Jump to content
ragson

Soi Buakhao eller "Buckan" i Pattaya

Recommended Posts

kenneth073

Några smörrebröd  eller frukost  på hotel Dania

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1

broder tuk tuk

Givetvis soierna 7 och 8 men även att sitta på Beach Road och bara spana in alla som vandrar förbi.

Soi Bukauho har jag aldrig tyckt om.  Skitigt och bullrigt.

BTT

apknug

Hörnet Baukao Diana perfekt spanarplats i "lobbyn" på ett guesthouse. Typ barbord ut mot gatan o man hämtar billig öl själv i repan. Där har man suttit många timmar o spanat på folklivet.

Men ärligt talat så blir det nästan för mycket trafik ibland.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

• Ge karma 5
  • Fint 2

Havet

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med självservering) o kolla på trafiken

Sen finns det ju massvis med andra bra ställen 

• Ge karma 5

Krafta

Det öppnar ju nya ställen hela tiden så man vet ju inte om dom finns kvar efter ett par månader, men gillade sist att softa i skinnstolar strax innan soi made in Thailand (det kanske är samma ställe -vad vet jag?)

• Ge karma 1

apknug
Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med självservering) o kolla på trafiken
Det heter ju stället jag menade, tack! Fasen nu längtar man dit, skit samma om det tutas o gasas skriks o lever fan.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

• Ge karma 3

Jive
9 timmar sedan, skrev ragson:

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand på Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o håret. Bra trafik på folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i långsam fart, så gammgubbar (jag) hänger med att registrera 555.

Det slår mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata är...Jag är ifrån Falun där det var raggarcentrum! Enviken, Svärdsjö, Vika, Bjursås, Grycksbo, Svartnäs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var där det var action.

Så mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

Så himla många sköna folk - från olika håll i världen - som fungerar med varandra på en liten yta...

Jag trivs i alla hundra häromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

Var är era favoritställen, barer, hotell...?

Dela med er av allt ni varit med om på Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Klockrent! Skönt tänk och text. 

Masa (😉) dig in några meter så hamnar du på Soms bar (Småland) som är en riktigt trevlig bar.

• Ge karma 3

Jive
1 minut sedan, skrev ragson:

Jo där har jag varit några ggr, men brukar hamna runt hörnet på "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra låtar och bra musiker.
Det var där jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht.
När jag undrade om det verkligen skulle va så, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!"..  :-)

Men han har ändrat till 160 baht nu för stor chang...

Ha ha!

• Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

frogfish
Posted (edited)

Gillar också det området starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

Brukar hänga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Edited by frogfish
Stavfelskorrigering
  • Ge karma 2

HaSib HaSib
10 hours ago, Havet said:

Japp, Nikom Court är en klar favorit om man vill ha en kall öl och dessutom billig, 70 baht för en stor (Chang och Leo). Dom är ofta så kalla att dom fryser fast i varandra. Det fick jag erfara när jag var ny i baren. Brått som man har när man ska ha en kall så ryckte jag tag i en Leo och fick en annan som var fastfrusen med på köpet som med ett brak for rakt ner i golvet. Man får ju göra nåt för att få lite uppmärksamhet.

Skådespelet i trafiken från gubbhyllan är svårslagen.

• Ge karma 9

Sangwal

Pook Plaza är en trevlig bar..

Rock on! 

• Ge karma 2