Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Sam sip sam

Quote

Jag har två polare som var och en för sig äger ett litet hotell med intillliggande restaurang.

I morgon kommer båda att starta varsin tråd här på MPR om sin egna verksamhet och enligt rykten ikväll kommer alla medlemmar på MPR få  10% rabatt.

Kommer tillräckligt många från MPR-siten dit så kommer de ge ännu mer rabatt till alla.

Och för varje gäst man tar med sig får man ännu mer rabatt.

Så är man riktigt duktig kanske man kan äta och dricka gratis. :yes:

Hittar inte den nya tråden med dina polare  :dance1::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • ban99arne

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Hittar inte den nya tråden med dina polare  :dance1::dance1:

Du behöver inte oroa dig, både Björn på Avenue och Stefan som äger Stefans guasthaus är säkert intresserade av att MPR-medlemmar kommer till dom.

Så sedan blir det kanske fler än en som kan få lite rabatt på både mat och dricka. :dance1::dance1:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Du behöver inte oroa dig, både Björn på Avenue och Stefan som äger Stefans guasthaus är säkert intresserade av att MPR-medlemmar kommer till dom.

Så sedan blir det kanske fler än en som kan få lite rabatt på både mat och dricka. :dance1::dance1:

Ser där ja där kom dom härligt Vaxet :clapping::clapping::clapping:  

Kanske man kan få ett tips på ngt som man inte ska missa när man är där

ngn speciell maträtt som är lite extra gott  :dance1:

Ha ha bra redan ändrat och klart :clapping::clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du behöver inte oroa dig, både Björn på Avenue och Stefan som äger Stefans guasthaus är säkert intresserade av att MPR-medlemmar kommer till dom.

Så sedan blir det kanske fler än en som kan få lite rabatt på både mat och dricka. :dance1::dance1:

Har tittat på deras hemsida!

http://www.stefansgu...restaurang.html

Tycker rummen är dyra!

800-1100 i det billigaste rumet!

Och så är det inte i Pattaya utan i grannbyn!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har tittat på deras hemsida!

http://www.stefansgu...restaurang.html

Tycker rummen är dyra!

800-1100 i det billigaste rumet!

Och så är det inte i Pattaya utan i grannbyn!!

pigge01

Kollade in rummen på hemsidan, samt läget på hotellet. Är ju inte mer än runt 5-10 minuter på motobike så är man på Walking.

Rummen såg dessutom väldigt snygga ut så 800-1100 baht natten är inte mycket att klaga på, tyckte det verkade prisvärt.

Enda jag saknade var info om det är AC på rummen

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger 1000b på Pattaya Bay Resort sommar tid 1400b vintertid med pool på taket.

Kanon läge.

Sommartid bo 7 betala för 6 nätter!

http://pattayabayres...om/default.aspx

Mitt i smeten.

Då sliper jag grisbilen mm.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tycker Flaggan har riktigt god mat. Läget är väl inte det bästa. GT, var maten medioker imo. Skrapis har jag inte testat!? Men det kommer jag göra nästa gång, bra tips där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag ger 1000b på Pattaya Bay Resort sommar tid 1400b vintertid med pool på taket.

Kanon läge.

Sommartid bo 7 betala för 6 nätter!

http://pattayabayres...om/default.aspx

Mitt i smeten.

Då sliper jag grisbilen mm.

pigge01

Såg just detta på deras hemsida: Effective 01 November 2009 - all room rates are subject to a 7% government room tax.

Ytterligare ett sätt att klämma ut pengar från turister, samt göra Thailand mindre attraktivt (dyrare), undrar vad de hittar på härnäst?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har tittat på deras hemsida!

http://www.stefansgu...restaurang.html

Tycker rummen är dyra!

800-1100 i det billigaste rumet!

Och så är det inte i Pattaya utan i grannbyn!!

pigge01

Bott på PR-guesthouse rakt över gatan två gånger senast för en månad sen, 440battar per natt med balkong, AC, kabel-TV.. Rummen är lite mindre och slitna men anser att 440b är ett kap. (Har iofs inga höga krav)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Såg just detta på deras hemsida: Effective 01 November 2009 - all room rates are subject to a 7% government room tax.

Ytterligare ett sätt att klämma ut pengar från turister, samt göra Thailand mindre attraktivt (dyrare), undrar vad de hittar på härnäst?

MVH Tommy

Den skatten åker alla på!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bott på PR-guesthouse rakt över gatan två gånger senast för en månad sen, 440battar per natt med balkong, AC, kabel-TV.. Rummen är lite mindre och slitna men anser att 440b är ett kap. (Har iofs inga höga krav)

Kanska att prov en annan gång.

Ha du länken?!

Internet ingår?

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... samt göra Thailand mindre attraktivt (dyrare), undrar vad de hittar på härnäst?

Så sant, att det blir mindre attraktivt för en del turister. Det är en delikat fråga som Thailand har att brottas med som turistland; skall man sträva efter att få många turister, som kanske betalar förhållandevis lite per person, eller skall man ha ett mindre antal som betalar förhållandevis mer?

  Känner man betalningsviljan (priselasticiteten) så går det teoretiskt att optimera prissättningen, men verkligheten är oftast rätt komplex. Det är t ex inte otänkbart att nyttan av en thailandsresa för en turist, som är villig att betala ganska mycket, ökar om pöbeln håller sig på Magaluf istället?  :yes:   Därigenom kanske hans betalningsvilja ökar ytterligare?

Har för mig att det här/TT tidigare har talats om en uttalad strävan mot ökad exklusivitet. Något som kanske sker nu, i små steg.

:wai:

PS Min franska är närmast obefinlig, men "pöbeln" (försvenskat) betyder väl "folket"? DS

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen länk, tror att det är Thaiägt och så pass poppis bland thaiarna så det behövs ingen reklam.

Mest thai och långliggare, lite röj på helgerna men superlungt på vardagarna.

Internet vet jag inte, håller mig borta från datorer när jag har semester får nog av dom på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har besökt Pattaya massvis med ggr sedan -99 men har ännu aldrig ätit hos skrapis, på globetrotter, hos Hasse, på Flaggan eller något annat utpräglat svenskställe. Eller jo, på Beefeater har jag dinerat några ggr, men aldrig beställt sk svensk mat.

Finns det fler än jag här på forumet som inte bryr sig om att söka upp just svenska restauranger när ni befinner er utomlands?

Och jo, jag tycker om svensk mat väldigt mycket, men det finns ju så herrans många andra intressanta restauranger av alla möjliga sorter att dom svenska helt enkelt drunknar i mängden. Själv finner jag ingen anledning att passera 20 bra restauranger bara för att få sitta ner i en svenskägd.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har besökt Pattaya massvis med ggr sedan -99 men har ännu aldrig ätit hos skrapis, på globetrotter, hos Hasse, på Flaggan eller något annat utpräglat svenskställe.

Då har du missat mycket, är inte precis chartersvennarna som går dit. Jo till Globetrotter kanske. Först snacka lite, sen käka lite, sen lite bira, shotar, tjöta, sen vidare ut på nöjen i en glad trupp. Är liksom inte bara maten...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har som en liten tradition att käka en monstermacka på Globetrotter varje gång jag är i "byn" annars håller jag mig borta från svenskställena, har även testat Stefans men fann det inte speciellt märkvärdigt bara dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Finns det fler än jag här på forumet som inte bryr sig om att söka upp just svenska restauranger när ni befinner er utomlands?

Och jo, jag tycker om svensk mat väldigt mycket, men det finns ju så herrans många andra intressanta restauranger av alla möjliga sorter att dom svenska helt enkelt drunknar i mängden. Själv finner jag ingen anledning att passera 20 bra restauranger bara för att få sitta ner i en svenskägd.

Jag håller med dig Kim :great:   har aldrig någonsin brytt mig om att leta

efter svensk mat när jag är utomlands,däremot kanske man blir tvungen

att leta upp någon mc donalds eller liknande när man har haft kidsen

med sig

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är inte heller mycket för att besöka svenskställen i Pattaya. Den enda restaurang jag besökt är Globetrotter.

Jag tycker man får nog av det svenska i Sverige.

Sedan pratar jag ganska bra engelska och tyska så det blir gärna chatt med engelsmän och tyskar istället utanför seven eleven då.

Vissa svenskar är ganska oförskämda och stöddiga även i utlandet.

Den svenska präktigheten lyser igenom.

Inte minst hos dessa plågor till charterturister.

Jag tycker faktiskt att tyskar är betydligt gemytligare och trevligare att ha att göra med.

Hur märkligt det kanske än låter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, finns ju inget mer skojfriskt folk än tyskar.

[move]

Arne Schmetterling

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT! Tyskar, :diablo: du skojar,värre pack får man leta länge för att hitta. :kort: Nu får du jobba för att bygga upp tappat förtroende :no: Detta "herrefolk" klarar jag mig gärna utan.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

BTT! Tyskar, :diablo: du skojar,värre pack får man leta länge för att hitta. :kort: Nu får du jobba för att bygga upp tappat förtroende :no: Detta "herrefolk" klarar jag mig gärna utan.Mvh Måne

TYCKER FAKTISKT ENGELSMÄN ÄR MERA GAPIGA EN TYSKARNA HE HE

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

TYCKER FAKTISKT ENGELSMÄN ÄR MERA GAPIGA EN TYSKARNA HE HE

Engelsmän är f*cking bullocks, Irländare är skittrevliga, tyskar är inte så dumma på bortaplan och 33:an har glömt Caps.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då har du missat mycket, är inte precis chartersvennarna som går dit. Jo till Globetrotter kanske. Först snacka lite, sen käka lite, sen lite bira, shotar, tjöta, sen vidare ut på nöjen i en glad trupp. Är liksom inte bara maten...

Jag har inget emot chartersvennar eller andra svennar. Men jag har aldrig känt något behov av att vare sig söka upp svensk mat eller för mig obekanta svennar när jag varit ute och rest. Umgås lika gärna med obekant folk från andra nationaliteter samt äter god internationell eller thailändsk mat.

Och på tal om att tjöta med svenskar. utanför mitt fönster sitter det i skrivande stund ett antal aningen högljudda tonårstjejer och tjötar. Och på andra sidan huset är det ett stort gäng tjejer och killar i ungefär samma ålder som spelar kubb, grillar och dricker öl.

Är det betygsvaka redan eller vad sjutton firar man idag om man är tonårig?

Ps Tömde för en stund sen dagens skörd av bilder ur kameraminnet så kameran stod framme så jag lite halvlägligt kunde föreviga tonårstjötet för forumet. Varsågod, en bild tagen under tiden jag skrev detta. ;)

[img alt=http://i241.photobucket.com/albums/ff13/kimthailand/tonrsfest.jpg]http://i241.photobuc...d/tonrsfest.jpg SV: Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!SV: Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!

Ps2  Dom har tydligen lovat 26-30 grd varmt här i morgon och det är väldigt grönt och skönt här i norra Sverige nu. Kanske väder för en kall sillsallad och lite gravad lax med potäter. Vad tycker matmeterolog Btt om det? ;)

Nog för att jag kokat ihop lite renköttben i eftermiddags och hade planerat  göra köttsoppa med klimp på det i morgon. Men det kanske är på tok för varm väderlek för köttsoppa med lite frasiga ostfrallor till?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härligt kim hade jag inte bott så långt från dej så hade jag kommit o gjort dej sällskap här i götet är det gap o skrik varje dag 3 när dom slutar i skolan.idi*ter super sej redlösa vara för man slutar skolan.slänger glas

på avenyn o gapar . o nu vill gymnasieeleverna också åka och gapa .va har hänt?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...