Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Oregistrerad

Quote

Härligt kim hade jag inte bott så långt från dej så hade jag kommit o gjort dej sällskap här i götet är det gap o skrik varje dag 3 när dom slutar i skolan.idi*ter super sej redlösa vara för man slutar skolan.slänger glas

på avenyn o gapar . o nu vill gymnasieeleverna också åka och gapa .va har hänt?

Du har blivit gammal?  :mdr:

Inget illa menat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • ban99arne

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Bäste herr Måne!

Tyskar i allmänhet har en betydligt mer avslappnad attityd till livet och tar inte saker o ting så allvarligt.

Bara detta att man ofta hittar tyska damer i olika åldrar bland barerna, där de dricker och skämtar med bartjejerna och har kul utan fördomar.

Men försök hitta en svensk charterkärring bland barerna i Pattaya.

De är väldigt lätträknade.

Sedan är tyskar väldigt sociala och lätta att få kontakt med.

Många svenskar är inbundna suringar som ser misstänksamt på främlingar.

Tyskar di pratar med varandra även om de inte känner varandra.

Många svenskar gör inte det.

Sedan att det finns en och annan tysk översittare är inget konstigt.

Såna finns i alla länder.

Arvet efter nazisterna lever säkert fortfarande kvar, men min erfarenhet av tyskar är att de är trevliga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härligt nu har Btt loggat in .men månen han bara kommer med sina comments

mat vadå när det finns chang

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT,

Vad jag vet så finns det inga svenska charterbolag som har den pittoreska fiskebyn Pattaya på sitt program, hur fan har då "feta Ulla på posten" hittat dit?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

TYCKER FAKTISKT ENGELSMÄN ÄR MERA GAPIGA EN TYSKARNA HE HE

WORD

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen äter man var fan man vill,e så jävla trött på folk som säger att man inte ska äta farangmat i Thailand.

:kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort::kort:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen äter man var fan man vill,e så jävla trött på folk som säger att man inte ska äta farangmat i Thailand.

Självklart äter man var man vill, svenskt, internationellt eller thai, vem säger att man inte får/kan äta farangmat i Thailand här i tråden? Inte jag i alla fall.

Och tycker man det är kul att umgås med svenskar man inte känner så är det förstås en god idé att leta upp dom svenskägda ställena på olika orter.

Är själv faktiskt ganska förvånad över mitt eget stora ointresse för dylika svensketablissemang. 12 jular på rad i Thailand och ännu inte ett bevistat svenskt julbord i landet säger väl allt. Däremot massor av internationella julbord på ickesvenskägda restauranger eftersom jag tycker kalkon funkar lika bra som skinka.

Satt förra veckan och scannade lite gamla resepics jag har på dia och kan väl bjuda på två julbordsbilder från ett internationellt firande. Och den julen umgicks jag förvisso med svenskar, men de var alla goda vänner hemifrån som jag sammanstrålade, och backpackade runt några veckor med denna vinter. 1998 var året och platsen Koh Lanta.

Julbordet var, om jag inte kommer ihåg fel, helt ok. Och jag har även ett svagt minne av en riktigt vacker thaiservitris som svassade för mig, enda ungkarlen i sällskapet, mer än vad som kunnat förväntas av henne. Med lite eget engagemang hade jag alltså kunnat bli gift på kuppen också. ;)

[img alt=http://i241.photobucket.com/albums/ff13/kimthailand/julbord.jpg]http://i241.photobuc...and/julbord.jpg SV: Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!

[img alt=http://i241.photobucket.com/albums/ff13/kimthailand/julbord2.jpg]http://i241.photobuc...nd/julbord2.jpg SV: Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste någonstans att de äventyrslystna, modiga och nyfikna gillar att prova nya saker.

Oavsett var de är.

Och att de enfaldiga och tråkiga som saknar mamma bara äter sånt de känner igen.

Även när de är på utflykt.

:666:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och att de enfaldiga och tråkiga som saknar mamma bara äter sånt de känner igen.

Även när de är på utflykt.

:666:

Jag hänger med dig noBuzz!  :great:

Saknar mamma!  :D

Quote

Man skall inte äta farangmat i Thailand.

Eller, hur!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Läste någonstans att de äventyrslystna, modiga och nyfikna gillar att prova nya saker.

Oavsett var de är.

Och att de enfaldiga och tråkiga som saknar mamma bara äter sånt de känner igen.

Även när de är på utflykt.

:666:

Ja jag har saknat mamma i 27 år men äter även det jag inte känner igen om det inte ser för jävligt ut förstås :bag::dance1::drinks::preved::preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Läste någonstans att de äventyrslystna, modiga och nyfikna gillar att prova nya saker.

Oavsett var de är.

Och att de enfaldiga och tråkiga som saknar mamma bara äter sånt de känner igen.

Även när de är på utflykt.

:666:

Jag saknar mamma...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Maichai!

Nej feta Ulla på posten vågar inte hitta till Pattaya. För henne är stan full av horor och snuskgubbar.

Den fördomen har hon matats med i många år via media och rykten.

Det är därför barlivet i Pattaya är så skönt.

Man slipper dessa ruggugglor.

Däremot om man åker 90 mil söderut så dyker dessa bleka,fetlagda, bittra moralapor upp som gubben ur lådan.

Att en hel del av dem själva gärna särar på benen för yngre spanjorer och italienare talas det tyst om.

Eller de 45+ kärringar som ligger på allehanda kontaktsajter och jagar ung stake.

Men då är det acceptabelt.

Dessa kvinnor vill ju bara kramas och så längtar dem efter närhet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag hänger med dig noBuzz! 

Saknar mamma!  :D  

Quote

Ja jag har saknat mamma i 27 år men äter även det jag inte känner igen om det inte ser för jävligt ut förstås :bag::dance1::drinks::preved::preved:

Quote

Jag saknar mamma...

LOL.  :great:     :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Måne!

Tyskar i allmänhet har en betydligt mer avslappnad attityd till livet och tar inte saker o ting så allvarligt.

Bara detta att man ofta hittar tyska damer i olika åldrar bland barerna, där de dricker och skämtar med bartjejerna och har kul utan fördomar.

Men försök hitta en svensk charterkärring bland barerna i Pattaya.

De är väldigt lätträknade.

Sedan är tyskar väldigt sociala och lätta att få kontakt med.

Många svenskar är inbundna suringar som ser misstänksamt på främlingar.

Tyskar di pratar med varandra även om de inte känner varandra.

Många svenskar gör inte det.

Sedan att det finns en och annan tysk översittare är inget konstigt.

Såna finns i alla länder.

Arvet efter nazisterna lever säkert fortfarande kvar, men min erfarenhet av tyskar är att de är trevliga.

BTT

Om detta vill jag hålla med. Många tyskar håller en avslappnad internationel still. Tycker de får alltför mycket skit. Även PK-eliten anser det vara ok att ösa dynga över tyskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

TYCKER FAKTISKT ENGELSMÄN ÄR MERA GAPIGA EN TYSKARNA HE HE

Tycker jag med. Och allra gapigast är engelska kvinnor i grupp. Har ju arbetat flera år på engelska krogar och när dessa tjejgrupper håller låda penetrerar deras röster precis allt. Dessutom är de snåla med dricksen till skillnad från de engelska männen, som gärna tippar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fan va go du e :D:D

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En annan gång hade jag precis löst ut en sötnos på åttan och tänkte ta mig några köttbullar innan sexet.

Mitt i maten så dyker det upp ett tiotal svenska charterturister då kommenderas man att flytta på sig in i tv rummet.

Att dela på charterkärringarna och gubbarna gick ju inte för sig.

Jag tycker också att Lasse är otrevlig och stor i käften.

Inte så snäll mot sin thailändska personal heller.

BTT den här skrattade jag åt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ar också käkat på Globetrotter ett antal gånger. Beställt köttbullar och kokt potatis och fått in slaskig potatismos istället plus fyra små köttbullar till ett pris av 250 baht.

Sen har jag lite svårt för den där halvlullige göteborgaren som lägger näsan i blöt i allt.

Lamai!

Flaggpytten ser faktiskt smaskig ut.

BTT  Sitter här o fnittrar av dina inlägg Ps köttbullar potatis sex rugguglor :preved::D

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Jag tycker också att Lasse är otrevlig och stor i käften.

Inte så snäll mot sin thailändska personal heller.

Efter att ha bott på resturangen och date:at en utav servitriserna så måste jag jävigt nog säga att jag gillar Globetrotter. Jag har alltid ställt upp för Lasse, och Lasse har alltid ställt upp för mig.

Vad gäller hans personal så är de jättetrevliga privat, allihopa. De är livrädda för Lasse, men rätt glada att han håller dem ifrån barlivet. Han har själv hämtat dem från sin hemby till Pattaya för att arbeta och lovat deras familjer att det inte skall säras på några ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter att ha bott på resturangen och date:at en utav servitriserna..

.lovat deras familjer att det inte skall säras på några ben.

Lät inte som att det var en särskilt kul date. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag också!

Jag har bott mycket hoss honom 1999-2003

Tills han förstörde rummen med kakel sängarna och slopa takfläkten!!

Nu har han förstärt sin hemsida = Slopat Svenskan!!

Han har tyvär haft sina bästa år.

Pizza är det bästa i hans menu!!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Lät inte som att det var en särskilt kul date. ;)

Då vi tillochmed dateade i hemlighet så skedde alla handlingar under samma flagg.

That said - I don't kiss and tell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det tror jag också!

Jag har bott mycket hoss honom 1999-2003

Tills han förstörde rummen med kakel sängarna och slopa takfläkten!!

Nu har han förstärt sin hemsida = Slopat Svenskan!!

Han har tyvär haft sina bästa år.

Pizza är det bästa i hans menu!!!!

pigge01

Att han ändrat till engelska kanske berodde på att just de svenska kunderna inte är intressanta.

Framgår ju rätt tydligt i denna tråd att många Pattaya-svenskar anser att priset på allt är det viktigaste och att man inte är intresserad av att betala lite extra för att få lite mer, lite bättre, för ett lite finare hotellrum, en lite lyxigare krog, lite bättre service, o.s.v.

Nä, billigt boende, billig sprit, billiga damer och billig mat skall det vara.

Känner inte Lasse speciellt väl och gillar själv inte Globetrotter speciellt mycket, men ovanstående kundgrupp låter ju inte särdeles intressant för en näringsidkare, svårt att tjäna några större pengar på denna kundgrupp.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...