Jump to content
ragson

Soi Buakhao eller "Buckan" i Pattaya

Recommended Posts

ragson
1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Kul att den här tråden poppat upp. Jag har nämligen märkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, är sällan på Walking Street numera. Där är det mest Windmill och Beer Garden som lockar. 

Därför ska jag bo på Soi Buakhao, ungefär vid night market, på min nästa resa i februari. Det är gemytligare och lite bättre prisnivå på det mesta än närmare beach road. Gillar också att sitta på Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett någon olycka där, även om det är nära mest hela tiden.

Den korsningen är ju bland dom roligaste, men det går så långsamt i trafiken just där.

Har sett nån moppe missa att bromsa och kört in i nån annan, men personskador...Nej, så fort går det inte.

Roligaste är när nån lastbil ska in där och krångla. Då fastnar det åt alla håll direkt 555.

• Ge karma 4

rolba

Har haft några grundstötningar på soi Sixten bar. Låg ett stenkast in från Buckan. Kan väl ha varit runt 2005?

• Ge karma 3

Mankan
6 minuter sedan, skrev rolba:

Har haft några grundstötningar på soi Sixten bar. Låg ett stenkast in från Buckan. Kan väl ha varit runt 2005?

Ja chappen drev väl den där kring 2005-2006 om jag inte minst fel.

frogfish
3 timmar sedan, skrev frogfish:

Gillar också det området starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

Brukar hänga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Gör en halv-Clion.

Pratade precis med ägarinnan till Money Bar på soi MiT, och det är tydligen partaj där ikväll (utöver det vanliga). Så för den som vill finns fri mat och musik att tillgå under kvällen.

Håll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner på soi MiT från Bukkan, på vänster sida.

image.png.c273a21e43325054f951f296e1ae6b2d.png

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stället. Men om det bryter mot nån forumregel om reklam så kan mod ta bort detta inlägg.

• Ge karma 4

Mankan
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

Pratade precis med ägarinnan till Money Bar på soi MiT, och det är tydligen partaj där ikväll (utöver det vanliga). Så för den som vill finns fri mat och musik att tillgå under kvällen.

Håll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner på soi MiT från Bukkan, på vänster sida.

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stället. Men om det bryter mot nån forumregel om reklam så kan mod ta bort detta inlägg.

Ja skulle det bryta mot någon forumregel att tipsa om ett evenemang så är du nog inte ensam om att bryta mot den regeln.

• Ge karma 1
  • Skål 2

bambam
15 timmar sedan, skrev ragson:

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand på Pagoda hostel.
Slappar med en skön isig Chang och bra bris o håret. Bra trafik på folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i långsam fart, så gammgubbar (jag) hänger med att registrera 555.

Det slår mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata är...
Jag är ifrån Falun där det var raggarcentrum!
Enviken, Svärdsjö, Vika, Bjursås, Grycksbo, Svartnäs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var där det var action.

Så mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

Så himla många sköna folk - från olika håll i världen - som fungerar med varandra på en liten yta...

Jag trivs i alla hundra häromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

Var är era favoritställen, barer, hotell...?

Dela med er av allt ni varit med om på Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Korsnäs, Hosjö, Hälsingberg eller räknas det som stan.

• Gilla 1

HaSib HaSib
3 hours ago, Kenneth4618 said:

Jo, det är ett trevligt ställe att sitta och titta på folklivet

DSC00186.JPG.176ebbbe15d2c8163ab64fb6943fd94b.JPG

DSC00187.JPG.f4fc48189d21d6899af75219b970c741.JPGDSC00189.JPG.ded05c93d8c579d35019bba06942d82f.JPG

Du kanske skulle skriva en liten varningstext på ditt 3:e foto på ”bruden” som står och lagar spagetti om du förstår vad jag menar 😎😗😎

ragson
On 2019-08-16 at 16:53, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

Halv-Clion?  hehe den var ny för mej hehe...

Buckan tråden handlar om soi buakaow och allt runtikring.

Inte bara Buckan...Finns ju massa sköna soier som kopplar på ifrån den.

Soi Leng Kee, Chayapoon (skitiga gatan), Made in Thailand, Skaew, Honey, LK Metro, New plaza osv...

Dom får va med allihopa tycker jag. Det är känslan i området som räknas ju.

• Ge karma 7

ragson
On 2019-08-16 at 17:38, skrev HaSib HaSib:

Du kanske skulle skriva en liten varningstext på ditt 3:e foto på ”bruden” som står och lagar spagetti om du förstår vad jag menar 😎😗😎

Nej...kan du förtydliga??  :D

• Haha 1

ragson
On 2019-08-16 at 17:01, skrev bambam:

Korsnäs, Hosjö, Hälsingberg eller räknas det som stan.

För mej tillhör det Falun och fan så fina ställen ju! 

Edited by ragson

thaiola

specielt pa morgonen   😳

• Ge karma 1

pigge01
On 2019-08-16 at 11:36, skrev rolba:

Juni 2007 tillbringa jag en del av min 50 årsdag på So i Sixten Bar 

Skaka i klockan en gång.

ragson
21 timmar sedan, skrev Fritz:

Har du liksom jag också blivit så gammal så att du tycker att det bästa med Soi Buakhao är att titta på trafiken? :giggle:

njaaa...Det bästa?...Det är en del av det hela....man hittar allt möjligt kul beroende på humör, hehe.

• Ge karma 1