga thaitjejer horbockar och mulliga mansgrisar.

Den fördomen är svår att sticka hål på.

Istället är det ju ofta så att di gamla horbockarna blir omvända och stadgade familjfädrar när di gifter sig.

Det tidigare barlivet blir tabubelagt. Mest på grund av att gubben inte vill stöta sig med hårbevakande och svartsjuka frugan.

BTT

:D:D:D Du kan då vrida till allt så det passar in i din värld.. En lite fråga, vad är det för hår som frugorna bevakar?  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • Herr Chang

    6

  • Nerike

    6

  • skåneljungen

    5

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Det svarta håret på tjejerna i barerna.

Ju längre hår desto mer bevakning.

De vet ju att deras gubbar tänder på små långhåriga, snedögda sötnosar.  :yes:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Det svarta håret på tjejerna i barerna.

Ju längre hår desto mer bevakning.

De vet ju att deras gubbar tänder på små långhåriga, snedögda sötnosar.  :yes:

BTT

:D:D:D:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja du Kim.

Så en skämt bild är nedsättande.ja du halle da. Men du gillar kanske inte humor?

men då får du nog börja radera bland många bilder på den tråden oxå..

Om man ber en tjock kvinna klä av sig naken, sätta på sig ett gristryne, ställa sig framstupa på knä och sedan ta bilder av det för att sprida på nätet så andra kan få sig ett gott skratt så kan det väl anses vara aningen förnedrande.

Nu kanske kvinnan hade maschosistisk läggning och njöt av att bli förnedrad, vad vet jag? Men bilder av det slaget förnedrar väl även kvinnosläktet i övrigt samt skrämmer bort mpr-besökare vi inte vill skrämma bort.

Och även om kvinnan på bilden kanske inte tog illa vid sig personligen så anser jag att det inte är önskvärt att denna typ av typiska "grabbskämt" blir kutym här på mpr. Och därför tog jag bort din skämttråd.

Finns ju ungefär en miljon liknande bilder/filmsekvenser som florerar i email/mms-växling mellan riktiga grabbgrabbar och nästan dagligen får man ju av arbetskompisar mfl utsträckta mobiltelefoner när dom skrattande vill visa något riktigt vidrigt dom fått sig tillskickat från någon annan grabbgrabb.

Men är det kvinnor med i sällskapet sträcks det minsann inte ut några telefoner med närbildsfilmsekvenser av när gamla gubbar blir fistfuckade av bögkompisar eller när nakna tjejer skiter i varandras munnar osv. Nä bara när det är grabbgrabbsamling.

Själv ser jag gärna mpr utvecklas till ett forum där båda könen kan trivas och inte enbart styras mot att vara ett grabbgrabbforum. Och därför tycker jag att dylika skämtbilder kan få hålla sig till andra platser på internet, alltså inte för att jag personligen upprörs över omoralen. Släpper vi igenom en tveksam sekvens så är det snart fler på gång och på någon månads sikt har vi säkert fullt med filmsekvenser när asiatiska tjejer skiter i varandras munnar och bara riktiga grabbgrabbar som surfar här.

Dom andra har loggat ut för gott.

Nu är du ju varken varnad via pm eller på annat sätt och du riskerar inga som helst påföljder utan har bara fått din tråd raderad som en markering om att den typen av tråd inte är önskvärd. Så du behöver inte ta det personligt.

Du valde bara att visa ett grabbgrabbskämt på fel ställe, kan hända även den bäste.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Yes BOSS

Förstår hur du menar. Men tycker du är enbart pinsam.. :bag: Men själv tycker jag det är en del skillnad på Asiatiska tjejer som skiter varandra i munnen och den jag satt in.

Men skall inte sätta in sååååå störande bilder fler gånger. För gränsen för humor verkar ju vara ganska låg uppe i fjollträsk.

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Yes BOSS

Förstår hur du menar. Men tycker du är enbart pinsam.. :bag: Men själv tycker jag det är en del skillnad på Asiatiska tjejer som skiter varandra i munnen och den jag satt in.

Men skall inte sätta in sååååå störande bilder fler gånger. För gränsen för humor verkar ju vara ganska låg uppe i fjollträsk.

Skåneljungen

Du får nog gå längre norr ut än "fjollträsk" om Du ska träffa Kim,  :whistle:

Här i huvudstaden är det högt till tak. :dance1:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Yes BOSS

Förstår hur du menar. Men tycker du är enbart pinsam.. :bag: Men själv tycker jag det är en del skillnad på Asiatiska tjejer som skiter varandra i munnen och den jag satt in.

Men skall inte sätta in sååååå störande bilder fler gånger. För gränsen för humor verkar ju vara ganska låg uppe i fjollträsk.

Skåneljungen

:whistle: Jag blev uthängd fast jag inte har visat något naket här på MPR eller andra sidor. Det jag blev uthängd för var att någon hade gått in på min Photobucketsida ochn länkat den här på MPR. Då blev jag kallad både det ena och det andra. Vad jag har för bilder på Photobucket har ingen med att göra. Om jag däremot skulle komma på tanken att lägga ut bilder på nakna Thaibrudar här på MPR så får jag också räkna med att den tråden försvinner men jag skulle aldrig ens komma på tanken att visa sådana bilder här. Jag håller med Kim i detta fall. Jag själv fick denna bild av "griskvinnan" och tyckte att den var riktigt dålig som skämt vilket jag påpekade för den personen som mailade mig den. Sen att du som vuxen person fortfarande håller på med ord som "fjollträsk" och liknande säger väl mer om din humor eller? Sånt höll man på med i tonåren. :whistle:

Hälsningar

[move]

:wai: hälsningar från gubben i fjollträsk :wai:

[/move]

 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med Kim i det han skriver.

Skulle det råda total bildfrihet så skulle forumet snabbt förvandlas till de perversas himmelrike.

Jag tycker också att bilden på grisakvinnan är osmaklig och den kan tolkas som grov förnedring av överviktiga kvinnor.

Bilden skulle fungera alldeles utmärkt som propaganda över hur äckliga och osmakliga feta kvinnor är.

Man påminns lite om nazisternas propaganda mot judarna där de bla framställdes som råttor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tycker mig minnas att du sa att den kvinnan var minsann lite attraktiv trots allt..dock inte ordagrannt. Men typ att du blir lite upphetsad av bilden.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja jag gillar mulliga kvinnor.

Så undantar man grisalooken så är ju kvinnan på bilden ganska sexig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Mullig? Tycker hon verkar tjock. Men det är väl en smakfråga. Jag gillar också mulligare tjejer, men i mitt tycke är hon fet. Jaja.. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måhända Bäste Bror avser posen, den var det ju lite knorr på. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Yes BOSS

Förstår hur du menar. Men tycker du är enbart pinsam.. :bag: Men själv tycker jag det är en del skillnad på Asiatiska tjejer som skiter varandra i munnen och den jag satt in.

Men skall inte sätta in sååååå störande bilder fler gånger. För gränsen för humor verkar ju vara ganska låg uppe i fjollträsk.

Skåneljungen

Exakt var tycker du gränsen skall dras om det ska vara förbjudet med tjejer som skiter i varandras munnar men tillåtet med fula, feta, nakna tjejer utklädda till grisar?

Vad har du egentligen emot lite skit? ;)

För övrigt så bor jag bra mycket längre från fjollträsk än vad du gör. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ratt av Kim och lojligt agerande av Skaneungen. Vilka bilder som gar over gransen ar givetvis alltid subjektivt bedommande men det inskranker knappast pa yttrandefriheten att inte fa visa en bild som dessutom redan visats. Det kunde nog Skaneungen fatt forklarat via PM om han fragat.

Det har hant mer an en gang, typ igar, att jag porrsurfat nar jag suttit pa nagot sunkigt hotell pa den kinesiska landsbyggden. Men det innebar inte att jag vill se porr pa MPR eller i Aftonbladet, var sak har sin plats. Ren fornedring tycker jag sallan ar kul men aven det finns givetvis att finna for de med den laggningen. Det racker gott med den verbala fornedring som emellanat forekommer har  ;) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Å fy tusan, jag trodde det var en gris som di sminkat upp till tjej.

Fjollträskare är ju lite känsligt men det finns väl inget bättre ord mig veterligen.

[move]Flenträskaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag tycker inte att det är så konstigt att Griskvinnor och eventuell kiss och bajs humor motas bort från det reklamfinansierade MPR. Liknande inlägg har nog ganska lite bäring till Thailand och den vanligtvis nyttiga informationen som här och där faktiskt förmedlas på MPR. Men vad god och rolig humor består av  - ja det kan nog diskuteras in i det oändliga utan att man för den skull når fram till ett konsensus.

Forumets moderatorer är ju faktiskt som folk i allmänhet och de består ju av en brokig samling människor som var och en representerar sin egen forumskaraktär (vissa har faktiskt fler än en). Vissa av dem gillar man rätt bra och vissa gillar man inte alls. Dessa administratörer med individuella egenskaper är med andra ord helt mänskliga och det bidrar nog till att tolkningen av regelverket ofta upplevs som konsekvent inkonsekvent.

Att bevakningen och utdelandet av tillrättavisande pekpinnar ibland känns som onödigt nitiska beror nog ofta på att regeltolkningen är färgad av det aktuella dagshumöret hos administratören. Men detta kanske i längden medverkar till att forumet blir lite extra charmigt och oberäkneligt – vad vet jag?

- Visst kan man finna det både onödigt och irriterande att få lite "smäll på fingrarna", och händer det lite för ofta, så är det ju ganska oundvikligt att man både bli förbannad och skäller tillbaka. Eller också kanske man helt enkelt bara tröttnar på att skriva det som man själv tror är intressanta inlägg på Mpr, vilket också är ett fullt mänskligt beteende.

Jag kommer ihåg flera olika episoder här på Mpr som säkert präglades av ett dåligt dagshumör hos de aktuella administratörerna. För att nämna en av dessa märkliga episoder, så kan jag berätta att det var så att jag själv försökte mig på att presentera ett gammalt foto på 5 stycken thailandsemestrande herrar som i bar överkropp satt runt ett bord i Pattaya (även jag själv fanns med på bilden och det stod även ett par ölflaskor på bordet).

Syftet med den publicerade bilden var både av nostalgisk själ och för att jag ville se om någon av mina gamla kompisar på bilden var aktiva här på Mpr.

Men då ryckte plötsligt Herr Elefant i den etiska och moraliska nödbromsen, och detta var av hänsyn till de stackars "utlämnade" herrarna på bilden. Herr Elefant som troligen hade en "dålig dag" trodde att dessa herrar inte alls ville bli förknippade med mig, och med hänsyn till dessa herrar integritet, så skulle bilden och efterlysningen tas bort från forumet. Aja baja på SiamNilsson - och som följd av tillrättavisningen blev jag arg som ett bi.

Vad jag själv hade missat eller kanske förträngt var ju faktiskt att MPR inte administrerades av mig. Det var ju Kim, Changen och SurinP3 som satte upp och tolkade spelreglerna på forumet. Inte så konstigt i sig eftersom det är deras eget forum där de valfritt kan styra och ställa. Ibland sker denna administration med stor kompromissvilja och finess, men ibland blir administrationen som när en elefant rumsterar om i ett glashus (ingen direkt referens till Changen).

Gillar man inte Mpr's pendlande regeltolkningar så kan man ju alltid ta en paus i skrivandet, och för att lindra ilskan kan man eventuellt skriva lite ditt och datt på en egen blogg där man själv kan välja exakt vilka bilder man vill visa. Det gjorde jag, och det funkade riktigt bra som lugnande elixir för själen.

Jag kan dock inte berätta vad den aktuella bloggen heter – för det strider nämligen mot regelverket här på MPR.

Men ni kan ju alltid gissa – ha ha  :whistle:   :yes:   :mdr:

Ha de bra,

OBS: På Kim's uppmaning provar jag att avslöja bloggens namn:

Hoppas att jag inte får pisk nu, he he

www.siamnilsson.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Siam-Nilsson, du får berätta vad din blogg heter och vad den har för adress om du inte enbart skriver meddelanden av karaktären...

Bla bla bla (några raders inledning) och så hände det att.. bla bla bla ... och då kastade hon plötsligt en flaska över mitt huvud och... är du nyfiken på hur det slutade, läs fortsättningen på min blogg www.minblogg.se

Och det var ju det du gjorde gång på gång på gång när P3 grep in och tyckte det fick vara nog.

När HC tog bort din efterlysning med bild så gjorde han det av välgrundade skäl eftersom det har efterlyst folk på forum tidigare med skäl som inte är lika angenäma som det först verkat i efterlysningarna. Därför har vi en policy som säger att man inte får lägga ut bilder av personer och efterlysa deras personuppgifter.

Om dina skäl är goda eller onda kan vi omöjligt avgöra och därför tar vi alltid bort dylikt. Försiktighetsprincipen du vet.

Jag har även varit med om ilskna email från människor som blivit efterlysta men inte önskat medverka på forumet, och som krävt omedelbar radering, så även om det säkert inte speciellt ofta handlar om något allvarligt så är det inte säkert alla vill synas i efterlysningar på nätet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Kim,

OK - Då gör jag som du säger och skriver vad bloggen heter.

Se lägst ner i mitt tidigare inlägg här ovan.

Där finns en himla massa text + mitt lilla bloggnamn.

Vi gör väl ett försök, ha de bra,  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte ha en egen avdelning "Efterlyst", det är ju poppis på TV.

Förelysaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mullig? Tycker hon verkar tjock. Men det är väl en smakfråga. Jag gillar också mulligare tjejer, men i mitt tycke är hon fet. Jaja.. :)

När började du med det?? *lol*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Var tog alla bärlistorna vägen då?

Ja var tog den tokstollen vägen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var tog alla bärlistorna vägen då?

:D:D  

Fogden är fortfarande här vad jag sett iallafall.  Men det är ju ett tag till bärsäsong. Han börjar nog snart skriva om listor och annat trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte ha en egen avdelning "Efterlyst", det är ju poppis på TV.

Förelysaren Arne

Intressant att du kommer med det förslaget Arne. Jag har faktiskt funderat en hel del på hur man skulle kunna lösa detta behov på ett snyggt sätt. Bland annat vill fru Chang gärna efterlysa en thaiväninna som hon tror finns i Stockholmstrakten.

Jag har några ideer, men vi fodervärdar får väl diskutera detta ordentligt innan det möjligen kan bli verklighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...