Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Hejsan

Jag tänkte rekomendera en restaurang i Pattaya som har helt oslagbar svensk mat på matsedeln.

Det handlar naturligtvis om Restaurang Flaggan på South Pattaya road i Pattaya.

Denna restaurang kanske är välkänd för många av er men det finnns säkert många här som inte känner till den.

Flaggan har alla tänkbara svenska husmanskosträtter till mycket bra priser. Igår åt jag koldolmar, häromdagen blev det kokt falukorv med Flaggans erkänt goda potatismos. Senap och pepparrot till.mycket gott!!

Säkert är det många av er här som tycker att är man i Thailand så skall man äta thaimat. Men även om man gillar thaimat så tycker de allra flesta att det smakar smaskens med ett mål riktig svensk husmanskost och då rekomenderar jag varmt Restaurang Flaggan. Prisvärt och delikat.

Själv brukar jag dessutom bli sittandes där och pratar med Sten, vars fru Dang driver Flaggan. Hans veranda är mitt smultronställe och ger mig avkoppling och ro.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Flaggan är ok, Men om man vill ha RIKTIGT  bra mat så är det Two Lions som gäller!!!!!!!!!!

Skrapis är bäst vad gäller mat!Pattaya klang, soi 9

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Hans veranda är mitt smultronställe och ger mig avkoppling och ro."

MVH Nonki

Låt gå för att maten är OK, men ovanstående?

Skojar du med oss?

Jan L

Nej, faktiskt inte Jan. L.

Även om det är bullrigt vid gatan så känner jag en väldig frid av att sitta och smälta maten och ta en öl där. Stens sällskap gör naturligtvis mycket i sammanhanget men som sagt, jag skojar inte.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Flaggan är ok, Men om man vill ha RIKTIGT  bra mat så är det Two Lions som gäller!!!!!!!!!!

Skrapis är bäst vad gäller mat!Pattaya klang, soi 9

Skrapis är en av Pattayas duktigaste kockar, inget snack om den saken. Dessutom, en oerhört trevlig och snäll kille.

Jag äter gärna hos Skrapis men Flaggan är "jämnare"...tror de flesta vet vad jag menar...

DVS man vet mera säkert vad som väntar en vid ett besök på Flaggan. Det är alltså inte maten jag pratar om.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrapis är ett proffs inom matlagning ni ska testa hans

fläskfilé med potatisgratäng grymt gott. Ja det mesta

han gör är kanon. Det var ju så pass att några ägare

till tyska restauranger ville att Skrapis skulle lära deras

kockar att göra såser men sånt är ju yrkeshemligheter ;)

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Flaggan har alla tänkbara svenska husmanskosträtter till mycket bra priser. Igår åt jag koldolmar, häromdagen blev det kokt falukorv med Flaggans erkänt goda potatismos. Senap och pepparrot till.mycket gott!!

MVH Nonki

Eller varför inte gravlax med inlagd gurka (ättiksgurka).

Nä, jag skämtar inte, det är en standardrätt/kombination på Flaggans meny.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon! Då vet man vilket nummer som gäller också då. En kompis fick ett plötsligt sug efter svensk mat

vid förra sejouren utan att någon av oss exakt viste vart stället var. Ingen bra idé :no: Vi gav till sist upp

genomsvettiga någonstans på South Pattaya Rd, efter en alldeles för lång promenad utan att ha fått

svar från någon av alla som vi frågade längs med vägen, osäkra som vi var på åt vilket håll eller sida av

vägen vi skulle gå.

För övrigt tror jag att Nonki nämnde sitt smultronställe i en tidigare tråd på Thaitjejer utan att nämna

den hårt trafikerade motorleden som ett störningsmoment. Som en annan Pattayafantast tillstod så

kanske det är så att bullret omvandlas efter ett antal öl och man går i sin egen fyllevärld :mdr:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, ett stort glas med bärnäsesås och ett cocktailbär med en liten paraply.

Finns inget som slår det.

[move]Bärnäsan Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För övrigt tror jag att Nonki nämnde sitt smultronställe i en tidigare tråd på Thaitjejer utan att nämna

den hårt trafikerade motorleden som ett störningsmoment.

Hårt trafikerad låter så negativt. Mycket liv och rörelse låter bättre  :yes:

Quote

Som en annan Pattayafantast tillstod så

kanske det är så att bullret omvandlas efter ett antal öl och man går i sin egen fyllevärld :mdr:

Undrar om man kan dra några slutsatser av det.nä, det kan man nog inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Flaggan i all ära men någon större upplevelse tror jag ju inte att det är fast å andra sidan har jag aldrig varit där så kanske har jag fel.

Men jag har en fråga någon kanske kan svara på?

Finns det någon krog i Thailand, antagligen i Bangkok som har ambitionen att få en stjärna, eller fler i Guide Michelin?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Angående bullret längs med South Pattaya Road. Efter ett antal groggar är det inget man bekymmrar sig om.

Kan mycket väl tänka mig Sten på flaggans veranda som ett smultronställe.

Har ju själv bott i närheten av flaggan under ett antal år,

så jag är väl van vid trafiken längs gatan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men jag har en fråga någon kanske kan svara på?

Finns det någon krog i Thailand, antagligen i Bangkok som har ambitionen att få en stjärna, eller fler i Guide Michelin?

Jag vet inte om Michelingubbarna har försökt hitta några stjärnor i Thailand. Men jag gissar på att flera lyxhotell har sådana ambitioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan  :yes:

Quote

Jag vet inte om Michelingubbarna har försökt hitta några stjärnor i Thailand. Men jag gissar på att flera lyxhotell har sådana ambitioner.

Jo det skulle väl vara det men då blir det nog en rätt internationell meny.

Allra roligast skulle ju vara någon krog som satsar på thailändska  förstklassiga råvaror och thailändsk mat med mycket höga ambitioner.

Fast thailändsk mat kanske inte faller Michelingubbarna i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför skulle man vilja äta Svensk mat i Thailand, där finns ju Thaländsk mat av högsta kvalitet???

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, ett stort glas med bärnäsesås och ett cocktailbär med en liten paraply.

Finns inget som slår det.

[move]Barnäsan Arne[/move]

Barnäsan Arne har talat :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan  :yes:

 

Jo det skulle väl vara det men då blir det nog en rätt internationell meny.

Allra roligast skulle ju vara någon krog som satsar på thailändska  förstklassiga råvaror och thailändsk mat med mycket höga ambitioner.

Fast thailändsk mat kanske inte faller Michelingubbarna i smaken.

Det räcker att åka över sundet för att avsmaka thaimat med stjärna i guide michelin

http://www.kiin.dk/

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan  :yes:

Quote

Det räcker att åka över sundet för att avsmaka thaimat med stjärna i guide michelin

http://www.kiin.dk/

Tack för tipset Enis :great:

Brukar inte befinna mig i Skåne, eller Köpenhamn.

Men lägger namnet på minnet och har jag vägarna förbi blir det ett besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hårt trafikerad låter så negativt. Mycket liv och rörelse låter bättre  :yes:

Det är möjligt. Och det är väl på det viset Nonki väljer att se på sin oas antar jag. Medger att jag snodde uttrycket rakt av från en tråd

som tidigare fanns på thaitjejer och som eftersökte just smultronställen Thailand.

Undrar om man kan dra några slutsatser av det.nä, det kan man nog inte.

Tror inte att Nonki hade för avsikt att komma till någon slutsats i denna tråd, han ville nog mest pusha för sin väns restaurang.

Att öl kanske döver, man vänjer sig...va fan vet jag :crazy:  

Quote

Men varför skulle man vilja äta Svensk mat i Thailand, där finns ju Thaländsk mat av högsta kvalitet???

Siamkap

Är man borta under en längre tid är det ju förståeligt om man vill käka svensk mat någon gång. Sedan blir det

väl tjatigt och äta thaikäk i Thailand jämt  och ständigt lika väl som det är trist att äta svensk mat i Sverige

vareviga dag. Omväxling förnöjer kort och gott.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Restaurang Kiin i Köpenhamn verkar ju vara ett riktigt kap.

1000 sv kr för lite soppa, sallad, allehanda smårätter och en bit hare.

Ytterligare 400 kronor för att ta sig dit från Helsingborg eller malmö.

Det kan det väl ändå inte vara värt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder :yes:

Quote

Restaurang Kiin i Köpenhamn verkar ju vara ett riktigt kap.

1000 sv kr för lite soppa, sallad, allehanda smårätter och en bit hare.

Ytterligare 400 kronor för att ta sig dit från Helsingborg eller malmö.

Det kan det väl ändå inte vara värt.

BTT

Det kan det nog säkert vara men vanligtvis brukar det bli betydligt dyrare än så för att äta på en topprestaurang

Bjuder man med flickvännen, barn och eventuellt några vänner så slutar nog notan med lätthet på vad lagret av alkoholhaltiga drycker på en 7-eleven i Pattaya är värt.

Så du får nog med råge hundra kvällar på 7-eleven i Pattaya mot en på Kiin och valet är ju fritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Restaurang Kiin i Köpenhamn verkar ju vara ett riktigt kap.

1000 sv kr för lite soppa, sallad, allehanda smårätter och en bit hare.

Ytterligare 400 kronor för att ta sig dit från Helsingborg eller malmö.

Det kan det väl ändå inte vara värt.

BTT

Så talar en äkta tomburkssamlare! Inget som kostar mer än 92 kr kan vara värt det!

Gissar att det är svårt att utveckla livsnjutartalang eller gourmetvanor utanför sju-elva.

Näää... fram för mer köttfärslimpa för 20 spänn portionen. Det är mumma det!

I alla fall om man är skåning.

Och får man den gratis mot lite marknadsföring på nätet, ja då är den än mer mumma! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att någon har förståndet kvar och inte pröjsar 1000 spänn för en bit hare fast för fjollträskare är det väl både exoteriskt och billigt.

Pistvakten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...