Jump to content
IGNORERAD

Gifta sig i Thailand ?


Tor

Recommended Posts

Går det att gifta sig i Thailand med en thailändska om man är med i belastningsregistret i Sverige?(mindre förseelse inget allvarligt),men stämmer det att du måste vara ostraffad,el går det bra ändå:),Tacksam för svar. //Tor

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    14

  • thomas001

    7

  • Tor

    5

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest JJC
55 minuter sedan, skrev Tor:

Går det att gifta sig i Thailand med en thailändska om man är med i belastningsregistret i Sverige?(mindre förseelse inget allvarligt),men stämmer det att du måste vara ostraffad,el går det bra ändå:),Tacksam för svar. //Tor

Ingen som frågade mig om straffregister i  för sig var det för 10 sedan.

Men läs mera här 

 

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/hjälp-till-svenskar-utomlands/gifta-sig-utomlands/vigsel-inför-thailändsk-myndighet/

 

Tänk också att det finns två olika sorters vigslar i Thailand, Traditionell inför munk, by äldste och familj eller hos myndigheter, Amphour.

Den första vigsel gäller inte som bindande hos svenska myndigheter den andra är helt accepterad.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack:),fråga 2:Årlig inkomstuppgift i original...är dom hårda med den? Lever på besparingar/ränteinkomster sedan ett par år tillbaka.. Funkat det tro? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
4 minuter sedan, skrev Tor:

Ok tack:),fråga 2:Årlig inkomstuppgift i original...är dom hårda med den? Lever på besparingar/ränteinkomster sedan ett par år tillbaka.. Funkat det tro? 

Kan det göra kolla med Amhour,

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad jag kommer ihåg ingenting om pengar däremot papper på att man inte är gift. Och papper att man är skild om man varit gift

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vad jag kommer ihåg ingenting om pengar däremot papper på att man inte är gift. Och papper att man är skild om man varit gift

Du är altså registrerad som gift i Sverige med din Tahi fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte registrerad som gift i Sverige..nån mer med erfarenhet om inkomstuppgifter vid giftemål i Thailand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du går in på svenska ambassadens hemsida i Bkk, så ser du vilka dokument du behöver - bl a inkomstuppgift.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jive:

Om du går in på svenska ambassadens hemsida i Bkk, så ser du vilka dokument du behöver - bl a inkomstuppgift.

Inte kollat på svenska ambassaden men vem vill ha dokument på din inkomst för att gifta sej, Thai med munk och familj

eller registrera giftermålet hos ambassaden. Inkomst och sånt blir väl om man vill att hon ska komma till Sverige

Gifta sej kan man göra vart man vill

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte kollat på svenska ambassaden men vem vill ha dokument på din inkomst för att gifta sej, Thai med munk och familj

eller registrera giftermålet hos ambassaden. Inkomst och sånt blir väl om man vill att hon ska komma till Sverige

Gifta sej kan man göra vart man vill

Man kan inte gifta sig med en thai på ambassaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man kan inte gifta sig med en thai på ambassaden. 

Du kan gifta dej med en Thai i Thailand Ok inte giltigt i Sverige men gift är du

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev Tor:

Nej inte registrerad som gift i Sverige..nån mer med erfarenhet om inkomstuppgifter vid giftemål i Thailand ?

Ska du gifta dig och regga äktenskapet i i Thailand ska du skaffa inkomstuppgift eller liknade. 

Annars kan man bara göra en cermoni med munkar. Men då räknas den inte som ett lagalt giftemål. 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte kollat på svenska ambassaden men vem vill ha dokument på din inkomst för att gifta sej, Thai med munk och familj

eller registrera giftermålet hos ambassaden. Inkomst och sånt blir väl om man vill att hon ska komma till Sverige

Gifta sej kan man göra vart man vill

Så du menar att ambassaden har fel information på sin hemsida?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Jive:

Så du menar att ambassaden har fel information på sin hemsida?

Läs registrering av svensk giftermål med Thai så kanske du förstår. Kan gifta mej med vem jag vill utan att visa upp

mina inkomster

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Boa52:

Läs registrering av svensk giftermål med Thai så kanske du förstår. Kan gifta mej med vem jag vill utan att visa upp

mina inkomster

Jag behöver inte läsa nånting, har nyss gift mig. 😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
55 minuter sedan, skrev Boa52:

Läs registrering av svensk giftermål med Thai så kanske du förstår. Kan gifta mej med vem jag vill utan att visa upp

mina inkomster

Ja det är ju en jävla tur att en del inte behöver visa upp ett intyg på att man är vid sina sinnens  fulla bruk vid giftemål 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar överföringar till ett thai bank konto,månadsvis i 12 mån istället för inkomst delen,någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du kan gifta dej med en Thai i Thailand Ok inte giltigt i Sverige men gift är du


Man kan gifta sig med thai i Thailand och det är giltigt i Sverige.
Du kan dock inte gifta dig på svenska ambassaden i Thailand med en thai. Du kan gifta dig där med en svenska, ryska, japanska eller en finska, dock inte en thailändska.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Man kan gifta sig med thai i Thailand och det är giltigt i Sverige.
Du kan dock inte gifta dig på svenska ambassaden i Thailand med en thai. Du kan gifta dig där med en svenska, ryska, japanska eller en finska, dock inte en thailändska.

 

För att det skall bli giltigt i Sverige, måste man registrera det i Sverige och det gör man på svenska ambassaden. Det sker inte automatiskt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tor:

Funkar överföringar till ett thai bank konto,månadsvis i 12 mån istället för inkomst delen,någon som vet?

Nu blev det för svårt för mig, men vi har ju Boa, han vet säkert.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man kan inte gifta sig med en thai på ambassaden. 

Boa kan🤣🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
1 hour ago, Jive said:

För att det skall bli giltigt i Sverige, måste man registrera det i Sverige och det gör man på svenska ambassaden. Det sker inte automatiskt.

Jag registrerade mitt på skattekontoret i Sverige. Kopia på vårt Thailändska vigselbevis översatt till Engelska samt kopia på min frus ID-kort och mitt pass. Inget mer. Tog max 5 min.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Jive:

För att det skall bli giltigt i Sverige, måste man registrera det i Sverige och det gör man på svenska ambassaden. Det sker inte automatiskt.

Jodå, men man kan fortfarande inte gifta sig där

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

Jag gifte mig här i Thailand med min Thailändska för några år sedan. Verkar som om det har ändrats en del.

 

Pappren jag behövde var:

 

Personbevis, intyg från tingsrätten där det bekr. att jag är skild och singel, mitt pass inget mer. Dessa papper lämnades till ambassaden i Bangkok där jag fick ett intyg på att Svenska myndigheter

ansåg mig ok för att få gifta mig med en Thailändska.

 

Frugan var med på ambassaden och fick visa upp sitt id-kort samt ett intyg på Thailändska från vårt lokala Amphur att även hon var skild och singel.

 

Detta intyg översattes på en byrå i huset till Thailändska.

 

Sen till: Minestry of Foreign Affairs i Bangkok. Lämnade in intyget,kopia på mitt pass samt frugans papper. Väntade någon timme. Fick tbx. lite nya papper. Och ett grattis till giftermålet från personalen men inget vigselbevis.

 

Det fick vi på vårt lokala Amphur efter att vi hade visat upp pappren från Minestry i Bangkok.

 

Inget om inkomst eller utdrag ur brotsregistret.

gifta.jpg.4207043fe0996b815e09db12952780ed.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...