Jump to content
IGNORERAD

En förmån att få vara med en Thaidam....


Rospigg

Recommended Posts

foreverbubbles8

Den här tysta leken grejen funkar inte för mig. Hade min fru fortsatt att sura i flera dagar utan att tala om varför hade vi nog skilt oss för länge sedan tror jag.

Nu när hon blivit "försvenskad"  så uppskattar hon att man clearar problemen

på en gång i stället för att tiga ihjäl dom.

Men respekt till er som har tålamod att vara lika tysta tillbaka.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • Rospigg

    4

  • ban99arne

    2

Mest aktiva i denna tråd

Samma med min fru. Jag tror jag lärt henne att om man har minsta gruff så tar man upp det direkt o reder ut skiten. Det funkar för oss. Men visst har jag lekt tysta leken men henne och även vänt ryggen till i sängen. Brukade inte ta lång tid innan hon vek sig :D

Bland det första jag talade om för henne var att alfdrig säga "up to you" eftersom det i mina öron låter som "jag skiter i vilket". Lärde henne att alla beslut måste fattas tillsammans och att jag faktiskt bryr mig om hennes åsikt.

"Up to you" betyder ju även att "du fattar beslutet nu så kan jag skälla på dig om det inte var något bra"  ;D

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Hej Thai412,

Enligt min erfarenhet är det bara tålamod som gäller i denna situation. Det går inte att resonera på farangvis om detta.

Eller egentligen är det bara att låtsas som ingenting. Säg vad du brukar säga som om ingenting hänt, och bry dig inte om att du inte får något svar.

Till slut tröttnar damen på att tjura. Och detta har jag varit med om åtskilliga gånger. Möjligen kan man långt senare diskutera vad som hände. Om damen är på rätt humör.

Herr Chang har talat.

:thumbsup: Instämmer till 100 %  :icon_redface: Vi är nog många här på MPR som håller med dig.  :laugh:

Efter ett par dagar brukar det gå över och allt är "normalt" igen!  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Thaitjejer är fantastiska men visst har dom humör, jag har sagt till min fru att jag inte är intresserad av gräl

och jag varken håller med eller säger emot i det läget som jag misstänker att hon känner för att bråka lite.

(det är ganska sällan också)

Utan påpekar att "du vet att jag inte är intresserad av käbbel, jag är en glad och lycklig man och jag bryr mig inte"

Man kan också påpeka att Budda sa att man ska inte oroa sig för det som redan har hänt för det kan man inte påverka ändå.(slöseri med tid och kraft)

Han sa också att man inte ska oroa sig för det som kanske kommer att hända för det har inte hänt och kommer kanske inte att hända heller. (slöseri med tid och kraft)

Då brukar hon svara att hon vet det men att alla inte kan ta allt så enkelt som mig.

Öva på det så kommer du att bli lyckligare säger jag.

Men hon brukar lägga ned diskussionen ganska snabbt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ni alla skriver.

Alla mina kompisar som har thaitjej, känner till tysta leken så även jag.

Kommer ihåg en av mina kompisar och jag skulle ut åk ta en öl bara (detta var innan jag hade träffat min tjej ca 4-5 års sedan), vi gick ut på fredagen och kom hem 2 dar senare.

Obs. detta var vårt fel, vi hamna på en båt och hade kul.

Skillnaden var när vi kom hem igen, så ville kompisen inte gå hem själv pga. damen ifråga har humör så jag fick följa med honom hem.

Det var då jag fick se den tysta leken första gången, hon sa inte ett ljud utan stirra på oss och den blicken kunde döda.

Hon packa en väska tog nycklarna, och drog hem till sin syster och hennes syster fick förmedla för damen ifråga vägra prata med min kompis.

Men efter 3-4 dar kom hon hem igen som inget hade hänt, tills jag vart ditt bjuden då kom hon till mig och sa om ni gör det igen dödar jag er båda hon hade inte glömt.

Sedan träffa jag min tjej, och hon kom hit och blev kompis med min kompis tjej.

Och nu kommer det roliga jag och min kompis har känt varandra så länge att vi pratar om allt, det har hans tjej upptäckt och givetvis talar hon om det för min tjej.

Så nu när min tjej blir så kallad tyst så även min kompis, då går telefonerna varma mellan dom och en annan frågar vad som är fel kommer det klassiska up to you eller gift dig med din kompis.

Vi har så kul åt det jag och min kompis, för hans tjej säger lika som min tjej och vi vet att dom säger till varandra vad dom skall säga.

Men skall tillägga vi drar inte på några längre utflykter längre jag och min kompis, eftersom vi bor grannar så om jag är för länge hos han ringer min och säger att det är dax att komma hem samma gäller min kompis om han sitter för länge hos mig så ringer hans tjej och vad gör man inte för husfriden.

Skall även tillägga att jag och min kompis kan sitta hela natten och dricka för vi har det kul, sedan har jag upptäckt att min tjej är lite mörkrädd det snackas mycket om Pie (döda människor).

En gång sa hon att det var en gubbe som snacka med henne, då fråga jag snacka han thai ja sa hon och jag skratta och sa skulle svenska spöken komma till mig i Thailand då log hon bara och jag sa att hon måste ha drömt.

Och som tur är bråkar vi inte så mycket, det är som ett vanligt förhållande som går upp och ner.

Och jag tycker det är bra att hon har min kompis thaidam som kompis, då slipper jag tysta leken i många fall det samma gäller min kompist tjej dom har varandra som bollplank.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hade aldrig problem med salig svärmor, trots att hon bodde i vårt hus i Svedala de sista 5 åren av sitt liv.- Nu är Hon på behörigt avstånd inmurad vid Wat Bot Konkaloum.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tysta leken  ;D ha, ha, ha.den känner jag till. Det är bara det att den inte fungerar så bra på min fru när jag försöker mig på den. Hon sätter sig och tittar på TV då jag vill se något förmodat bra. Lagar ingen mat eller något som jag inte tycker om. Vägrar tvätta kläder som tillhör mig. Fixar tjejmiddag  på kvällen när jag är trött och vill vila m.m. Surheten kan ofta sitta i idagar mot mig medans hon skrattar hjärtligt i telefonen mot andra. Vilken teater! Har blivit tvingad att sparka ut henne några gånger. Jag suger på orden, det är en förmån att få vara med en thaidam..

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har oförtjänt fått två örfilar, en mobiltelefon kastad efter mig och ett antal låsta sovrumsdörrar. Och då har jag inte ens varit gift med någon thaitjej.

Jag vet inte om jag skulle stå ut med den ständiga svartsjukan, de snabba lynnesskiftningarna och det ständiga pengapratet permanent.

Å andra sidan finns det ju massor av goda sidor ochså.

Mjukhet, omtanke, barnslighet etc.

Alla mynt har två sidor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tysta leken  ;D ha, ha, ha.den känner jag till. Det är bara det att den inte fungerar så bra på min fru när jag försöker mig på den. Hon sätter sig och tittar på TV då jag vill se något förmodat bra. Lagar ingen mat eller något som jag inte tycker om. Vägrar tvätta kläder som tillhör mig. Fixar tjejmiddag  på kvällen när jag är trött och vill vila m.m. Surheten kan ofta sitta i idagar mot mig medans hon skrattar hjärtligt i telefonen mot andra. Vilken teater! Har blivit tvingad att sparka ut henne några gånger. Jag suger på orden, det är en förmån att få vara med en thaidam..

Klockrent,,,,,,,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hon sätter sig och tittar på TV då jag vill se något förmodat bra.. Lagar ingen mat eller något som jag inte tycker om. Vägrar tvätta kläder som tillhör mig. Fixar tjejmiddag  på kvällen när jag är trött och vill vila m.m.

Har blivit tvingad att sparka ut henne några gånger.

Detta rimmar illa med hur thaidamer ska vara. Har du försökt reklamera henne alternativt kontaktat Sverker?

Din stackare, hur många gånger måste du egentligen sparka ut henne innan hon förstår.

Jag lider med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen är det så att bäste före datumet gått ut på detta exemplar.

[move]Sure Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Rospigg ,

            prova att raka & klippa dig samt fixa tänderna så ska du nog se att du får mer uppmärksamhet !  :thumbsup:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest guran

Quote

Tysta leken  ;D ha, ha, ha.den känner jag till. Det är bara det att den inte fungerar så bra på min fru när jag försöker mig på den. Hon sätter sig och tittar på TV då jag vill se något förmodat bra. Lagar ingen mat eller något som jag inte tycker om. Vägrar tvätta kläder som tillhör mig. Fixar tjejmiddag  på kvällen när jag är trött och vill vila m.m. Surheten kan ofta sitta i idagar mot mig medans hon skrattar hjärtligt i telefonen mot andra. Vilken teater! Har blivit tvingad att sparka ut henne några gånger. Jag suger på orden, det är en förmån att få vara med en thaidam..

I ditt fall så bör du anhålla om att få slippa förmånsbeskattningen ..  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Några svar;

#32 Det var i huvudsak hon som valde. Jag var sjuk och hade lite svårt att värja mig.

#36 Jo, det undrar jag också. Lite svårt när det finns barn med i bilden. Har sagt att om hon inte är nöjd så är hon fri  att söka sig till någon annan.

#38 Helt klart att bäst före datum har varit. Det passerades någon gång efter att hon fick PUT.

#39 Klippa och borsta tänderna? Är du inte klok? Det här är min del av tysta leken. Liksom hon försöker förgifta mig med stinkande vitlöksmat och   ha tjejmiddag efter att jag har haft en ansträngande dag och behöver vila. Men en seg Rospigg tar man inte knäcken av så lätt, he, he, he .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Allt beror på vilken kvinna man får tag i.

kan ju berätta en sak om en svensk kvinna jag kände men sa upp bekantsakpen med. så förstår ni att det är just ingen skilnad vilket land dom kommer ifrån.

kom hem till damen i fråga å sa till henne att jag tänkte bjuda på restaurang efter som jag hade vunnit en nice summa på travet då kom en gjutgärnskastrull flygande å missade huvet mitt med ca 5-10 mm eller 1 cm då stack jag å sen ringde jag å sa att jag alldrig mer kommer ner till henne till saken hör att hon var helsvensk.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

kom bara ihåg att thaitjejer har aldrig fel, ivart fall erkänner de det aldrig

Stammer absolut inte in pa min tjej och da ar hon vad jag vet :neutral: en Thaitjej :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stammer absolut inte in pa min tjej och da ar hon vad jag vet :neutral: en Thaitjej :wai:

Stämmer inte här heller. OK, i början var inte fru Chang särskilt benägen att medge fel. Men jag tror att om man själv inte har några problem med att erkänna sina egna fel, så kan det påverka thaidamen. Speciellt om man undviker att älta de fel som medgivits.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blev jag nyligen beskylld för att vilja bli av med frugan då jag frågade om hon ville att jag skulle köpa en biljett så hon kunde tillbringa sitt påsklov i Thailand då jag själv måste jobba.  :suicide:

Jag vet iofs inte om detta är typiskt thai, men jag tvivlar starkt på att någon av mina svenska x skulle har tvekat mer än 2 sekunder innnan de glatt hade accepterat samma erbjudande. Men som flera konstaterat tidigare så har dom -thaitjejerna alltså- många bra sidor också. Jag kanske inte skulle gå så långt som att kalla det en förmån, men jag tycker ändå att summan av kardemumman är övervägande positivt då jag jämför med mina tidigare, icke thailändska, flickvänner. 

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Apropå att bli av med. Ett av de mer intressanta studieobjekten bland barerna i Pattaya är att observera med vilken ofattbar skärpa, svartsjuka och uppmärksamhet thaidamerna bevakar sina respektive gubbar när de besöker barerna tillsammans.

Att ge sin thaitjej ett förslag att åka bort ett tag är att inbjuda till trubbel.

Det är väl bland det första man lär sig att inte göra.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...