Jump to content
IGNORERAD

Köpa böcker på Thai, nätet eller Sverige


Dibb62

Recommended Posts

Någon som vet var man kan köpa olika böcker skrivna på Thai på nätet, som levererar till Sverige? Min TGF gillar att läsa böcker  :)

Hittade något ställe, men de skickade bara inom Thailand. Var på biblioteket här, men det var inget som hon ville läsa.

Tolstoj, och röda rummet översatt till Thai, men hallå biblioteket !    :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Innan jag flyttade till Thailand köpte jag en del läroböcker från DCO Thailand. Funkade bra och slank igenom utan moms.

DCO lär inte ha speciellt mycket på thai men t.ex på http://www.asiabook.com hittar Du böcker på thai och de skickar worldwide.

Link to comment
Dela på andra sajter

www.chulabook.com

På Banthai www.thailandska.se lånar vi böcker till och från varandra ibland.

Hon kan ställa en fråga där och se om någon vill växla böcker...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Hej acarls, försökte just beställa 3 filmer, men när jag ska betala med kortet är det invalid, fattar inte varför, kortet har ju funkat utomlands när jag använt det.

Hade du samma problem eller har jag gjort någe fel.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också haft samma problem som phitsanulok Efter att avslutat order och gått till kassan slagit in korttyp och nummer blev det tvärstopp, giltigt kort, pengar finns, trots detta "kard invalid", har använt detta kort till näthandel både före som efter detta försök. Veri sign funkar inte via min svenska bank, (swedbank) har försökt regga mitt kort 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
phitsanulok

Hej Claes, jag gav upp efter några försök men igår låg filmerna i brevlådan, hade inte kollat kontoutraget

sen jag försökte handla8), summan blev 107 kr för 3 långfilmer, överkomligt tycker jag.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Innan jag flyttade till Thailand köpte jag en del läroböcker från DCO Thailand. Funkade bra och slank igenom utan moms.

DCO lär inte ha speciellt mycket på thai men t.ex på http://www.asiabook.com hittar Du böcker på thai och de skickar worldwide.

Kan rekommendera Asia Books. Köpt flera gånger med resultrat. Stort utbud, bra priser och inte alltför långsam leverans. Senast var bara ett par månader sedan. De har även flera butiker i Bangkok, bl.a. en rätt stor på Sukhumvit i World Trade Center om jag inte missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

Hej acarls, försökte just beställa 3 filmer, men när jag ska betala med kortet är det invalid, fattar inte varför, kortet har ju funkat utomlands när jag använt det.

Hade du samma problem eller har jag gjort någe fel.

mvh walle

Ursäkta att jag inte svarat på din fråga, men jag har inte varit inne här på ett tag.  :no:

Jag har inte upplevt några problem alls, och alltså INTE fått era felmeddelanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har många böcker i fint skick som hon vill sälja av. Om intresse finns kan jag fota och lägga upp dem. Böckerna finns i Stockholm.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig, ja här finns det bokintresse, if du kunde fota och skriva lite vad det är för böcker vore det hyggligt.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min fru har många böcker i fint skick som hon vill sälja av. Om intresse finns kan jag fota och lägga upp dem. Böckerna finns i Stockholm.

Mycket bra ide ka.

Intresse finns.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...