Jump to content
IGNORERAD

Skicka pengar


haningemickee

Recommended Posts

Mr satang

På Handelsbankens internetbank kan man sända över pengar till Thailand på thailändska konton, och Kostnad 40kr per överföring, -dessutom är är Handelsbankens internetbank fri från års avgifter!  Nordea har inte med Thailand på sin lista över länder man kan göra överföringar till tyvärr... 

Mr satang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • haningemickee

    13

  • Mankan

    7

  • Farang

    6

  • Bo Fink

    4

Mest aktiva i denna tråd

haningemickee

Ok det var därför jag tänkte gå till Swedbank eller handelsbanken istället och sätta in pengarna. Är också ny vad gäller föra över pengar till Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm.. när jag gjorde en överföring till Thailand via nordea tog dom 550 kr för 2000 kr... hmm det är väl äckligt eller??

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På Handelsbankens internetbank kan man sända över pengar till Thailand på thailändska konton, och Kostnad 40kr per överföring, -dessutom är är Handelsbankens internetbank fri från års avgifter!  Nordea har inte med Thailand på sin lista över länder man kan göra överföringar till tyvärr... 

FEL :kort:

Ja det var sant på den gamla internetbanken men nu kan man föra över pengar till Thailand med den nya Internet Banken. Internetbank Nordea är också gratis vad jag vet. Kostar 30 kronor att föra över till Thailand. Trådskaparen har Nordea inte Handelsbanken vad jag förstår.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok det var därför jag tänkte gå till Swedbank eller handelsbanken istället och sätta in pengarna. Är också ny vad gäller föra över pengar till Thailand

Hmm ja inte skall jag hindra dig att springa till en annan bank men det är forfarande helt onödigt.

Kolla om du fått den nya internetbanken alla får den inte samtidigt. Jag länkade ju till en demo i tidigare inlägg. Har du fortfarande den gamla kan du inte skicka till Thailand med den. Själv har jag den nya.

Dock kan naturligtvis Nordea skicka pengar till Thailand via Telefonservice eller om man kliver in på banken. Så när du nu har Nordea borde det väl vara enklast om de hjälper dig med betalningen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går alltid o förhandla med en bank om räntor o avgifter, precis lika lätt när du förhandlar om priset med en barflicka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det går alltid o förhandla med en bank om räntor o avgifter, precis lika lätt när du förhandlar om priset med en barflicka..

Njaaaa, vill nog inte ha Nordea på rummet. :D:D:D

Men hur i hela världen kan Nordeas kundtjänst i går säga att Thailand inte finns med på listan. Man undrar vilka kvalitetskrav man har på sin personal. Får väl ringa igen och hoppas på bättre service.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Njaaaa, vill nog inte ha Nordea på rummet. :D:D:D

Men hur i hela världen kan Nordeas kundtjänst i går säga att Thailand inte finns med på listan. Man undrar vilka kvalitetskrav man har på sin personal. Får väl ringa igen och hoppas på bättre service.

MVH

Baa

Ja ring igen jag har själv pratat med kundtjänst. Men som sagt det gäller att du har den nya Internetbanken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skandiabanken tar "inget" för utlandsbetalning. Ingen vidare kurs dock och kan dessutom

bara föra över baht. Kasikorn där mottagaren betalar tar 100 baht har jag för mig.

Var nyligen inne på Kasikorn med Visa, de tog inga 150 baht. Det gjorde inte SCB heller.

Så det är väl bara att ta med passet o knalla in

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

Blev inget bank besök i dag dock, men hon pratar om Western union? att man kan skicka pengar till hennes adress på Western union, jag har inget sånt, hur blir man medlem där? kostar det extra? om man blir medlem där för man över pengar dit för att sedan sända till Thailand? hon sa att jag kunde skriva brev också?? kan nån förklara lite närmare hur det fungerar och om medlemskap, medlems avgift etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

Läste på Nordea om nya internet banken, låter bra när man får den, Har alla uppgifter, dock inte Iban nummer,, det kanske går bra ändå??

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Du söker upp ett ställe som representerar WU:ns tjänster och där fyller du i ett formulär med hennes riktiga namn d.v.s det som står på hennes id kort, du skriver ditt namn och adress samt summan du vill skicka,när det är klart så ger du henne ett sms med den kod du får och summan i THB, då går hon och hämtar stålarna 1 min senare, och för detta behövs inget medlemskap.lycka till :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

ok räcker det med att ta med adressen till hennes ombud eller ska jag ta med hem adressen också??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade via WU för några år sedan till mig själv när mina kort "försvann". Det gick då att via en länk direkt från Nordea fylla i alla uppgifter via nätet, Du får alla frågor besvarade direkt när Du fyller i formuläret, sedan är det viktiga att Du ger EXAKT samma uppgift till henne med kod och lösenord så är det OK. OBS. För att det ska funka måste damen ha det nya Thailändska ID kortet med namnet på såväl Thai som Engelska alfabetet, annars kan det bli problem om Ni uppfattar stavningen olika. Tänk dock på att WU är nog det dyraste sättet (förutom att åka dit med dom) att skicka pengar så gör det inte till någon vana. Överföring till bankkonto är betydligt billigare.

MVH

Baa

Lycka till

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

Dem sa att det kan ta max en vecka, på pappret jag fick efter insättningen står det Bangkok men på lappen jag gav dom med alla uppgifter stod det branch sisaket,  är rädd för att dom gjort fel för hon har inte fått pengarna ännu, allt annat stämmer, är kanske bara att vänt annars får man väl gå till swedbank igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, mitt ICA kort är försvunnet i postgången till Thailand, så vad att göra, jo försöka med en utlandsbetaling via Swedbank till Krung Thai Bank där damen har ett konto. Att Swedbank tar ut 50 SEK är acceptablet men att KRTTHTBK vill ha 250 SEK enl Swedbank verkar ju sanslöst mycket. Tar typ Bangkok Bank ut lika stort summa för överföringen?

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullshit från Swedbank,finns ingen thaibank som tar mer än 200 bath  :diablo: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fan, mitt ICA kort är försvunnet i postgången till Thailand, så vad att göra, jo försöka med en utlandsbetaling via Swedbank till Krung Thai Bank där damen har ett konto. Att Swedbank tar ut 50 SEK är acceptablet men att KRTTHTBK vill ha 250 SEK enl Swedbank verkar ju sanslöst mycket. Tar typ Bangkok Bank ut lika stort summa för överföringen?

BF

Jag hoppas du skick kortet i ett REK-brev på posten.

Det är det som är säkrast

Kort koden lämnas via telefon!!

Säg att du tappat kortet och beställ ett nytt.

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge!!

Cheap Charlie skickade för 12 sek.. kanske därför det inte nått fram. Fast ett All Hjärtans brev kom fram på 4 dagar

till BKK..

Brevens vägar äro förunderliga.

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Quote

Läste på Nordea om nya internet banken, låter bra när man får den, Har alla uppgifter, dock inte Iban nummer,, det kanske går bra ändå??

IBAN används Endast inom Europa.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bullshit från Swedbank,finns ingen thaibank som tar mer än 200 bath  :diablo: Mvh Måne

Ok Måne, nu har jag skickat 2500 SEK, ska höra med damen vad avgiften hamnade på !

Ha det hälsar BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bullshit från Swedbank,finns ingen thaibank som tar mer än 200 bath  :diablo: Mvh Måne
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag fick betala 295 kr extra..

Ja själv använder jag Nordea eftersom jag nu har den banken. Det kostar 30 kr.

Vart kostade det 295?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Swedbank tar 50:- för överföringen till en Thaibank och om man sedan väljer att betala

mottagande banks kostnader så drar de 200:- till, som sedan justeras till verklig kostnad när allt e klart

Brukar alltid välja att mottagaren betalar sina kostnader för det blir billigare ca 2 - 300 bath            Det är också bättere att skicka i Svenska kronor i stället för bath

Skickade ner 100 papp idag till huset, får se vad det blev senare i veckan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...