Jump to content
IGNORERAD

Fega moderatorer

Jorakey

Recommended Posts

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Där är du ohotad etta efter dagens alla inlägg  :sure:

Just idag kanske men troligtvis tvåa efter Mankan. I vanliga fall tjafsar jag inte för ingen vill tjafsa med mig så du har 1:a platsen alla andra dagar. 

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

• Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Kenneth4618

25

• Soengsang

20

• Batting

18

• stefan5300

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2019-06-06 at 14:03, skrev Fantomen:

Är det ett korrekt antagande att det då går bra med andra konstiga PM?

:preved:

Ja vad vill du prata om?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

För de som tycker att jag är en arrogant ordbajsare, vilket jag säkert stundtals är, så vill jag bjuda på en uppsats dottern skrev i veckan angående ”my hometown”. Där kan vi snacka ordbajseri, om än vackert, på hög nivå.

Tibro in the Summertime

By no means is Tibro a tourist destination. She quite perfectly encapsulates the bold despondency analogous to that of any other quaint small town. An atmosphere of unwavering emptiness seems to swathe the area, and yet she seems to demand exploration, demand an appreciation of her dreary charm. Throngs of forest encircle her and sometimes a deer will slip from the trees to amble along the brittle concrete road, the rhythmic tapping of his hooves an otherworldly echo in the almost breathtaking silence brought by a Tibro dusk. 

And yet in all her silence she seems to bustle, for as you follow her towards the city she does not go thirty minutes without the rush of a car or train or bus come driving upon her. Indeed if you sit by the lake or the bridge you cannot wish for the silence that seems near inescapable within the neighborhood - ensue the eternal bumble of water upon stone and the slick collision of ripples upon the muddy riverside. On occasion there comes a harmonious birdsong seeping through from the woodlands, carried not in the wind but in a summertime draft, in a crisp chill that brings with it the permanently earthly tang of the forest. 

One is struck by the bitter charm so patently exhibited by the residents of Tibro, for the pathetic, unfulfilled yearning to sidle from its agreeable, conforming comfort is one that does not linger so much as shroud. A certain pleasant contentment may come from a simple employment in the town or in a neighboring town- yet pleasant contentment does not satisfy: it merely causes the eye to wonder, the mind to daydream, and in an untroubling town like Tibro this collective dissatisfaction is heavy. It presents itself in the poppy-speckled gardens so meticulously trimmed and cared for, in the same somber walks through grey town and through green forest, in the same potato-dinner smell that clings to the air- things no truly happy man strictly submits himself to. 

Tibro is a consolation. She risks boredom for the sake of her pretty, minimalistic charm. Her umber buildings are not so petite as they are stunted, half-hearted, ersatz. Why, her beauty only truly lies deep within the silence of her woodlands, in her secretive allure exquisite to an almost chilling degree- indeed, it unlocks perhaps our most primal instinct to marvel at that that is purely beautiful, that is unmarked, unblemished, untouched. As you gaze up into the trees that track boundlessly skywards towards a bewitching azure you cannot help but fear its looming ephemerality- the ever-apparent ephemerality of all worldly beauty. Whether it be you or Beauty gone first, you will simply never see it all. And you leave Tibro with this fleeting memory, until she is nothing but the damp, earthy smell in your coat.

Äpplet och trädet.

Är det du, Atom, som månne är hennes stora litterära förebild?

Flickstackarn slår ju knut på sig själv i sin iver att få med så många "helgdagsord/uttryck som möjligt.

Jobbbigt att läsa, men ett ganska effektivt sätt att avväpna läsaren från att ifrågasätta faktauppgifterna mellan de "svåra" orden.

En politisk karriär i sikte, kanske?😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
52 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

I vanliga fall tjafsar jag inte

Det är väll det enda du gör

Något annat har du aldrig bidragit med

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Det är väll det enda du gör

Något annat har du aldrig bidragit med

Det är du som tjafsar hela tiden. Den som letar sen finner det jag har bidragit med, och mera kommer om några veckor.

Dela på andra sajter

swedenfarang

Sup eller håll käften

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

swedenfarang

Sug getkuk BTT

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är du som tjafsar hela tiden. Den som letar sen finner det jag har bidragit med, och mera kommer om några veckor.

Men vad kul!!   Blir det en tråd man kan recensera?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Men vad kul!!   Blir det en tråd man kan recensera?

Kanske, eller så lägger jag in bilder och lite text i befintliga trådar. Starta en grupp där jag kan moderera gör jag definitivt inte.

Tar i vanliga fall inte många bilder Men flygplatsgolv, benutrymmes bilder,  lite hotell och lite dricka bilder blir det. Ska också åka några tåg som står på min "bucket list" så lite tåg bilder också. Troligtvis blir det inga bilder på sevärdheter. 

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Kanske, eller så lägger jag in bilder och lite text i befintliga trådar. Starta en grupp där jag kan moderera gör jag definitivt inte.

Tar i vanliga fall inte många bilder Men flygplatsgolv, benutrymmes bilder,  lite hotell och lite dricka bilder blir det. Ska också åka några tåg som står på min "bucket list" så lite tåg bilder också. Troligtvis blir det inga bilder på sevärdenheter. 

Får önska herrn en trevlig resa 👍 Åkte både tåg och flyg förra sommaren och det var trevligt. 

Dela på andra sajter

För de som tycker att jag är en arrogant ordbajsare, vilket jag säkert stundtals är, så vill jag bjuda på en uppsats dottern skrev i veckan angående ”my hometown”. Där kan vi snacka ordbajseri, om än vackert, på hög nivå.

Tibro in the Summertime

By no means is Tibro a tourist destination. She quite perfectly encapsulates the bold despondency analogous to that of any other quaint small town. An atmosphere of unwavering emptiness seems to swathe the area, and yet she seems to demand exploration, demand an appreciation of her dreary charm. Throngs of forest encircle her and sometimes a deer will slip from the trees to amble along the brittle concrete road, the rhythmic tapping of his hooves an otherworldly echo in the almost breathtaking silence brought by a Tibro dusk. 

And yet in all her silence she seems to bustle, for as you follow her towards the city she does not go thirty minutes without the rush of a car or train or bus come driving upon her. Indeed if you sit by the lake or the bridge you cannot wish for the silence that seems near inescapable within the neighborhood - ensue the eternal bumble of water upon stone and the slick collision of ripples upon the muddy riverside. On occasion there comes a harmonious birdsong seeping through from the woodlands, carried not in the wind but in a summertime draft, in a crisp chill that brings with it the permanently earthly tang of the forest. 

One is struck by the bitter charm so patently exhibited by the residents of Tibro, for the pathetic, unfulfilled yearning to sidle from its agreeable, conforming comfort is one that does not linger so much as shroud. A certain pleasant contentment may come from a simple employment in the town or in a neighboring town- yet pleasant contentment does not satisfy: it merely causes the eye to wonder, the mind to daydream, and in an untroubling town like Tibro this collective dissatisfaction is heavy. It presents itself in the poppy-speckled gardens so meticulously trimmed and cared for, in the same somber walks through grey town and through green forest, in the same potato-dinner smell that clings to the air- things no truly happy man strictly submits himself to. 

Tibro is a consolation. She risks boredom for the sake of her pretty, minimalistic charm. Her umber buildings are not so petite as they are stunted, half-hearted, ersatz. Why, her beauty only truly lies deep within the silence of her woodlands, in her secretive allure exquisite to an almost chilling degree- indeed, it unlocks perhaps our most primal instinct to marvel at that that is purely beautiful, that is unmarked, unblemished, untouched. As you gaze up into the trees that track boundlessly skywards towards a bewitching azure you cannot help but fear its looming ephemerality- the ever-apparent ephemerality of all worldly beauty. Whether it be you or Beauty gone first, you will simply never see it all. And you leave Tibro with this fleeting memory, until she is nothing but the damp, earthy smell in your coat.

Rätt avancerad engelska, hur gamal är din dotter?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Får önska herrn en trevlig resa 👍 Åkte både tåg och flyg förra sommaren och det var trevligt. 

Dina medresenärer hade säkert en annan åsikt.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Batting:

Dina medresenärer hade säkert en annan åsikt.

Ja du din lille fjant. Du kan ju kolla själv.

Dessutom har jag iallafall en normal kompis att resa med :rotfl:

Jag ser iallafall inga pedofiler och bögar i varje korsning som du gör.

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tänk att både oberg och batting har permis samma helg. Är de ett par månne?

Kom ut ut ur garderoben nu oberg. Det är inget att skämmas för

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Tänk att både oberg och batting har permis samma helg. Är de ett par månne?

Kom ut ut ur garderoben nu oberg. Det är inget att skämmas för

Ja det är pingsthelg. Vad är det du försöker antyda, och vem är din kompis Oberg?

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja du din lille fjant. Du kan ju kolla själv.

Dessutom har jag iallafall en normal kompis att resa med :rotfl:

Jag ser iallafall inga pedofiler och bögar i varje korsning som du gör.

Gulligt hörru. Hälsa Roffe, själv reser jag helst själv. Om du vill vet mer om bageri så kan du mejla den ruskige, lämna mig i fred ditt jävla äckel!

Dela på andra sajter

GreenValley
13 minuter sedan, skrev Batting:

Gulligt hörru. Hälsa Roffe, själv reser jag helst själv. Om du vill vet mer om bageri så kan du mejla den ruskige, lämna mig i fred ditt jävla äckel!

Jag reser också själv när jag reser, ibland reser jag även ensam.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag reser också själv när jag reser, ibland reser jag även ensam.

Trevligt och rymligt i flygplanet då.  :03:

Dela på andra sajter

GreenValley
3 minuter sedan, skrev Batting:

Trevligt och rymligt i flygplanet då.  :03:

Det finns andra sätt att resa än att flyga, kolla med din vänstermiljöpartikompis Greta.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Troligtvis blir det inga bilder på sevärdenheter. 

Bra, internet översvämmas av tråkiga bucket list-sevärdheter...

Ps. passa dig för stavfel, de kyrkliga hugger i det dolda direkt.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det finns andra sätt att resa än att flyga, kolla med din vänstermiljöpartikompis Greta.

Du cyklar då i princip om du ska vara helt själv, trevligt... :32:

Dela på andra sajter

Nä nu är klockan 24.00 så då är det dags att gå och lägga sig. Kenneth6184 (Som han påstår sig vara döpt till) ska väl snart gå upp då om han nu bor i Thailand, men han verkar ju vara uppe hela nätterna.
Det måste vara en orolig själ, eller så bor han inte alls i Thailand.
Han och alla hans alter egon kanske inte ens kommit utanför ytterdörren där i den svenska förorten.
Alla blir ju lyckliga på sina egna fantasier och påhitt, dröm vidare Kenneth!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Nä nu är klockan 24.00 så då är det dags att gå och lägga sig. Kenneth6184 (Som han påstår sig vara döpt till) ska väl snart gå upp då om han nu bor i Thailand, men han verkar ju vara uppe hela nätterna.
Det måste vara en orolig själ, eller så bor han inte alls i Thailand.
Han och alla hans alter egon kanske inte ens kommit utanför ytterdörren där i den svenska förorten.
Alla blir ju lyckliga på sina egna fantasier och påhitt, dröm vidare Kenneth!

Vad svamlar du om?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

On 2019-06-06 at 10:30, skrev Fantomen:

I jämförelse med ett annat thaiforum så är ju reglerna här alldeles glasklara haha:

Några exempel från "det andra forumet":

X varnad en vecka för skapande av otrivsel på forumet.
Fantastiskt resonemang! Di allsmäktige anammar strikta regler på trivsel respektive otrivsel!

X avstängd en månad pga ohörsamhet och upprepat tjafs
Tjafsar du så åker du ut med huvudet före! 😂

I detta fallet så såg och läste vi att ubonborge tyckte att thaisnack var ett dåligt forum med dåliga forumvärdar/admin så vi hjälpte honom att slippa logga in här om det är så dåligt.

Våga inte skriva på ett annat forum att "forumet" är dåligt för då kan du hälsa hem! Va faaan?!

X varnad 10 dagar för upprepade försök att förstöra trivseln på forumet.

Myspys ska det vara annars jävlar!

varnad i en vecka pga spridande av misstämning på forumet. Nedlåtande uttalanden om Phuket, Thailand och dess befolkning samt svenskar boende där,

Den där är nog en av de bästa alltså! Snacka inte skit om Phuket och dess befolkning för då jävlar!!

@nmax och @kurant varnade en vecka pga återkommande spydigheter mot varandra. Detta förstör stämningen. Båda två kan fortfarande skriva som vanligt.

Gult kort om man är spydig? Jo jag tackar!

@Boa52 avstängd 6 månader för ett synnerligen otrevligt påhopp. Inte första förseelsen.

Och där satt spiken i kistan!

Vad var ditt förra nickname?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...