Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Guest Atom

Quote

Jag skulle aldrig lägga 1500 kr på en middag ute när jag kan äta 15 portioner fläskfile för samma pris om jag lagar det hemma.

Jag skulle aldrig lagga 1,000 Baht pa en bartjej nar jag kan fa utlosning gratis mha hogerhanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Viskar du dig själv i örat också på samma gång att du är handsome och sexy man?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Viskar du dig själv i örat också på samma gång att du är handsome och sexy man?

BTT

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Eller svarta handskar och drömmer om negresser.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Viskar du dig själv i örat också på samma gång att du är handsome och sexy man?

BTT

Bäste Bror, be någon dam spela in detta på kasettband på så sätt skulle Bror kunna spara ihop en rejäl slant.

Snållänningen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Dom flesta har väl minnen av hur man som liten knatte varit på någon trist släktmiddag, eller liknande, och någon ur den äldre genereationen börjat prata om sitt liv och sina upplevelser.

Ibland har man ju tyckt att det varit rätt trist men varit för blyg för att gå därifrån.

I just ett sådant läge måste ju Broder varit den ultimata berättaren - 2-3 minuter sen hade det varit färdigt - resten hade bara varit repetitioner och då hade man nog tagit mod till sig och gått därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta här i livet har sin tjusning och att påstå att något skulle sakna tjusning bara för att

det är billigt, eller dyrt, är naturligtvis fel.

Som många är inne på så är ju inte priset avgörande för om mat är god eller inte.

Eller om upplevelsen vid intagandet är bra eller inte.

En picknick i hagen med mackor med lördagskorv och lagom sol kan vara underbar. Och nästan gratis.

Likaså är det rätt njutningsfullt att inta en middag på taket av en skrapa på Manhattan. Men ganska kostsamt.

Eller på någon restaurang i Stockholms skärgård. Eller på en flodbåt på Nilen. Etc Etc.

Omgivningen bidrar naturligtvis till upplevelsen.

Likaså är gastronomiska upplevelser olika. Olika ingredienser och tillagning skapar olika och unika smaker.

Vissa smaker kan man helt enkelt in åstadkomma för 10 spänn.

Olika saker upplevs olika och kostar olika.

Att priset avgör upplevelsen är det nog bara enfaldiga som tror.

Däremot så är det väl berättigat att förvänta sig en unikare matupplevelse om den är dyr.

Sen ska man ju komma ihåg att vissa inte känner smak skillnad på fläsk och kyckling.

Men det betyder ju inte att det inte finns en skillnad för alla andra.

Born62,

Hahaha  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Unikum i all ära men vi med ett genuint matintresse vill gärna ha något som vi tycker är gott.

Gottegrisen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Viskningar och rop ska upplevas live. Inte på kassetband.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Arne!

Viskningar och rop ska upplevas live. Inte på kassetband.

BTT

Skulle inte Bäste Bror kunna be grannen skrika till när Ni bankar i väggen?

Egenkäre Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som många är inne på så är ju inte priset avgörande för om mat är god eller inte.

Eller om upplevelsen vid intagandet är bra eller inte.

Det beror ju också på vilka upplevelser man kan ta till sig. Om jag hade haft upplevelsepengar att spendera på ett sjusärdeles restaurangbesök, skulle jag gärna göra det.

För sex, däremot, tror jag att jag får den bästa upplevelsen tillsammans med någon som inte tar betalt alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man bara tillräckligt hungrig är det mesta gott [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_yes.gif' alt=':yes:'> ]http://www.maipenrai...default/yes.gif

Fattiglappen edvardpop

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Måne! Det var nog en lyckträff i så fall är jag rädd. Tyckte det var på sin plats med en

sammanfattning där ;)   Flaggan har nog fått reklam så att det räcker nu i och med denna tråd.

edvardpop som i detta nu slevar i sig fullkornsspagetti och tonfisksås (c:a 15 spänn) Både gott

och nyttigt :yes:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Viskar du dig själv i örat också på samma gång att du är handsome och sexy man?

BTT

Behovs inte, jag vet vad jag ar och inte ar.

Om du ar sa lattlurad att det racker att en stackars overgiven 3-barnsmor viskar "sexy-man" i ditt ora for att du ska ga igang sa forstar jag att din hemstekta flaskkotlett fran Maxi som du avnjuter i din 1:a med kokvra i din varld inte skiljer sig fran en anrattning pa en Michelin-krog i Paris eller New York.

Ge folk vad folk vill ha, som den gode Bert brukar saga. Vill de ha falukorv och billiga luder sa finns det ju ingen anledning att locka med nagot mer. Flaggan och Soi 8; because you deserve it :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Atom!!

Om du skiter ut fisen som sätter sig på tvären, så kanske du också kan njuta av flaggans mat och bartjejerna på soi 8.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop som i detta nu slevar i sig fullkornsspagetti och tonfisksås (c:a 15 spänn) Både gott

och nyttigt 

Hej edvardpop.

Är det inte bättre att träna lite mer så slipper du äta sån tråkig mat?

Jag såg bilder på dig i en annan tråd där såg du smal ut.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppen bra inlägg av Atom! Jag känner mig träffad så det bara sjunger om det.

Vet ju med mig att jag är en riktig, looser men det svider ändå lite när man läser ett sådant inlägg.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

De verkliga loosers är Herr Atom och herr Buzzen.

Båda sitter säkert fast med en gnatig, snål och svartsjuk thaikärring som bevakar vartenda steg de tar.

Klart de blir irriterade på oss som kan leva livet bland barer och unga, snygga thaitjejer i Pattaya.

Nej gamla bittra bargubbar är di värsta.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om du skiter ut fisen som sätter sig på tvären, så kanske du också kan njuta av flaggans mat och bartjejerna på soi 8.

Har vi någon lärare i närheten? Behöver få ovanstående översatt?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej gamla bittra bargubbar är di värsta.

Det kan jag hålla med dig om. Fast att det skulle stämma in på Nobuzz och Atom är bara något som passar din fantasi, eller är det kanske ditt undermedvetna som spökar igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har vi någon lärare i närheten? Behöver få ovanstående översatt?.

De personer med mycket väderspänning är samma personer som också njuter mest av flaggans mat och bartjejer på Soi 8. Det är i allafall min tolkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT,

Jo.. min tjej e skitsnål. Jag får inte äta något som kostar mer än 1500 spänn per restaurangbesök.

Vill du ha en fläskfilebit? Tror jag har en liten skarv kvar från i helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

1500skr är inte så vanligt för mig iallafall till att spendera på ett restaurangbesök. 1500 baht tillhör nog vanligheterna när jag är i Thailand men det är ju lite skillnad.  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

edvardpop som i detta nu slevar i sig fullkornsspagetti och tonfisksås (c:a 15 spänn) Både gott

och nyttigt 

Hej edvardpop.

Är det inte bättre att träna lite mer så slipper du äta sån tråkig mat?

Jag såg bilder på dig i en annan tråd där såg du smal ut.

MVH BanFang

Tja BanFang, jag vet inte, skenet kanske bedrar. Resorna till Thailand leder ju oftast till att midjemåttet

ökas ganska avsevärt i alla fall och man får vidhemkomsten ta tjuren vid hornen och gå på diet.

Så tråkig tycker jag väl inte att den tidigare nämnda maträtten är. Hänger ju lite grand på hur

man smaksätter den också. Och anrättningen står ju ej heller på menyn vareviga dag. Nöjer mig med

att käka rolig mat en dag i veckan, om du med rolig mat syftar på en fetrikare sådan. Tror att jag

måste ägna ganska mycket längre tid på träning än vad jag gör nu, om man ska kunna tillåta sig äta

gott varje dag och samtidigt gå ner i vikt och det känner jag inte för.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej edvardpop.

Jag tänker inte så väldigt inte på fet eller inte fet mat. Däremot så går jag upp en timme tidigare och tränar. Jag är 39 år och jag försöker bibehålla en jämn nivå på träning kontra vikt.

Det är inte så svårt om man bara har rutiner.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...