Jump to content
IGNORERAD

Tänkvärt Thaitänkläsande, fick på mailen idag.


gubben4906

Recommended Posts

Så du är inte alls bitter längre ?

Quote

From: larbejo  (Original Message) Sent: 11/26/2007 8:47 PM

Råden att glömma och gå vidare är ok, men jag kanske inte är den personen som kan rycka på axlarna och inte bry sej mer.Speciellt efter den känslomässiga "katastrof" jag råkat ut för.Mer fakta har kommit fram som visar det ruttna bedrägeri denna tjej sysslat med. Jag har mejlat henne, och fått förmedlat genom hennes vänner?? att hon skulle vara i Norge sedan i sept(och även fått kort på henne befinnande sig i ett nordiskt land). Det betyder att hon har suttit i sin äkta mans hus i Norge ( Hon hade tydligen gift sig med en norrman i september)och iscensatt detta bedrägeri. Jag skickade pengar 26 okt. och hon skulle komma till Arlanda den 16 nov.Detta är inte något trevligt för ärliga thailadies så jag kanske kunde få hjälp att vidarebefodra till polismyndighet. Det kan väl inte vara alltför många thailadies som anlänt till Norge under ovanstående tid.Skulle någon på detta forum vilja hjälpa mej så har jag namnuppgifter ,foton och även norska kort(tagna 6okt 2007). Kanske någon känner igen damen eller platsen. Mejla mej så skickar jag uppgifter.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    4

  • AnOnYm

    4

  • noBuzz

    2

  • Magrood

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest larbejo

Ja allt jag skrivit står jag för.Jag vet inte vad du tillför med ditt inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar fortfarande bitter.

Ditt agerande här tyder på det.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

AnOnYm! Jag förstår inte vad vill komma fram till? Ja jag har blivit lurad och det har tagit mej hårt. Men varför tar du upp det nu? Vad är ditt syfte? Tiden läker sår men jag kan inte säga att jag har haft någon hjälp av dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Labero , mitt syfte är att få dig att tänka igenom hur du agerar här .

Jag anser att ditt agerande har påverkats av tidigare händelser , kanske inte enbart exemplet som jag citerade.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Men AnOnYm,alla påverkas av tidigare upplevelser. Jag vet inte vad du komma fram till?Jag har upplevt besvikelser som alla andra människor, men måste se framåt. Vad är det du vill säga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

AnOnYm! Jag förstår inte ditt syfte. Var ligger problemet? Om jag skulle ha kvar oförlösta känslor skulle jag då inte få delta på detta forum eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna ner er, det kunde vara värre. Jag har råkat ut för rätt så hemska saker i min barndom som tyvärr var en del i mitt destruktiva liv tidigare. Jag drar en kort version av hur det var för mig.

Som ung, 11 - 12 årsåldern, blev jag sexuellt utnyttjad. Jag är född 1949 och 1962 söp jag mig full för första gången, perfekt drog att glömma smärtan jag kände. När jag blev nykter i mars 1990 så glömde jag bort det viktigaste, att bearbeta all smärta jag hade inom mig. Jag var inte nykter utan jag var bara spritfri. Så för mig är Kalles sätt att leva en önskan jag har att åtminstone nå 10 till 20 % av det Kalle har. Jag vet att Kalles liv är en Utopi för de flesta men man kan få utlopp för sina känslor på fler sätt än att ta till alkohol. I dag har jag vad jag själv tycker ett bra liv. Har en underbar dotter, 35 år, en underbar dotterdotter, 7 år, har ett jobb som jag trivs med, lönen sådär men jag överlever, kan till och med spara pengar. Jag har 6 år kvar till pension och min dröm är att kunna bo nere i Thailand eller något annat paradis på Jorden under vinterhalvåret. Jag har träffat en underbar tjej som jag älskar, försöker visa henne respekt. Om det inte blir henne så får jag hoppas att jag hittar någon som står ut med mig, snarkar  :thumbsup: och fiser antagligen också när jag sover.  :D

Ha en bra lördag på Er så ses vi kanske när jag åker ner i september. Återkommer om hotel när jag vet.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, Kalles levnadsregler har jag försökt följa under många årtionden redan. Ser så positivt på det mesta här i livet att jag för det fått utstå en hel del klagomål från diverse cyniker på bl a TT. ;)

Och att se positivt på det mesta funkar bra för mig. Jag mår i alla fall bra!  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

gubben4906

:thumbsup: Du har haft en tuff barndom/ungdom och det är mycket starkt av dig att komma tillbaka igen

som du har gjort.

:thumbsup: Du verkar att ha det bra nu och lycklig med din Tgf och hoppas att det får fortsätta så!  :wai:

Lycka till med ditt "nya" liv och ha en trevlig helg själv!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben...

Jag tror man har två val efter hemska upplevelser.

Att vara bitter eller att dra lärdom av det och blir luttrad.

Själv har jag nog som du lyckats dra lärdom av mina tidigare mindre bra upplevelser.

Och jag är stolt över det.

Men jag har fortfarande inte lyckats se positivt på allting som händer just på stunden.

Tar saker och ting för allvarligt fortfarande. Men man blir nog mer och mer mogen med tiden.

Om man har en drömbild som man strävar efter - så tror jag det blir lättare. Som om man har en bra kompass.

---

Trevlig helg

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tänkvärt!

Ska försöka t det med mig under morgondagen.

:)

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...