Jump to content
IGNORERAD

hjälp med thai översättning till svenska några meningar


Guest mai k

Recommended Posts

Guest mai k

hejsan undrar vad dom här meningarna betyder vore väldigt tacksam för snabbt svar mvh

สวัสดีค่ะ ยินดีที่ได้รุ้จักค่ะ มาตอบช้าไปหน่อยไม่เป็นไรนะค่ะ ไม่ค่อยว่างนั่งหน้าคอมเลยจ้า ว่างแล้วรีบตอบทันทีเลยค่ะ แวะมาทักทายอีกเด้อ ออยค่ะ

och denna ดีจ้า มีเวลาก็แวะมาทักทายกันบ้างนะค่ะ

tack på förhand mvh mai

Link to comment
Dela på andra sajter

สวัสดีค่ะ ยินดีที่ได้รุ้จักค่ะ มาตอบช้าไปหน่อยไม่เป็นไรนะค่ะ ไม่ค่อยว่างนั่งหน้าคอมเลยจ้า ว่างแล้วรีบตอบทันทีเลยค่ะ แวะมาทักทายอีกเด้อ ออยค่ะ =Hej Hej,trevligt att träffa dig,jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn därför svarar jag så sent,men när jag har tid så svarar jag så snabbt jag kan,säh hej till mig när du är online,

ดีจ้า มีเวลาก็แวะมาทักทายกันบ้างนะค่ะ =hej hej om du har tid du kan säga hej till mig

en snabb översättning så vet ej om det är 100 procentig korrekthet

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest mai k

tack för hjälpen kanske kan hjälpa mig lite till vore snällt

ค่ะไม่ได้คุยกันจริงๆจังๆเลยค่ะ วันหยุดทำอะไรบ้างค่ะ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hejsan undrar vad dom här meningarna betyder vore väldigt tacksam för snabbt svar mvh

สวัสดีค่ะ ยินดีที่ได้รุ้จักค่ะ มาตอบช้าไปหน่อยไม่เป็นไรนะค่ะ ไม่ค่อยว่างนั่งหน้าคอมเลยจ้า ว่างแล้วรีบตอบทันทีเลยค่ะ แวะมาทักทายอีกเด้อ ออยค่ะ

och denna ดีจ้า มีเวลาก็แวะมาทักทายกันบ้างนะค่ะ

tack på förhand mvh mai

En snabbis blir

Hej

Trevligt att lära känna dig. Ursäkta att det dröjde innan jag svarar. Hoppas det är ok. Jag har inte så mycket tid att sitta framför datorn. Men jag svarar så fort jag har tid.

Titta gärna förbi igen/Släng gärna in lite hälsningar [beroende på vilket sätt personen kontaktat skribenten]

Oil

---

och denna ดีจ้า มีเวลาก็แวะมาทักทายกันบ้างนะค่ะ

Tjena

Titta gärna förbi när du har tid! [beroende på hur man kontaktar varandra]

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

สวัสดีค่ะ ยินดีที่ได้รุ้จักค่ะ มาตอบช้าไปหน่อยไม่เป็นไรนะค่ะ ไม่ค่อยว่างนั่งหน้าคอมเลยจ้า ว่างแล้วรีบตอบทันทีเลยค่ะ แวะมาทักทายอีกเด้อ ออยค่ะ =Hej Hej,trevligt att träffa dig,jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn därför svarar jag så sent,men när jag har tid så svarar jag så snabbt jag kan,säh hej till mig när du är online,

ดีจ้า มีเวลาก็แวะมาทักทายกันบ้างนะค่ะ =hej hej om du har tid du kan säga hej till mig

en snabb översättning så vet ej om det är 100 procentig korrekthet

Tack ka.

Man lär sig mycket genom att läsa andras översättningar.

Önskar att jag kan översätta så det blir lika naturlig svenska som du.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest mai k

tack så hemskt mycket var snällt kommer några fler meningar sen om ni har tit tack igen :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest mai k

sista nu på ett tag tack för att du vill  hjälpa mig:=) เพื่อนใหม่ที่เพิ่งคบกัน”      “อดีตที่เคยหวาน กลับกลายเป็นยาขมในปัจจุบัน”   “ไม่บอก”   ไมบอกขอเดา เศร้า

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

sista nu på ett tag tack för att du vill  hjälpa mig:=) เพื่อนใหม่ที่เพิ่งคบกัน”      “อดีตที่เคยหวาน กลับกลายเป็นยาขมในปัจจุบัน”   “ไม่บอก”   ไมบอกขอเดา เศร้า

เพื่อนใหม่ที่เพิ่งคบกัน

Nyfunna vänner.

อดีตที่เคยหวาน กลับกลายเป็นยาขมในปัจจุบัน

Den gamla goda tiden har nu blivit bitter.

ไม่บอก

Det säger jag inte.

Det tänker jag inte tala om för dig.

ไมบอกขอเดา เศร้า

Om du inte säger det får jag väl gissa. Ledsen/sorgligt.

Mvh

Magrood

- fortfarande halvvaken -

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej undrar vad ordet ออยเองจ้า betyder?mvh mai k :wai:

Det är ett smeknamn uttalas ungefär: "oij"

som i sig betyder sött (socker)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej undrar vad ordet ออยเองจ้า betyder?mvh mai k :wai:

Det är Oil...

eller

Det är bara Oil...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest mai k

tackar undrar några fler :thumbsup: ดีจ้าเป็นไงบ้างที่รัก ค่ะไม่ได้คุยกันจริงๆจังๆเลยค่ะ วันหยุดทำอะไรบ้างค่ะ  ดีดี  ดีจ้าหนุ่มหล่อ  อยากกินป่ะ  ไปกินกับพี่โอ๋จ้า  โอ้โห.อึดอัดน่าดูเลย...คึคึ.. mvh  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tackar undrar några fler :thumbsup: ดีจ้าเป็นไงบ้างที่รัก ค่ะไม่ได้คุยกันจริงๆจังๆเลยค่ะ วันหยุดทำอะไรบ้างค่ะ  ดีดี  ดีจ้าหนุ่มหล่อ  อยากกินป่ะ  ไปกินกับพี่โอ๋จ้า  โอ้โห.อึดอัดน่าดูเลย...คึคึ.. mvh  :wai:

Haloj

Hur är läget, älskling?

Vi har inte talats vid så speciellt mycket.

Vad gjorde du/gör du på helgen?

Bra bra

...

Hej hej snygging.

Vill du smaka/äta?

Ska gå och äta med store bror/stora syster Oa.

Ojj - det blir lite jobbigt.

Hu hu

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood!

Då jag har fått detta via en mail, för att ge min tjej när vi förlova oss som hon skulle skriva under.

Men som hon självklart inte gjorde, vet att det är skämt men vet ej vad det står många thai har haft roligt åt detta men eftersom jag inte vet vad det står så vore en översättning kul för oss som inte kan Thai.

[attachment=1]

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he  :D

Jag återkommer na ka. Ska laga lite mat nu.

Undrar om man kan dölja den för Svarten.  :D

Äktenskapsförord - sanya gaan somrot / sanya rawang somrot beroende om det skrivs före eller under äktenskapet.

สัญญาก่อนสมรส

สัญญาระหว่างสมรส

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Magrood!

Då jag har fått detta via en mail, för att ge min tjej när vi förlova oss som hon skulle skriva under.

Men som hon självklart inte gjorde, vet att det är skämt men vet ej vad det står många thai har haft roligt åt detta men eftersom jag inte vet vad det står så vore en översättning kul för oss som inte kan Thai.

[attachment=1]

Mvh

Nerike

Nerike

Här kommer hälften...

1. När mannen är på väg hemifrån, fråga inte vart han ska utan ”har du pengar med dig?”.

2. När mannen kommit hem, fråga inte var han varit utan ”är du hungrig?”.

3. När mannen klagar eller tillrättavisar dig, får du inte visa sura miner utan acceptera det han säger oavsett om det är rätt eller fel.

4. När mannen blir sur eller upprörd, får du lämna honom ifred och komma tillbaka senare.

5. När mannen kommer hem berusad får du inte bli arg eller tycka illa om det, utan hämta blöt och kall handduk och torka honom i ansiktet och fixa mat för honom.

6. När mannen frågar om pengar, fråga inte honom vad han ska med dem pengarna till utan ”hur mycket vill du ha?”.

7. När mannen har fått lön, fråga inte hur mycket han fick utan ”räcker det bra för dig?”.

8. När mannen är arg, bli en vandrande boxningssäck för honom.

---

Ska se om jag hittar en annan variant som passar bättre för tjejer...

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar Magrood

Mvh

Nerike

Vad bra detta är! Jag får väl skriva ut texten och gå och hämta en penna så att Magrood kan skriva under!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

ImBlackSheep

Jag tror inte att duktiga tjejen som Magrood skulle göra så Svarten!  :kort:

Oops! :crazy:

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror inte att duktiga tjejen som Magrood skulle göra så Svarten!  :kort:

Oops! :crazy:

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten

Om du får henne att skriva på då är du inte dålig, som sagt min skriv inte på. :D

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

=== Perfekt blir nog inte översättningen - när man bara göra det på skojs skull på sin semester ===

Men här kommer i alla fortsättningen. Sen får ni gärna rätta min svenska - jag skulle uppskatta det mycket.

I framtiden kan vi kanske trycka detta som andra finstilta avtal, och tjäna en massa pengar på det??? ;D

9. När mannen förlorat i spel, får du inte gnälla eller visa att du är ledsen utan säga ”det blir bättre nästa gång”.

10. När mannen går ut med någon annan tjej, fråga inte vem han gått ut med utan ”var det kul?”.

11. När mannen tar hem lillfrugan, får du inte bli arg eller höja rösten  utan bjuda dem på dricka.

12. Om mannen inte kom hem, fråga inte var han sovit över och med vem utan ”frös du i natt?”.

13. När mannen vill bli tillfredställd, säg inte nej utan ge honom vad han vill, precis när han vill, på alla ställningar och sätt samt även erbjuda honom dubbelt om han så önskar.

14. När mannen kom hem sent eller på fel tid, ifrågasätt inte utan förbered sängen och fixa maten för honom.

15. Den blivande makan måste strikt följa de ovannämnda reglerna.

Jag …NN… är maka till …NN2… enligt lag, lovar och försäkrar att jag ska följa detta avtal till varje punkt utan något som helst undantag. Om jag strider mot någon av reglerna eller inte följer avtalet är jag villig att få alla påföljder enligt detta avtal.

Påföljder i fall makan strider mot avtalet.

1:a gången – Tillsägelse

2:a gången – Villkorlig dom

3:e gången – 15% löneavdrag

4:e gången – Utebliven lön för en hel månad

5:e gången – Mannen kan vara borta en hel månad

6:e gången – Äktenskapet upphör

Avtalet börjar gälla från och med nu.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...