Jump to content
IGNORERAD

En förmån att få vara med en Thaidam....


Rospigg

Recommended Posts

Ja, det är en förmån att få vara med en Thaidam kunde jag få läsa i en tråd för några dagar sedan. Jag trodde först att det var skrivet som ett skämt men med tanke på Herr Kunskaps stora erfarenhet om Thailand så kom väl uttalandet från en egen välgrundad erfarenhet och undersökning.

Nu i helgen när jag skall närvara vid ett dop av en 50 -50 % så är jag säker på att få frågan om hur jag har det. Jag kommer själv att ställa frågan tillbaka till bl.a. pappan med tillägget att det är OK, och att det är en förmån att få vara med en Thaidam.

Hur det kan vara en förmån kommer den frånskilde inte att förstå då han tänker tillbaka på hur kvinnan vid något tillfälle t.ex. jagade honom med kniv. Själv har jag bara fått ducka för flygande kastruller. Så jag kan sova gott  :laugh: . Här vilar inga ledsamheter.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • Rospigg

    4

  • ban99arne

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Bibben

Ja, det här va lite svårtolkat för mig, nån annan (eller rospiggen) som kan tolka?

Bu, bä eller nån typ av ironi/skämt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, bra snurrigt va det iaf  :crazy:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet själv inte vad Herr kunskap tänkte på då han skrev ovan nämda mening. På vilket sätt är det en förmån? Vilka kriterier fanns med och skulle kvinnor från andra länder vara sämre?? En förklaring hade varit trevligt. Jag lyfter inte fram en Thaidam och säger att hon är bättre än kvinnor från andra länder. Jag tror att alla kvinnor ( och män med för den delen ) vill känna sig duktiga och få känslan av att vara en förmån till sin partner.

Jag skrev detta lite ironiskt. Jag anser inte att en Thaidam är varken bättre eller sämre än andra damer. Det är som att försöka jämföra frukter, t.ex. bananer och äpplen. Alla är bra på olika sätt.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Jag vet själv inte vad Herr kunskap tänkte på då han skrev ovan nämda mening. På vilket sätt är det en förmån? Vilka kriterier fanns med och skulle kvinnor från andra länder vara sämre?? En förklaring hade varit trevligt. Jag lyfter inte fram en Thaidam och säger att hon är bättre än kvinnor från andra länder. Jag tror att alla kvinnor ( och män med för den delen ) vill känna sig duktiga och få känslan av att vara en förmån till sin partner.

Jag skrev detta lite ironiskt. Jag anser inte att en Thaidam är varken bättre eller sämre än andra damer. Det är som att försöka jämföra frukter, t.ex. bananer och äpplen. Alla är bra på olika sätt.

OK, det klargjorde vad jag misstänkte (ja, fy fan va smart jag är.. he he )

Bra skrivit förresten!!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

. Jag anser inte att en Thaidam är varken bättre eller sämre än andra damer. Det är som att försöka jämföra frukter, t.ex. bananer och äpplen. Alla är bra på olika sätt.

Same same but diferrent

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova stekpnnor dom e hårda.

Män e mjuka.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror också att tjejer är väldigt lika jorden runt, men man får ett extra land på köpet om man har en utländsk fru.

Man kan ta det bästa från två världar och livet blir nog lite extra interesant med en thaitjej.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

kan vara skönt att ha svärmor  :furious2: på behörigt avstånd  :sneaky:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kan vara skönt att ha svärmor  :furious2: på behörigt avstånd  :sneaky:

Ett bra svar från en vis man...Kunde inte sagt det bättre själv... ;D

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är en förmån att vara med thaidam så länge svärmor är kvar på behörigt avstånd  :D

                                    Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skillnaderna mellan att vara gift med en thaidam och en svensk kvinna är givetvis både på ett kulturellt, socialt och sptåkligt plan.

Men även när två världar möts kan det berika ett förhållande.

Man ger och tar av varandra, får nya erfarenheter och inblickar i varandras olika världar.

Att risken att bli lurad och blåst ekonomiskt och känslomässigt ökar om man gifter sig med särskilt en bartjej känner vi ju alla till, så det är inget att tjata om.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allesammans.

Att bo och leva med en thaitjej är inte alla gånger så lätt..fick erfara detta nu under helgen...råkade att säga vad jag tyckte om hennes besök hos olika thaikompisar..det gilla hon inte...så nu har hon surat i 2 dagar..försöker att förklara för henne att man måste få tala om vad man tycker om saker o ting.men det fattar hon inte,,,,nu är allt fel ..enligt henne..jag blir bara så j-la trött...Hon säger inte ett ord till mig.om inte jag tjatar på henne.då kanske hon svarar.om jag har tur.

Har någon varit ute för samma sak på det här forumet?...

Ha de bra

Thai412 som väntar på att sur-kriget ska ta slut

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,  Det är väl ett normalt beteende av tjurig Thailändska

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Thai412,

Enligt min erfarenhet är det bara tålamod som gäller i denna situation. Det går inte att resonera på farangvis om detta.

Eller egentligen är det bara att låtsas som ingenting. Säg vad du brukar säga som om ingenting hänt, och bry dig inte om att du inte får något svar.

Till slut tröttnar damen på att tjura. Och detta har jag varit med om åtskilliga gånger. Möjligen kan man långt senare diskutera vad som hände. Om damen är på rätt humör.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Thai412

Enligt egen erfarenhet samt lärdom:

Försök få kontakt i början och se om det släpper, om inte låt henne vara och kör tysta stilen tillbaka, alltså gör det du brukar göra i hennes närhet men säg inget, inget ALLS.

Hon kommer till dig när hon är redo samt att hon är bekymrad över vad du är sur eller arg över, och hon vill inget annat än att ställa allt till rätta i ett lugnt tempo.

Själva ämnet om händelsen tar ni upp när ni är redo för det och tar lärdom av det båda två.

Har hänt mig flera gånger med olika tjejer, det räcker med felsägning eller ett kulturellt missförstånd, det är bara att acceptera och diskutera ut vid ett bra tillfälle.

good luck man

mvh

En Kall Tiger

Link to comment
Dela på andra sajter

HA HA HA HA jotack här känner man igen sig, bara att göra som changen och thai412 säger, strunta i henne, behandla henne som luft, hon eksisterar inte. Det tar allt från två dagar till i värsta fall två veckor, sen kommer hon med något extra gott till middag, eller plötsligt vill hon kramas, en gång stod det en hela av min favorit whiskey, och is på bordet framför tv:n. Bara vänta ut henne, hon kommer snart och är ångerfull, och låtsas som inget har hänt, sedan kan man vänta någon dag och fråga, varför var du ledsen, kom bara ihåg att thaitjejer har aldrig fel, ivart fall erkänner de det aldrig

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan bara hålla med herr Chang till 100 procent.

Tålamod och tystnad, att vänta ut tjurigheten är det absolut bästa sättet.

Sedan att det kan kännas lite pressande att gå omkring och tro att bruttan ska rymma vilken sekund som helst får man leva med.

I de flesta fall stannar det ju vid tjurande några dagar.

Jag var ihop med en dam som låste in sig i sovrummet och grät och tjurade i flera dagar,

bara för att jag råkat säga att en blond ryska i ett tv program var snygg.

Ett av thaidamernas mera fula drag är den nästan sjukliga svartsjukan som väl varenda gubbe upplevt.

Den biten tycker jag är svårast att uthärda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Ja, nu har jag nyss lyckat ställa till det för mig igen. Kunde inte låta bli att kommentera en del obekväma sanningar om fru Changs familj. Så nu är det tyst.

Så gör man kanske inte i Thailand. Men nu är vi i Sverige. Jag vill kunna säga vad jag tycker, för det gör minsann fru Chang.

Fast imorgon är det troligen glömt. Så att säga.

Till fru Changs försvar får väl dock sägas att det inte är några större problem att jag meddelar att jag finner någon dam på TV attraktiv. Likaväl som jag inte stör mig på att hon tycker vissa män på TV är "loo maak".

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Quote

Kan bara hålla med herr Chang till 100 procent.

Tålamod och tystnad, att vänta ut tjurigheten är det absolut bästa sättet.

Sedan att det kan kännas lite pressande att gå omkring och tro att bruttan ska rymma vilken sekund som helst får man leva med.

I de flesta fall stannar det ju vid tjurande några dagar.

Jag var ihop med en dam som låste in sig i sovrummet och grät och tjurade i flera dagar,

bara för att jag råkat säga att en blond ryska i ett tv program var snygg.

Ett av thaidamernas mera fula drag är den nästan sjukliga svartsjukan som väl varenda gubbe upplevt.

Den biten tycker jag är svårast att uthärda.

BTT

BTT,

Jag har frågat om jag ska ha ögonbindel när vi är ute och promenerar. Jo, på fullaste allvar. För då ser jag inte någonting.Då kan min dam leda mig som en blind. Då slipper jag höra. WHY ARE YOU LOOKING AT HER? IS SHE SEXY? osv osv.

Jag har också varit med om att jag hörde en svensk kvinna ropa HEJ ALLIHOPA i filmen "Dumb Dumber". Jag satt vid min dator och jobbade. Självfallet reagerade jag på att höra en svensk röst här i Thailand. Ja, dessutom i en Amerikansk film. Så jag ställde mig upp och såg att det var en scen men massa tjejer i bikini...

Ja, tv'n stängdes av på 1 minut. WHY ARE STANDING AND LOOKING AT THE .?

Ja, kommentarer överflödiga :D:D

Thailändare och Thaiändskor är INTE som svenskar...Bara så ni vet 8)

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...