Jump to content
IGNORERAD

Katedralen Notre-Dame i full brand

Bananen
 Dela

Recommended Posts

En av världens mest kända kyrkor håller på att brinna ner, den byggdes på 1100 talet, imponerande bygge, undrar lite varför dom inte vattenbombade och vad som orsakade branden..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/notre-dame-brinner?fbclid=IwAR33FPjByKhFQaBqi-ruEUttzlgzkUWOCxhXzmI2gDf5Dg-nK0pvcOe3p0c

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3rMWo/notre-dame-katedralen-i-lagor

Ändrades av Bananen
fel
  • Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Bananen:

En av världens mest kända kyrkor håller på att brinna ner, den byggdes på 1100 talet, imponerande bygge, undrar lite varför dom inte vattenbombade och vad som orsakade branden..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/notre-dame-brinner?fbclid=IwAR33FPjByKhFQaBqi-ruEUttzlgzkUWOCxhXzmI2gDf5Dg-nK0pvcOe3p0c

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3rMWo/notre-dame-katedralen-i-lagor

Oerhört tragiskt.

• Ge karma 2
  • Tråkigt 1

Dela på andra sajter

Trist, och jag hoppas att det är ett Islamistiskt dåd (så att fler får upp ögonen för det största hotet mot de västerländska samhällena) , och inte bara korkade entreprenörer (katedralen var under renovering).

Slarviga byggare låter så banalt, fast det är nog det mest sannolika...

MVH

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1
  • Tråkigt 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Trist, och jag hoppas att det är ett Islamistiskt dåd (så att fler får upp ögonen för det största hotet mot de västerländska samhällena) , och inte bara korkade entreprenörer (katedralen var under renovering).

Slarviga byggare låter så banalt, fast det är nog det mest sannolika...

MVH

Har varit en del vandalisering och bränder i kyrkor i Frankrike, men det är nog mest troligt att det var en olycka..

Det är/var Paris populäraste turistattraktion med drygt 35 000 besökare per dag, tragiskt..

• Ge karma 1

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bananen:

Har varit en del vandalisering och bränder i kyrkor i Frankrike, men det är nog mest troligt att det var en olycka..

Det är/var Paris populäraste turistattraktion med drygt 35 000 besökare per dag, tragiskt..

Tragiskt absolut.

Helt utan fakta eller källa så killgissar jag att Eiffeltornet är en mer besökt turistattraktion. Bara min känsla... var betydligt mer folk vid tornet än kyrkan när jag var där i fjol. 

Dela på andra sajter

Glöden har inte ens slocknat men man läser att det måste vara en olycka. Men när en mosk’e har brunnit så ges oftast bilden att det är mörkrets lakejer från högerkanten som måste ligga bakom. 

Ang denna brand så får vi väl se vad utredningen visar. 

• Ge karma 8
Dela på andra sajter

Bilderna från ett brinnande Notre Dame har mottagits med sorg runt om i världen men för vissa är det glädjens dag.D4PzDXHW0AAId9m.png.67216a44bf7bf945266c7acb4b1a5fb6.png

Dela på andra sajter

Facebook går varm just nu med teorier......

image.png.54fc44c760e0ad81e6dd78aec81e9c2d.png

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 2

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

9 minutes ago, Benriach said:

Tja, det beteendet påminner mig om "frityrbranden" i Eskilstuna med slöjmarcher och dyl. fast då var det legalt med toppolitiker och andra PK-godhetsknarkare i spetsen...

Fast det beteendet försvarar väl inte på något sätt att man i det här fallet, Notre Dame, förutsätter eller hoppas på ett terrordåd, eller?

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Fritz said:

Själv tycker jag att MPR i första hand ska handla Thailandsrelaterade ämnen och i övrigt innehålla "snälla" trådar. Andra tycker tydligen att det är ett forum lämpligt att vräka ur sig sitt muslim- och sossehat på.

Det finns det väl andra forum än MPR att ägna sig åt det på? Eller har jag fel nu igen? 

Du har rätt såtillvida att det finns en relativt stor andel av de snart försvinnande få aktiva medlemmarna på detta forum som i åsikts- och yttrandefrihetens namn tycker att det ska vara tillåtet att spy ut sig vilken skit som helst, särskilt om det handlar om muslimer.

Du har fel såtillvida att denna tråd snart kommer att vara förpassad till den stängda älgruppen. Det sistnämnda sätter jag en Chang på som du, om jag har fel, kan inkassera den 19:e på Harrys om du kommer förbi 😉

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 3
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Du har fel såtillvida att denna tråd snart kommer att vara förpassad till den stängda älgruppen. Det sistnämnda sätter jag en Chang på som du, om jag har fel, kan inkassera den 19:e på Harrys om du kommer förbi 😉

Om denna tråd blir förpassad till älggruppen vilket jag inte tror så kommer jag till Harrys och cashar in. :good:

• Skål 1
  • Haha 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...