Jump to content
IGNORERAD

Vad händer med TT?


svarten

Recommended Posts

Hej gamla TT-medlemmar!

Av ren nyfikenhet undrar jag vad som kommer med det mycket omfattande material som har skapats under åratal med TT. Där har vi tömt våra hjärtan, hjärnan (och arslen  :D ). Där har vi presenterat, diskuterat, bråkat, kramats, pussats och allt annat möjligt. Där finns en del stor av flera 1000-tals människors skälar.

Vad kommer att hända? Kommer allt att bara raderas med ett enkel klick?

Hälsning

Svarten nyfiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga! Kommer all information som givits där bara gå till spillo. Går det månde föra över inlägg å dylikt till mai pen rai eller är det för komplicerat eller tar det för mycket plats?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle bli glad för om man åtminstone kunna rädda "Expressen tråden" som innehöll tusentals välformulerade inlägg! :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fundering ang. detta.

Jag har gjort en söksida som endast söker på TT, och resultaten visas här på MPR på huvudsidan.

Sökningarna är helt och håller gjorda av Google, så resultaten baseras på vad Google har i sitt "minne" om TT.

searchtt.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Själv skulle jag föredra att allt material på TT flyttades över till ett endast läsbart (men också sökbart) delforum på MPR. NoBuzz har kompetensen att göra detta, om dock kanske inte tid och lust ;-)

Och sen vet man ju inte vad MSN har att säga om det. Möjligen tycker Microsoft att dom har rätten till allt detta material... skulle inte förvåna mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen bryr jag mig inte om allt från gamla TT försvinner eller sparas eftersom det ändå inte är något komplett material. Dom första 3-4 åren så deletade jag nämligen kontinuerligt bort allt som var äldre än 2 år och när jag slutat med det så blev vi ju utsatt för en hackerattack som raderade det mesta som då fanns i minnesbanken.

Så det som finns kvar är bara det som skrivits dom sista ca 3-4 åren av 8 år totalt. Och ingen är gladare än mig för det, saknar inte medlemmar som plötsligt påminner mig om vad jag tyckte för 7-8 år sedan. ;)

Men jag tar inte bort något material från TT tills vidare utan det ligger där det ligger till var och ens nöje att leta i via sökfunktionen på MPR om man så önskar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kempegreit :thumbsup:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för synpunkterna!

För mig är det ingen större grej. Jag kommer förmodligen inte att titta på gamla trådar. Som sagt väckte jag frågan av ren nyfikenhet och teoretiska grunder. Men idén om en sökbar funktion på MPR låter intressant om någon skulle ha intresset att genomföra arbetet.

Hälsning och skål för det TT som har varit!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...