Jump to content
IGNORERAD

Boende i Chang mai


parmo

Recommended Posts

Hej,

Jag skulle behova tips om boende i Chaing Mai samt vad man kanske # vill se dar# skumt detta med thai tangentbord... aker dit den 30/4

Link to comment
Dela på andra sajter

Royal Princess hotell.

Ligger precis mitt i night bazaar och har kanonbra pool och wi/fi, lite dyrare än min normala budget, men riktigt bra! 1900 baht/natt ingår riktigt bra frukost + att de har bevakad parkering.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej parmo!

Kanon hotel på Taiwang Road. 

http://www.prince-hotel-chiangmai.com/

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Detta hotell bodde jag på sist.

Mycket bra och prisvärt, men boka på nätet så får du ett mycket bättre pris.

Boka de billigaste rummen, de ligger inte i huvudbygnaden men de är mest prisvärda eftersom det är en tvårummare.

http://www.maninarakorn.com/

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena.

Detta hotell bodde jag på sist.

Mycket bra och prisvärt, men boka på nätet så får du ett mycket bättre pris.

Boka de billigaste rummen, de ligger inte i huvudbygnaden men de är mest prisvärda eftersom det är en tvårummare.

http://www.maninarakorn.com/

Lycka till

Klart bättre så även priset!!

ca:3000b mot 800-1000b!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena igen.

När jag skrev boka på nätet menade jag inte genom deras egen hemsida.

Utan du skall boka genom någon annan agency tex agoda.

Hoppas du hittar ett bättre pris.

När jag bodde där i februari i år så betalade vi 280:- svenska kronor.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter just nu på Prince Hotel och skriver detta. Med andra ord ingår trådlöst internet. Vi betalar THB 18000 för en månad i en svit med två sovrum (fyra bäddar totalt), två toaletter och ett vardagsrum med TV, stor kyl och mikro. El och vatten tillkommer, blir typiskt THB 2000.

Det är inte mycket gäster nu, så jag fick vid förfrågan priset THB 600 per dygn för enkelrum om man stannar en vecka. Glömde fråga om frukost ingår, troligen inte.

Detta hotell kan man anse vara lite slitet, men poolen är fin och personalen mycket hjälpsam och trevlig. Dessutom har jag på sammanlagt fem månader aldrig blivit av med någon ägodel. Datorn låter jag stå framme, inga problem med det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars en bit utanför centrum ligger Greenlake resort. mkt fina rum o pooler. Frukost ingår. sist jag bodde där betalade jag 1300Thb per natt. Går säkert att få ner om man skall bo ett tag.

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...