Jump to content
IGNORERAD

Byfånen


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

I våran by har vi en byfåne som är rolig tycker jag, han brukar få till det på olika sätt ibland.

En gång när vi kom till byn från sverige cyklade han omkring i ett vitt muslimskynke och en vit tygbit på huvudet.

Vi var ju tvungna att fråga vad som hänt och det var muslimer som hade besökt byn och dom gav 5000 baht till alla som blev muslimer, och byfånen anmälde sig direkt och fick pengarna, sedan var han full i en månad. Han ebjöd sig även att bli kristen några veckor om någon ville betala. kul kille eller?

Jag har lyckats få honom att arbeta några gånger till allas förvåning för han är oftasr finklädd och otroligt lat.(hans pappa blev så glad då)

Men nu jobbar han inte med mig heller för han har papper på att han inte kan det säger han.(han fick bra lön)

Han har tyvärr en psykisk sjukdom som gör honom agressiv ibland, vid ett av dessa tillfälle skulle han transporteras till ett mentalsjukhus i Khon Kaen men vägrade naturligtvis att följa med. Då kom någon på ideèn att säga att han skulle bli filmstjärna om han åkte med till stan, han hoppade in direkt och kom inte tillbaka på några månader.

Nästa gång det var dags så gick det inte med filmstjärne grejen längre, utan han svarade direkt att det går jag inte på igen.

Så den gången tillkallades polisen som blandade knockoutdroppar med lao kaow som han villigt drack.

Först verkade inget hända så han hoppade på cykeln och trampade iväg, men kom bara 50 meter sen blev han liggande och kunde tas iväg i polisbilen. Hur är det i andra byar har ni liknande orginal?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Påmignner ganska mycket om min svåger fast han har inga papper på att han är en fåne.

Själv har jag papper på att jag är jag.

[move]Fånige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover,

Jodå, har väl träffat på ett antal "byfånar". Alla dock mycket trevliga, och ingen som var till besvär.

Jag minns speciellt en som insisterade på att valla runt mig i lilla byn utanför Korat (ej hos jfk). Vi besökte fru Changs kusin, och jag fick mig en ganska speciell rundtur av en ganska speciell person. Fru Chang förstås väldigt förskräckt när hon fick veta detta, men hon oroar sig som vanligt för mycket.

Först ska jag provköra ett speciellt fordon.

PICT0016.jpg

Han vill gärna posera framför andehuset.

PICT0057.jpg

Det blir en lång promenad då han gärna vill visa sina marker.

PICT0065.jpg

Dags att posera igen framför ens eget land.

PICT0076.jpg

Blir också en liten promenad genom byn, där jag främst är fascinerad av sovande thai.

PICT0128.jpg

Jag kommer tillbaka i fullgott skick, och fru Chang kan andas ut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som trodde att byfånen jobbade på Arlanda

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...