Jump to content
IGNORERAD

Visumfråga.


gubben4906

Recommended Posts

Hej,

Om jag köper en 3-månadersbiljett ARN-BKK-ARN och bara åker in i Thailand och får den obligatoriska flygplatsstämpeln i Passet,

1. Kan jag då förlänga mitt visum i ytterligare 2 månader i Thailand?

2. Om ja, vad kostar det?

3. Eller måste jag lämna Thailand varje månad och förnya med en så kallad "re entry"?

4. Hur långt Visum kan jag söka utan att ha inkomstuppgifter och alla andra papper?

Fråga 4 berör mer min framtid när jag tänker bosätta mig i Thailand under vinterhalvåret, men kanske andra undrar också. Vet att svaren antagligen finns på Thaiambassaden men jag vet också att det finns väldigt kloka, snälla och hjälpsamma människor här på MPR :whistle::whistle::whistle:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben,

1: Nej.

2: -

3: Om du anländer Thailand via flyg får du 30 dagar varje gång, annars bara 15 dagar.

4: Tror att du i Sverige kan söka 60+30 dagar turistvisum utan någon inkomstuppgift, till och med 2 gånger 60+30 dagar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska söka visum innan du åker ner så får du 59dar när du kommer in

sen köper du en månad till på imigration på Jomtien för 1900baht för

det är väl där du kommer fastna.

Det var väl svar på 1-3

På fråga 4 så kan du du skaffa dig samma visum som ovan med med

dubbla entry och lämna landet när du har förlängt din första 2mån

med en månad sen när du kommer in igen kör du samma sak.

Tycker jag är ett enkelt alternativ

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Var kan jag se dej kommer ner 6 Dec

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Lite tillägg. Om du har en hemresa senare än 30 dagar efter ankomsten och saknar visum så kan du få problem vid incheckningen, i alla fall på Kastrup. Mitt pass kontrolleras alltid så att det finns tourist eller något annat visa, annars ingen påstigning.

Ska du stanna länge så rekommenderar jag ansökan om trippel entry tourist visa från konsulatet i Göteborg, inga inkomstuppgifter behövs.

I teorin med förlängningarna kan du stanna 270dagar dock måste du göra

2 st visaruns efter 90 resp 180 dagar. 

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Quote

Hej,

Om jag köper en 3-månadersbiljett ARN-BKK-ARN och bara åker in i Thailand och får den obligatoriska flygplatsstämpeln i Passet,

1. Kan jag då förlänga mitt visum i ytterligare 2 månader i Thailand?

2. Om ja, vad kostar det?

http://www.thaiembas...nsular/visa.php

3. Eller måste jag lämna Thailand varje månad och förnya med en så kallad "re entry"?

4. Hur långt Visum kan jag söka utan att ha inkomstuppgifter och alla andra papper?

Fråga 4 berör mer min framtid när jag tänker bosätta mig i Thailand under vinterhalvåret, men kanske andra undrar också. Vet att svaren antagligen finns på Thaiambassaden men jag vet också att det finns väldigt kloka, snälla och hjälpsamma människor här på MPR :whistle::whistle::whistle:

:wai: gubben :wai:

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du ska söka visum innan du åker ner så får du 59dar när du kommer in

sen köper du en månad till på imigration på Jomtien för 1900baht för

det är väl där du kommer fastna.

Det var väl svar på 1-3

På fråga 4 så kan du du skaffa dig samma visum som ovan med med

dubbla entry och lämna landet när du har förlängt din första 2mån

med en månad sen när du kommer in igen kör du samma sak.

Tycker jag är ett enkelt alternativ

//Broskan

Du kan bara köpa 7 dagar för 1900 tbh numera du får bara 15 dagar från annat land om du kommer landvägen 30 om du kommer med flyg

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...