Jump to content
Stefan

Farväl, tack för allt min vän.

Recommended Posts

Odin

Läs detta på rätt sätt nu, hoppas att inte på någon drabbas med diverse påhopp...

Vilken människa som helst, kreti eller pleti äger rätten att administrera sitt liv som hon önskar. Hur den människan väljer att leva sitt liv ligger i den människans fria val.

Vi förmodar att denne människa är vid sina sinnens fulla bruk, ja det är jävligt jobbigt för oss som lämnas i sorg. Men (det finns nästan alltid ett men).

Människan...Ja han i första raden... Fick ju det han ville, varför ska vi efterlevande nedvärdera hans val, pga vår egen saknad lr. sorg.

• Ge karma 3

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev Odin:

Läs detta på rätt sätt nu, hoppas att inte på någon drabbas med diverse påhopp...

Vilken människa som helst, kreti eller pleti äger rätten att administrera sitt liv som hon önskar. Hur den människan väljer att leva sitt liv ligger i den människans fria val.

Vi förmodar att denne människa är vid sina sinnens fulla bruk, ja det är jävligt jobbigt för oss som lämnas i sorg. Men (det finns nästan alltid ett men).

Människan...Ja han i första raden... Fick ju det han ville, varför ska vi efterlevande nedvärdera hans val, pga vår egen saknad lr. sorg.

Fast sjukdomar som drabbar allt för unga innebär inte att dom administrerar deras eget liv. Det samma gäller barn som typ blir påkörda av något rattfyllo eller liknande. 

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men det var å andra sidan inte riktat åt mig personligen, så det kanske är därför jag inte fattar. 

HuaHindinnge
Posted (edited)
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fast sjukdomar som drabbar allt för unga innebär inte att dom administrerar deras eget liv. Det samma gäller barn som typ blir påkörda av något rattfyllo eller liknande. 

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men det var å andra sidan inte riktat åt mig personligen, så det kanske är därför jag inte fattar. 

Jag tror guden menar att barägaren gjorde ett val att dricka ett helrör om dagen och får ta konserverna av det och ingen kan klaga. 

Men det är lätt att fastna i ett missbruk och inte förstå att det är dåligt samt behöver hjälp. Därav tycker inte jag att alla beslut är ens eget ansvar. 

Edited by HuaHindinnge
  • Ge karma 1

andrejsdenruskige
Jag tror guden menar att barägaren gjorde ett val att dricka ett helrör om dagen och får ta konserverna av det och ingen kan klaga. 

Men som det är lätt att fastna i ett missbruk och inte förstå att det är dåligt samt behöver hjälp. Därav tycker inte jag att alla beslut är ens eget ansvar. 

Ja, men rent generellt tänkte jag.
Man ”administrerar” inte alltid över sitt liv. Typ om man nyligen valde att ta semester på Sri Lanka
  • Ge karma 4

Tommy
On 2019-05-01 at 20:13, skrev Odin:

Eller vid sina "fulla" sinnens bruk...

MVH

Odin
21 timmar sedan, skrev Tommy:

Eller vid sina "fulla" sinnens bruk...

MVH

Sorry men nej, han hade aldrig smakat en droppe i sitt liv..

Jävligt låg kommentar by the way...

• Snurrigt 1

Tommy
Posted (edited)
4 timmar sedan, skrev Odin:

Sorry men nej, han hade aldrig smakat en droppe i sitt liv..

Jävligt låg kommentar by the way...

Vem hade aldrig smakat en droppe?

MVH

Edited by Tommy

Koh Changer

Jag var tvungen att registrera mig här när jag såg detta. Jag var förbi och sa hejdå innan jag åkte till Sverige, och hjälpte han med en fil till en ljudbok. 

Saknad men inte glömd, vila i frid. 

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Gilla 1