Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Jo det finns folk som inte går på en bra krog.

Jag skulle aldrig lägga 1500 kr på en middag ute när jag kan äta 15 portioner fläskfile för samma pris om jag lagar det hemma.

Rena idi*tin.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Tja, finns nog ingen som inte gärna går på en riktigt "bra" krog

Din nya kompis BTT verkar vara en av dem.

Quote

men många gör nog misstaget att tolka dyrt som lika med bra.

Och ännu fler inbillar sig att det som är billigast är bäst. Antagligen ett vinnande koncept.

Men i slutändan är det kunden som bestämmer vad som är bra eller inte. Är det inte prisvärt så går man inte tillbaka. Jobbar man i restaurangbranschen så måste man vara bra på något vis om man har höga priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Arne!

Jo det finns folk som inte går på en bra krog.

Jag skulle aldrig lägga 1500 kr på en middag ute när jag kan äta 15 portioner fläskfile för samma pris om jag lagar det hemma.

Rena idi*tin.

BTT

Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaddå enkelt? Det går åt väldigt mycket kunskap och passion när de bästa kockarna lagar mat. Det är en extremt tuff branch. Att producera mat på hög nivå är en konstform. Om jag tjänade lika mycket pengar som dig skulle jag gärna spendera en halv dagslön på en riktigt bra krog  :yes:

Bullens pilsnerkorv finns faktiskt på burk och det enda som behövs för att tillaga den är en konservöppnare.

Allt annat är skit och onödigt. Kom ner på jorden som BTT skulle ha sagt.

Quote

Avundsjuk är inte rätta ordet. Mest ledsen över att vissa människor har ett stort behov av att vara bättre och märkvärdigare än andra.

Är de sedan dryga och nedlåtande som Mynobuzz så blir jag ännu mer ledsen.

Hyfs var väl inget som stod på hans schema i skolan.

Det som gör mig ledsen är att du är så korkad att du inte fattar att världen är större än det som finns i

din lilla uppblåsta skalle. Och att den som är dryg och nedlåtande är du.

Du påstår nämligen att jag (och andra) har behov av att göra mig märkvärdig.

Bara för att du inte fattar att jag (och många andra) gillar matupplevelser. Eftersom du inte begriper

vad matupplevelser är för mig/oss (och vi är många), och varför jag tycker att det kan vara värt 1000

spänn, så påstår du (och t.o.m basunerar ut offentligt) att jag vill känna mig viktig och märkvärdig.

Enbart för att du inte tycker att någon "mat" kan vara värd 1000.

Så.. det är du som är nedlåtande, inte jag.

Och varför är du det då? Jo, helt enkelt för att du är korkad och inte fattar bättre än att andra

inte gillar samma saker som du. Eller inte fattar att du kanske missat något - igen! :)

Kan ju avsluta med ett avslöjande... jag har varit och ätit fisk för 300 spänn här i Pattis.

Och den var inte ens tillagad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle aldrig lägga 1500 kr på en middag ute när jag kan äta 15 portioner fläskfile för samma pris om jag lagar det hemma.

Rena idi*tin.

Hur f*n kan man va så dum att man käkar fläskfile för 100 spänn hemma när man kan få 30 nudelsoppor för samma peng!

Rena idi*tin och översittarfasoner.

Släng machettknapparna och börja torka dig med tummen som vanligt folk!

Det gör mig ledsen när folk ska göra sig märkvärdiga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Hur f*n kan man va så dum att man käkar fläskfile för 100 spänn hemma när man kan få 30 nudelsoppor för samma peng!

Rena idi*tin och översittarfasoner.

Släng machettknapparna och börja torka dig med tummen som vanligt folk!

Det gör mig ledsen när folk ska göra sig märkvärdiga. :)

30 nudelsoppor!!??

Jag har en överenskommelse här i grannskapet som går ut på att jag får ta ett äpple i månaden från varje grannes träd!

//Durian, som är så ekonomisk så han inte tvättar sig i baken alls - vattnet att tvätta tummen med blev för dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Durian,

Blir det inte jobbigt när du glömmer dig och plockar äpplet med fel hand? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att en nudelsoppa för 30 baht kan smaka lika gott som hummer på walking street för 2000 baht.

Var måltid har sin tjusning, ibland vill man ha nåt enkelt, ibland vill man äta med bättre service och fin omgivning. Mata Hari på tappraya road är inte så dumt.

Bland svenskrestaurangerna i Pattis tycker jag att Skrapis ställe är bra, liksom Krogen på LK Metro. Jag har också varit på Flaggan några gånger, det är okay. Men ibland lite skitigt, och då äter inte min fru.

Möljis, snart tillbaka i Pattis efter en tur till Sverige och Kina

Link to comment
Dela på andra sajter

En del väljer att lägga sina pengar på sällskap med "Lilla Noi" som passerar utanför Seven i Pattis, andra väljer att plöja ner sina slantar i nybyggda "Baan farang" på vischan i Thailand. Jag väljer att lägga mina pengar på god mat och dryck.

Vissta hade jag nog överlevt på näringspiller och ett tuggben för att inte tappa tänderna men vad ska jag då lägga mina pengar på? Träfracken har ju inga fickor?

För övrigt betalade jag inte på Kiin heller, jag blev bjuden av en god vän som en present då hon vet att jag uppskattar god mat och gott vin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har tur du Maichai,inte alla som har kvinnliga bekanta som är stadda i kassan  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

MaiChai: Dessutom ger en god middag inte lika sura eftersmaker som en "kväll utanför 7-eleven och natt med lilla Noi"

God mat med en god dryck kan göra underverk efter en hård dag på jobbet eller på stranden.  :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Arne!

Jo det finns folk som inte går på en bra krog.

Jag skulle aldrig lägga 1500 kr på en middag ute när jag kan äta 15 portioner fläskfile för samma pris om jag lagar det hemma.

Rena idi*tin.

BTT

Bäste Herr Bror, Ni har inte förstått konceptet bra krog utan förväxlar det med dyr krog.

Konceptuelle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MaiChai: Dessutom ger en god middag inte lika sura eftersmaker som en "kväll utanför 7-eleven och natt med lilla Noi"

God mat med en god dryck kan göra underverk efter en hård dag på jobbet eller på stranden.  :great:

Hård dag på jobbet? :crazy: ? Ä inte Tallvikingen militär? :suicide: ?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nope. Det var i mitt tidigare liv

Är en hårt arbetande konsult numera

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte såna utrotningshotade?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Din nya kompis BTT verkar vara en av dem.

Nja Herr Bäste Bror har som vanligt inte förstått frågan.

Quote

Men i slutändan är det kunden som bestämmer vad som är bra eller inte. Är det inte prisvärt så går man inte tillbaka. Jobbar man i restaurangbranschen så måste man vara bra på något vis om man har höga priser.

Man skulle kunna säga att generellt sätt så måste alla företag vara bra på något för att överleva så det är ju inget specifikt för matlagningssysslare. Den dyra maten är allt för ofta inte den godaste för mig.

Matosnobbige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag tycker att en nudelsoppa för 30 baht kan smaka lika gott som hummer på walking street för 2000 baht.

Var måltid har sin tjusning, ibland vill man ha nåt enkelt, ibland vill man äta med bättre service och fin omgivning. Mata Hari på tappraya road är inte så dumt.

Bland svenskrestaurangerna i Pattis tycker jag att Skrapis ställe är bra, liksom Krogen på LK Metro. Jag har också varit på Flaggan några gånger, det är okay. Men ibland lite skitigt, och då äter inte min fru.

Möljis, snart tillbaka i Pattis efter en tur till Sverige och Kina

Ja

Det är riktigt!

Att svenskrestaurangerna i Pattis Så är Skrapis och Krogen mycket bra!

Flaggan är bra men läget på Södra gatan är lite off. För mig.

Maten på flaggan är god och jag tar mig ut dit ibland.

Men Skrapis och att ibland kolla vad Emil hittar på blir det oftare.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glomde att skriva

Att Krogen har goda pannkakor med sylt!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du har tur du Maichai,inte alla som har kvinnliga bekanta som är stadda i kassan  :whistle: Mvh Måne

Hon var bara ute efter att utnyttja min kropp och visste att hon måste smörja mig med något. :D

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MEN, snälla BTT, inte bli avundsjuk nu. Du måste väl ändå förstå att endast ett fåtal gäster på dylika etablissemang betalar ur egen plånbok, det finns representation som man tar ur eget företag eller lurar sin arbetsgivare på och njuter av att framlägga sina "vanor" för avundsjuka stackare som Du. Du vet väl att det är inte inkomsterna man blir rik av det är att låta andra stå för fiolerna. Bli säljare eller jobba statligt, det hjälper.

MVH

Baa (f.d. säljare)

Baa

Det är ju därför vi har finanskrisen för att andra lekte med andras pengar.

Då jag jobbar som jag gör så har jag sett en och annan krog, och tycker inte det är värt 1000-1500 kr för en rätt då du får lite i en hög i mitten av tallriken samt två såstränger så att det skall se dyrt ut.

Skulle vilja se deras inköp då jag tycker det är rena bonnfångeriet att ta så betalt för en rätt som är mindre mättande en glas vatten, skulle vilja se vilka råvarorkostander dom har som gör att dom måste ta så bra betalt.

Lika sjuk är det i Japan kolla bara in fiskeaktionen (tonfisk) kostar lika mycket som ett hus, och desutom är utrotningshotad.

Och ni pratar om michelinguiden, men kolla in den Svenska varianten.

Whit Giude

http://www.whiteguide.se/extra/pod/

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nudelsoppa? Vilken lyx!

Jag brukar fånga insekter, det är helt gratis. Thailändarna tittar avundsjukt på mig, men jag delar icke med mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

30 nudelsoppor för 100 kr??

Finns den butiken i skåne så berätta gärna var den ligger.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...