Jump to content
Bananen

Katedralen Notre-Dame i full brand

Recommended Posts

evert 1

Det har ju pågått byggnadsarbete under en längre tid, hur lätt är det inte att en liten gnista från vad som helst tänt gammalt 800 årigt fnöske.

Någon listar nog ut var branden startat och vilket försäkringsbolag som ska komma att ligga pyrt till.

Självklart att mer eller mindre alla vill skylla på terrorister eller islamister, då får ju staten = skattebetalarna stå för återuppbyggnnadskostnaderna.

Både kyrkan (snåla som f*n) och försäkringsbolagen kan komma undan - terrorhandlingar = terrorlagen

Kyrkan har i alla tider skott sig på folkets bekostnad.

Kyrkan i Sverige = landets (tror jag) 6 störste skogsägare dessutom ca 100 000 ha jordbruksmark.

Ändå springer de runt me håven:)

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Kenneth4618

Förmodligen en byggjobbare/svetsare från Polen som är skyldig 😀

• Ge karma 1
  • Haha 3

spooncreek
Posted (edited)
11 minutes ago, Tommy said:

Vad har de för bevis?

Lika många som jag har... 0.

Hur många radikaliserade muslimer jobbade i Katedralen med renovering? Eller kunde kliva in där med en tändare?

900 år torkat virke tar sej fort, det kan ha varit en olycka, eller mordbrand, vi kanske aldrig får veta.

Hur stor är chansen att de franska myndigheterna kommer att dölja att det var ett attentat, för att lugna sina medborgare?

Stor, de vill inte ha inbördeskrig.

MVH

Radikaliserade muslimer på bygget? Franska myndigheter, inte direkt kända för att mörka terrordåd, kommer dölja ett eventuellt attentat? Återigen, informationscentralen där i götet verkar sitta på oanade informationskällor om sakernas tillstånd, redan nu.....imponerande....men givetvis har du goda källor för dina spekulationer.....

Edited by spooncreek
  • Ge karma 5
  • Haha 1

Tommy
1 minut sedan, skrev spooncreek:

Radikaliserade muslimer på bygget? Franska myndigheter, inte direkt kända för att mörka terrordåd, kommer dölja ett eventuellt attentat? Återigen, informationscentralen där i götet verkar sitta på oanade informationskällor om sakernas tillstånd, redan nu.....imponerande....men givetvis har du goda källor för dina spekulationer.....

Japp!

MVH

Tommy
Posted (edited)
5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så vad tror du orsakade branden?

Och hur belägger du dina teorier?

Och hur kan du se på en människa att denne är eller inte är radikaliserad?

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

spooncreek
7 minutes ago, Tommy said:

Så vad tror du orsakade branden?

Och hur belägger du dina teorier?

Och hur kan du se på en människa att denne är eller inte är radikaliserad?

MVH

Jag har inga teorier, jag lyssnar just nu på vad de som bekämpat branden säger. 

• Ge karma 1

Soengsang
Posted (edited)
4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tror inte det är deras sak att utreda brandorsaken, så rätt meningslöst att lyssna på dem?

Jag personligen tippar på en klantig elektriker/dålig elinstallation.....om man nu får spekulera i dessa dagar på mpr?

Edited by Soengsang
  • Ge karma 2
  • Fint 1

Tommy
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Knappast, dessa är i regel arbetsskygga :) 

Nja, nu måste jag uppge en annan uppfattning!

Grannfirman, som pysslar med balkonginglasningar har nyligen anställt 2 st nyanlända muslimer från "Syrien".

Chefen är mycket nöjd med deras arbete, de jobbar fort och bra och gärna extra på helger.

Båda männen kommer från en släkt som haft glasmästeri i Syrien i flera generationer!

De pratar dessutom flytande grekiska, eftersom de haft egna företag där i många år, innan det blev fritt för syriska medborgare att få uppehållstillstånd i Sverige, då flyttade de.

Grannen har stöd från arbetsförmedlingen i ett par år eftersom han anställt "Nyanlända flyktingar" (de skrattar alla gott åt detta)...

MVH

• Ge karma 5
  • Tråkigt 2

Tommy
8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så ingen vet, varken du eller jag!

MVH

Soengsang
1 minut sedan, skrev Tommy:

Nja, nu måste jag uppge en annan uppfattning!

Grannfirman, som pysslar med balkonginglasningar har nyligen anställt 2 st nyanlända muslimer från "Syrien".

Chefen är mycket nöjd med deras arbete, de jobbar fort och bra och gärna extra på helger.

Båda männen kommer från en släkt som haft glasmästeri i Syrien i flera generationer!

De pratar dessutom flytande grekiska, eftersom de haft egna företag där i många år, innan det blev fritt för syriska medborgare att få uppehållstillstånd i Sverige, då flyttade de.

Grannen har stöd från arbetsförmedlingen i ett par år eftersom han anställt "Nyanlända flyktingar" (de skrattar alla gott åt detta)...

MVH

hmm...nu var det mer kanske ett tarvligt skämt från mig, alla vet ju att dessa är arbetsvilliga som få...

• Ge karma 1
  • Haha 3

Tommy
Precis nyss, skrev Soengsang:

hmm...nu var det mer kanske ett tarvligt skämt från mig, alla vet ju att dessa är arbetsvilliga som få...

Har nog mer med var de kommer ifrån, än deras religion!

Grannen sa "Jag anställer aldrig en Somalier igen"

MVH

• Fint 1
  • Gilla 1
  • Haha 2

Enis

Enis

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 3

berlitz
38 minuter sedan, skrev spooncreek:

Och så har du..så då kan dementera dessa rykten?

• Ge karma 1