Jump to content
IGNORERAD

Väntan på tid till ambasaden


Pontus_

Recommended Posts

Hej!

Suck... Har som många andra här blivit förälskad i Thailand och då speciellt en kvunna.  :yes:

Har anlitat en firma för att fixa alla våra visumpapper för henne, så hon kan åka hit på "Besöka vän" visum. Vi hade en tid bokad den 12e maj. Denna bokades av veckan innan för att mina ansökningspapper inte hade kommit fram. Dock så kom de på måndagen den 11e maj och hon ringde och kollade med agenten för att hon ska få en ny tid. De fixa sig samma dag och hon åkte som planerat den 12e till BKK. De visade sig att firman INTE hade bokat tid utan hoppades på att det skulle finnas en ledig tid. SJUKT! Hon fick vända om och åka hem!

Nu kommer min fråga. Hon har ringt Callcenter och fått ny tid, den 25 juli!!!!

(Efter min semester  :cry: )

Vet någon om det verkligen är 6v väntetid eller om man kan komma dit tidigare pga avbokningar etc. Finns det några genvägar?

Känns surt..

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Vissa agenter är inte riktigt seriösa. Det har varit en hel del problem kring dem.

Väntetiden för att lämna in en visumansökan är minst 6 veckor just nu. Detta på grund av alla bärplockare som sökt tillstånd för att plocka bär. Din flickvän kan ringa Call Centret med jämna mellanrum och höra om det inte finns en avbokad tid som hon kan ta istället. Det händer att tider avbokas av olika skäl.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej jag kom hem från Bangkok i onsdags och har varit där i 2 veckor och njutit av tiden med tjejen som jag söker ett besöks visa för nu i sommar.Ringde ca 1,5 veckor innan jag var tvungen att resa hem,men fick en tid först den 24 juli,dom sa att det är ca 2 månaders väntetid just nu, man blev lagom glad.

Det hade ju varit smidigt om man var på plats där nere om det skulle bli nåt strul med papperna,men dom flesta säger att det är ganska lätt att få ett besöks visa.

Just nu så funderar jag på att flyga ner den 22 juli och vara med henne under vänte tiden innan det är klart med visat och sen flyga hem tillsammans den 8 augusti,hoppas det bara inte tar mer än 2 veckor efter vi har lämnat in ansökan tills det e klart och godkännt. :-)

Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej ringde callcenter nästan var dag och lyckades få en återbudstid. Hon var där igår och alla papper verkade vara i sin ordning. Så nu är de "bara" en vecka av ångest vånda och värk kvar...

Men vad jag förstår så ska de inte vara några problem med ett vanligt besöksvisa.

Håll tummarna, de ska i alla fall jag göra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog dom emot handlingarna så kan Du slappna av, :rtfm:

Lycka till med kärleken! :dance1:

MVH Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...