Jump to content
Sign in to follow this  
Matilda

Söker bilder från Khao Lak

Recommended Posts

Matilda

Hej

Skulle vilja fråga om lite hjälp 😋

Jag har forskat om tsunamikatastrofen i Khao Lak sedan början av år 2005. Efter drygt 15 år börjar mitt arbete äntligen bli klart. Jag håller på att avsluta mitt arbete med att göra en 3D karta över Khao Lak hur det såg ut där år 2004, men har totalt kört fast... Det finns flera hotell som jag överhuvudtaget inte vet hur de såg ut.

Finns det någon som har bilder på hotell, restauranger och andra byggnader i framförallt Bang Niang området och skulle vilja visa mig hur det såg ut där? 

Vill poängtera att jag bara ska skissa av bilderna. De får gärna vara små, i sämre skick eller vara "vattenstämplade". 🤗

M.V.H Matilda

• Ge karma 9

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe

@Scandinaviancorner kanske kan hjälpa till där?

• Ge karma 3
  • Gilla 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Fantomen

Jag kanske har fel men min tolkning av Matildas inlägg är dock att hon söker bilder på hur det såg ut innan vågen drog in.

De "gamla vanliga bilderna" på eländet med uppspolade fiskar och bilar på hustak är kanske lite svårt att göra en 3D-karta på...

• Gilla 1

Matilda

Tack för tipset Esspe. 🤗

Tack för dina ansträngningar Scandinaviancorner ☺️ Har du möjligtvis bilder innan katastrofen? Har fått en del hjäp av två thailändare som under år 2004 åkte runt och fotade större hotell i Khao Lak.
Däremot de mindre bungalowbyggnaderna i Bang Niang utom "Mai's Quiet Zone" är det idag 15 år senare väldigt svårt att hitta bilder på. 

• Ge karma 2

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Matilda:

Tack för tipset Esspe. 🤗

Tack för dina ansträngningar Scandinaviancorner ☺️ Har du möjligtvis bilder innan katastrofen? Har fått en del hjäp av två thailändare som under år 2004 åkte runt och fotade större hotell i Khao Lak.
Däremot de mindre bungalowbyggnaderna i Bang Niang utom "Mai's Quiet Zone" är det idag 15 år senare väldigt svårt att hitta bilder på. 

Ja skall se om jag kan få fram nånting..

• Ge karma 7

Matilda

Stort tack! 🤗

Matilda

Bumbar denna tråd. 😃