Jump to content
IGNORERAD

MC- reparationer i Thailand


Guest larbejo

Recommended Posts

Guest larbejo

Denna tråd har viss anknytning till tidigare"meka med moppe" men jag undrar om verkstadspriserna runt om i landet varierar mycket, stad-landsbyggd. Ett ex har jag redan fått ca 200bath/tim. någon som har andra erfarenheter? Jag har själv betalat en räkning som möjligen har "saltats"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs en andra moppetråden...

Quote

Brukar ta 45-60 min att göra servicen.

Kostnaden brukar vara mellan 150 o 200 baht... 

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Jag skulle byta en spräckt kåpa på moppen och åkte in och frågade om priset,900-1,000b ville de ha(märkesverkstad).Sen snackade jag med svågern som tyckte det verkade svindyrt så han drog iväg med moppen till en lokal lallare och då vart det nästan halva priset  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

AnOnYm! Ja det har jag redan sett,men du kan väl läsa hela min frågeställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att priserna varierar runtom i landet , lönenivån & levnadskostanderna varierar likadant.

I Phuket lär det vara ganska dyrt jämfört med Udon.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

AnOnYm! Det är ju självklart att det varierar. Det jag vill ha är konkreta ex. på denna variation. Vad tar t.ex verkstaden i Phuket contra Udon i timpenning osv.eller andra delar av Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va på Honda Phuket & ville ha olja på kedjan,

Han tappa motorn på olja :crazy: hmmm?? you know what mean the chain, OK!

No pompem! ;D , Men vafaen?? gör han?? Ok! skitsamma jag betalar bara för kedjan

Han justera kedjan ,broms, bytte olja, Sedan justera förgasaren & sen provkörde

& småfixade,

När jag skulle Betala så tänkte jag Max 500Bth annars ringer jag Polis!

Yes! its 120Bth  :thumbsup::crazy: Did you put oil in motor

yes sir,

Jag betala & skämdes hela vägen hem :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hejsan

Det går inte generellt att säga vad timpenningen är på verkstadsjobb i olika delar i Thailand.

Det är väldigt individuellt och de räknar inte jobbet per timme.

Enkla, vanliga service jobb kostar i allmänhet så lite så man undrar om det är sant. Detta i Isaan såväl som i Pattaya.

Överhuvudtaget så är det otroligt billigt att få arbeten utförda på en moppe.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Denna tråd har viss anknytning till tidigare"meka med moppe" men jag undrar om verkstadspriserna runt om i landet varierar mycket, stad-landsbyggd. Ett ex har jag redan fått ca 200bath/tim. någon som har andra erfarenheter? Jag har själv betalat en räkning som möjligen har "saltats"?

8000km servicen betalade jag 85 Bath i april på min Honda Wave 125R i Ayuttahaya :wai:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hade punka i framdäcket på motorbiken utanför Nakhon si Thammarat vid tjejens by.

Vi åkte till en liten verkstad i byn och han bytte inneslang och gick över lite lätt med skruvmejseln så allt satt fast.

Totalkostnad 50bath.

Skojar icke :wai:

Undrar lite efteråt om det inte var på grund av jag körde en motorbike som kördes av tjejens bror innan och som nyss hade avlidit.

Han hade haft biken som taxiförsörjning med bas 100meter från verkstaden.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Denna tråd har viss anknytning till tidigare"meka med moppe" men jag undrar om verkstadspriserna runt om i landet varierar mycket, stad-landsbyggd. Ett ex har jag redan fått ca 200bath/tim. någon som har andra erfarenheter? Jag har själv betalat en räkning som möjligen har "saltats"?

Samui borde ju vara dyrare an pa landsbygden - men da material kostnaden star

for storre delen av den totala kostnaden sa borde det ju inte diffa mer an max nagra

10-tal baht mellan "stad-landsbyggd".

Forsumbar kostnadsskillnad tycker jag.  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...