Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Quote

Joints!

Ett tips om du ska besöka globetrotter är då att beställa något litet och snabbätet och sedan bli sittande och beställa in en massa Singha.

Då kommer Lasse säkert att på sitt egensinniga sätt be dig o ditt sällskap att flytta in i tv rummet.

Därinne kan ni dessutom läsa gamla aftonblad och expressen.

Kan bli en riktig höjdarkväll.

BTT

Finns det ingen 7/11 på nära avstånd där man kan slå sig till ro med en kikare och på tryggt avstånd beskåda krögarens intressanta beteende?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • ban99arne

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Finns det ingen 7/11 på nära avstånd där man kan slå sig till ro med en kikare och på tryggt avstånd beskåda krögarens intressanta beteende?

Tyvärr ingen 7/11 men en beerbar på ett par meters avstånd från dom yttre borden finnes.Den fanns där iaf sist jag var där för nåt år sen eller så.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo kan faktiskt intyga att det finns ett barområde i god sikt från Globetrotters yttersta bord. Där finns inte så många bord för övrigt.

För lite mer än ett år sedan fanns det faktiskt ett antal riktiga sötnosar i en av de där barerna.

Så ett förslag till Joints ifall han inte vågar konfronteras med Lasse, varför inte slå dig ner och iaktta ruljansen på restaurangen från någon av barerna?

Skulle du sedan upptäcka ytterligare konstiga beteenden från denne numera väl ganska ryktbare krögare, kan vi kanske få en redogörelse.

Globetrotter kan ju bli Mai Pen Rais nya kultställe.

Bra reklam för Lasse då.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att Pokemon ligger där,och där finns det många godingar,och trevlig personal(Odit och hennes bror bla.)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy.Lasse på globetrotter säljer inte längere smuggel snus utan handlar av Jonas som är importör av snus från Sverige han har agenturen för det Svenska snuset till Thailand. Vad beträffar Lasse på Globetrotter så får man väl tycka vad man vill, men efter 10,år i Pattaya som restaurangägare kan man inte hålla skenet uppe hela tiden med fulla kunder som beter sig illa. Då kan några oskyldia bli drabbade tyvär. Just hemkommen från Pattaya, jag tycker ni är oretvisa mot Lasse, han har hjälpt många Svenskar som råkat illa ut och blivit blåsta på pengar. Maten kanske inte är 100% jämt men oftast är den 100%. Lasse har oftast full belägning av rummen + han är väl den som lyckast bäst i Pattaya och det kan väl inte bero på att han är illa omtyckt eller hur. :drinks::whistle:

MVHSakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag ser Lasse som en personlig vän, och det har inte varit helt lätt att läsa allt (skit)snack om honom här.

En sak som ingen kan ta ifrån honom är att han har verkligen genomdrivit sin dröm, och han har dessutom lyckats jävligt bra

Det har sagts förrut det är inte lätt att lyckas med att bedriva en rörelse i Los, och definitivt inte en bar/restaurang- men jag har glömt hur länge han har drivit Globetrotter men få har pallat lika länge som han.

Nä jag är trött på allt skitsnack om honom, han har alltid ställt upp på mej och min familj när vi behövt hjälp.

Inte en enda gång har någonting suttit fast, mot oss har han alltid uppträtt korrekt och hövligt serverat bra mat fixat specialkäk till allergiska barn osv.Dvs verkligen ansträngt sej för att vi ska få en trivsam måltid eller vistelse där.

Ok visst han sticker ut hakan men vem fan gör inte det, mycket av det här tjafset ligger väl i det Svenska lynnet (läs jante) han har lyckats med något som få har gjort. Och det är kanske svårt att svälja för vissa.

Och ni som misstycker att han tar ett glas, titta er i spegeln för f-n vem står ut med era packade nunor dag ut och dag in,jag förstår mycket väl att det slinker ner en och annan  det är att betrakta närmast som en yrkesskada.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit hos Lasse många gånger, och han är för det mesta väldigt trevlig. Men han kan också vara jävligt otrevlig. Sista gången jag var där beställde jag en öl av honom, inget svar så efter runt fem minuter så ber jag igen om en öl. Får inget svar den gången heller, så frågar återigen om en öl efter runt fem minuter. Då svarar han, att jag får lugna mig lite. Resultat, jag gick därifrån och som sagt, det var sista gången jag var där. Visst kan alla ha en dålig dag men tar man ut det på gästerna så är man oproffisionell.

Var även där under hans Julbord 2003, fantastiskt gott, och en jättetrevlig Lasse den gången. Varit där andra gånger med innan och pratat med en trevlig Lasse.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här,har ätit många ggr..har inget att anmärka på,bra käk och hyffsad service..han nämde någon gång att det skulle bli skönt med semester..man kan inte vara på topp för jämnan.

Men driver man ett serviceföretag så får man bita ihop..gästen nummer 1.

Kommer att fortsätta käka där ...om jag återvänder till Pattis.. :drinks:

Tyvärr har jag inte hittat till "flaggan" än.. :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr har jag inte hittat till "flaggan" än.. :bag:

Pattaya Tai (South Pattaya Road) rätt upp. Efter Shellmacken på vänstersidan så kolla på högersidan. Kommer du fram till soi Bongkot så vänd och åk tillbaka ett par hundra meter. :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Vart tog tråden om restaurang Flaggan vägen och dom bästa restaurangerna i Pattaya vägen. Och snacket om Globetrotter och Lasse.

MVHSakaeo :bag:

Har inte restaurang flaggan redan fått tillräckligt med reklam ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har inte restaurang flaggan redan fått tillräckligt med reklam ;)

Aven sjuk?!

Läs tråden!

Så kanske det klarnar även för dig!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, denna reklam för Flaggan är ju mer eller mindre lukrativ även för vissa av våra kära medlemmar, om inte jag är helt felinformerad. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, denna reklam för Flaggan är ju mer eller mindre lukrativ även för vissa av våra kära medlemmar, om inte jag är helt felinformerad. ;)

Tänk så fel rykten a la skitsnack kan bli  :kort:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Tänk så fel rykten a la skitsnack kan bli  :kort:

Jo har nog mina aningar om vad skitsnacket kommer ifrån också ha ha

men jäkla gott potatismos har dom på flaggan i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Surin, Du ar felinformerad.

MVH sten pa flaggan

All heder till dej, Sten, för ditt lågmälda sätt att bemöta Surins luddigt, insinuanta inlägg utan bäring.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag glorde ingen reklam för flaggan jag frågade bara efter tåden. Men jag kan säga att maten är superd på flaggan och Sten och Deng är väldigt trevliga och jag är glad att dom finns när man vill ha Svensk husmankost gäller även Lasse på Globetrotter. Men så finns det andra som TYCKER att det är för dålig KLASS på  Globetrotter och Flaggan, inredninge är väl inte 100 men maten är god på dessa ställen. Sen finns ju det andra ställen med fin inrednig och ser lyxit ut men kanske inte lika god husmankost, utan en Biff med potatisgrateng eller Stek och en taskig sallad med rekor som man får leta efter i skålen och jävligt dyrt. Hemma kan man äta samma Biff och Stek på var enda Invandrasylta eller Pub som inte kan laga riktig husmanskost. All heder till Sten och Lasse för deras Husmanskost. Jag åker inte till Thailand för att äta Thaimat det kan jag göra här hemma och inte åker jag till Thailand för att äta Svensk husmanskost heller men det underlättar när jag blir riktigt hungrig då smakar det bra med Svensk mat. Men vad jag förstod så har det blivit två Svenskläger nu när jag var där sist, samma vad som hände i Spanien när Svenska långliggar kom dit. Avundsjuka och rika och fattiga typiskt Svenskt. Nä nu tar jag en Svensk köttbulle och en snaps :drinks:

MVHSakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Sten på Flaggan har ett mycket trevligt ställe med mycket prisvärd mat. All heder åt honom!

Sen är det en annan sak att just jag har ganska dålig aptit i värmen...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan bara hålla med herr Chang om att aptiten i ett klimat som Thailands inte är den bästa alla gånger.

Å andra sidan är man en smällfet bargubbe som äter som en häst i sitt hemland, så lär han nog vräka i sig fet mat även i Thailand, och som alla vet är ju inte fetingarna direkt ovanliga i bardistrikten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan bara hålla med herr Chang om att aptiten i ett klimat som Thailands inte är den bästa alla gånger.

Å andra sidan är man en smällfet bargubbe som äter som en häst i sitt hemland, så lär han nog vräka i sig fet mat även i Thailand, och som alla vet är ju inte fetingarna direkt ovanliga i bardistrikten.

BTT

Visst är det så, bäste broder!

Och är man en snål och korkad Engelskalärare i Sverige, så lär man nog vara densamme i Thailand.

Och som alla vet är ju inte dummingarna direkt ovanliga i bardistrikten, de heller.

Restaurang Flaggan är mycket bra, jag kommer om ett par månader!

Sten har jag bara träffat som hastigast, men hans kära hustru brukar ha tid att växla några ord varje gång vi är där, hon har en kåk i Bangkok, helt nära vårt hem!

Trevlig donna, tycker både jag och frugan.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Alldeles riktigt herr Tommy.

Finns gott om korkade gubbar i barerna. Dessa är dock inte snåla, utan brukar vara ganska snara att lätta på pungen.

För en slipad och garvad bartjej är de slösaktiga dummingarna de mest populära.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...