Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Vet BanFang, tränar för nuvarande med vikter c:a fyra gånger i veckan samt "powerwalkar" lika

många så träningsrutinerna har jag nog inga problem med(är van vid att träna mycket). Men

tyvärr brukar kost och motion eftersättas i allt för hög grad när Thailand är vistelseadress som

tidigare nämndes och man har en del att göra väl hemma. Och för att fixa till den där sexpacken,

om det är det man är ute efter så är det nog trots allt så att det är "brutal" disciplin som gäller ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej. edvardpop. Ja den berömde sexpackaren :crazy:   Den lämnades hemma på 90:talet. Nu får man vara glad för att vara slim istället för fit :whistle:

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

12pack?  Vad är det? Utveckla gärna måne?

Jag är kanske trög, Men säg vad du menar..

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

De verkliga loosers är Herr Atom och herr Buzzen.

Båda sitter säkert fast med en gnatig, snål och svartsjuk thaikärring som bevakar vartenda steg de tar.

Klart de blir irriterade på oss som kan leva livet bland barer och unga, snygga thaitjejer i Pattaya.

Nej gamla bittra bargubbar är di värsta.

BTT

En engelskalarare som stavar loser med tva "o", det ar en riktig loser det :)

Nar jag skrev mitt inlagg igarkvall sa hade jag precis kommit hem fran en blot kvall i Pohang, Korea. Kvallen avslutades pa en karaoke och som sa ofta i Korea sa ingick det i priset att tjejen man satt med foljer med upp pa rummet. Jag kunde alltsa fatt satta pa Ms. Kim gratis och med 0% chans att frugan nagonsin skulle komma pa det. Jag har liknande chanser nastan varje vecka sa att jag skulle blivit bitter over att inte fa umgas med pros eller lagga pengar pa sprit kanns langsokt. Dessutom finns ett IKEA i nastan alla storre asiatiska stader sa jag skulle aven kunna fa svensk mat tamligen regelbundet om jag hade den nagot bisarra laggningen :)

Ett litet tillagg: Antalet ganger jag atit mat for 1,500 SEK per portion och betalat sjalv ar lattraknade. Antalet ganger jag kakat padkrapao for 25 baht ar dock narmast astronomiskt stort. Det ar dock lika stor, eller storre, skillnad pa att ata for att bli matt och ata for en njutbar upplevelse som det ar mellan att bli tillfredstalld av en kvinna eller att gora det sjalv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom,

Du chockerar oss! Äter inte du för 1500 varje dag? Vad är det för fattigmansfasoner?

Sen undrar jag vad det var för fel på Kim?

Blev hon inte ledsen när du avböjde hennes givmilda och kravlösa kärleksiver?

Eftersom du troligen inte sade ifrån redan innan du började beställa på karaoken så satt säkert

Kim hos dig i spänd förväntan hela kvällen. Skäms! Bad du om ursäkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Lite forvanad vart hon nog men sarskilt ledsen tror jag inte hon blev, hon hade ju trots allt redan fatt betalt.

Jag tycker Korea ar det enklaste landet att vara trogen i, 9 av 10 Ms. Kim ar direkt anskramliga. Pa en karaokebar i en liten industristad sa narmar sig nog ration 11 av 10  ;) .

Nu sitter jag i loungen och dricker gratis cognac medans BTT vantar pa dagens delikatessbamba, kanns sa bra att jag nastan helt glommer av den stundande 5-timmars flygresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med facit i hand så har inte alla möten med "damer"varit så där jätteaha,men en handtralla mis  :whistle: slyckas aldrig Mvh Måne :dance1:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Nar jag skrev mitt inlagg igarkvall sa hade jag precis kommit hem fran en blot kvall i Pohang, Korea.

Quote

Atom!

Om jag förstått saken rätt tillbringar du en del tid i SydKorea.

Märker man av bland folket på gatan att deras nordliga granne gjort ett kärnvapentest och isåfall hur?

Själv tror jag inte det minsta på någon större väpnad konflikt då även den eminenta ledningen i NordKorea borde inse att oddsen är rätt taskiga.

Det som är beydligt mer oroande är väl snarare om dessa oberäkneliga herrar säljer teknologin till mindre nogräknade filurer.

Born62 - nyss tillbaka från en utsökt lunch på Grands veranda.

Undrar vad Broder hade i matlådan idag :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen :mdr:

Nu blev det ju fel!

Min fråga till Atom skulle vara off topic men blev ett citat :diablo:

Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej Born62,

Jag landade i Korea i mandags morse, precis innan testet (jag var ocksa i Indien nar de brande av sin forsta bomb sa jag hoppas att jag aldrig aker pa en business trip till Iran  ;) ). Precis innan sa hade ju (Syd)Koreas forre president begatt ett spektakulart sjalvmord sa medier och mina kollegor tyckte att det var ett betydligt intressantare samtalsamne.

De flesta sydkoreaner ar valdigt lagmalda angaende Nordkorea och kanner mer sympatier for sina broder an hat gentemot Den Utvalde. Flera personer jag traffade namnde dock att "we can go nuclear next week if it's necessary" sa helt oforberedda ar de nog inte. Inget kul scenario givetvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt inlägg i debatten blir

en alldeles underbar pyttipanna från Flaggan  :crazy:

24.jpg

Tack för ordet  :y5:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis en sån pytt åt jag på Flaggan för ett par veckor sen, kanongott var det. Jag tycker ju dock att läget inte är det bästa med massor av trafik och avgaser utanför.

Jag brukar alltid käka ett par gånger hos Lasse på Globetrotter, också bra tycker jag och betydligt lugnare miljö.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Är det 1500 kr för ett tolvpack som är sista budet på flaggan? Fö så läste jag en tråd på KT att Sydkoreas expresident trillade på en sten som inte låg där dagen innan.Avskedsbrevet var skrivet med tutankanotext men expresidenten skrev alltid med brödtext!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaggan e ok men ligger fel. Globetrotters e överlägset. Deras skomakarlåda rekommenderas-mums...Billigt, gott, centralt - vad mer kan önskas? Just det -så e mannen som driver haket suveränt trevlig!

mv

Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom,

Smaskens med Cognac. Slurrp. Nu måste jag ut och handla. :)

Lamai64,

Pyttipannan! Det måste ha varit i ren BTT trots du beställde den. :)

Tomp,

Både Beefeater och Skrapis är betydligt bättre än globetrotters.

Har varit på globetrotter 3 gånger och varit missnöjd varje gång. Sist tappade de saltkaret i maten.

Men det var tydligen meningen enligt reaktionen jag fick när jag nämnde det. :)

Blir inga fler besök där och stället "finns inte ens" i min föreställningsvärld. Så "bort" har det gått. :)

Dessutom så ligger det knappast bra heller, gömt som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist No Buzz för de gånger jag käkat där har det varit mycket bra.Seriöst.

Beefeters e dynga enligt mig - men kan bero på att jag träffade en tjej som jag tror hade en thaisnubbe som jobbade där som servitör.

.. ;)

Hursomhelst testa GT igen ty varje gång har maten varit högsta klass för mig. ( Men kanske de ollar maten för dig -lol- vet ej.)

mv

Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har varit på globetrotter 3 gånger och varit missnöjd varje gång. Sist tappade de saltkaret i maten.

Men det var tydligen meningen enligt reaktionen jag fick när jag nämnde det. :)

Blir inga fler besök där och stället "finns inte ens" i min föreställningsvärld. Så "bort" har det gått. :)

Dessutom så ligger det knappast bra heller, gömt som det är.

Jag har också varit missnöjd vid varje besök på G-trotter.

Sista gången jag var där, så välte Lasse (krögarn) en öl över min frus klänning.

Han avlägsnade sej diskret utan åtgärd. Den nya ölen fick vi betala själv.

Maten smakar urk.

Aldrig mera Globetrotter!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Beefeters e dynga enligt mig - men kan bero på att jag träffade en tjej som jag tror hade en thaisnubbe som jobbade där som servitör.

.. ;)  

Lol... då blir det ju onekligen jobbigt att gå dit.

Man ska ju aldrig säga aldrig ang globetrotters så vem vet.. kanske man trillar in någon gång iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har också käkat på Globetrotter ett antal gånger. Beställt köttbullar och kokt potatis och fått in slaskig potatismos istället plus fyra små köttbullar till ett pris av 250 baht.

Sen har jag lite svårt för den där halvlullige göteborgaren som lägger näsan i blöt i allt.

Lamai!

Flaggpytten ser faktiskt smaskig ut.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad ni gör men mustaschmannen är trevlig och kan mat.

Inte e det dyrt heller särskilt om ni tar dagens. :great:

Men vafan det finns tusen hak att käka på må de bästa e Thai eller chineser tycker jag  :clapping:

mv

Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vet inte vad ni gör men mustaschmannen är trevlig och kan mat.

Tomp

Han är otrevlig och skrytsam och kan inte mat!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lamai64,

Pyttipannan! Det måste ha varit i ren BTT trots du beställde den. :)

Skall villigt erkännas att den gode BTT har funnits i tankarna nån gång när kameran halats fram på Pattaya Tai  ;)

Quote

Lamai!

Flaggpytten ser faktiskt smaskig ut.

BTT

Den är helt ok och dessutom är ju omgivningen perfekt.Sitta där på verandan och insupa avgaser och en massa oljud är semester för mig  :drinks:

Vad gäller Beefeater så kan jag bara ge tummen upp  :great: Big Horn snäppet under med serveringspersonal som bara sitter o tittar sig själva i spegeln, pojke som flicka...

Globetrotters "vanliga" mat tycker jag inte är nåt speciellt, skall man besöka det stället så bör man försöka pricka in när det serveras smörgåsbord som synes nedan.

P1010056.jpg

P1010057.jpg

P1010058.jpg

P1010060.jpg

Nä, sluttramsat här... dags o börja jobba igen  :suicide:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...