Jump to content
IGNORERAD

Katedralen Notre-Dame i full brand

Bananen

Recommended Posts

Religiösa symboler i alla ära men till vilken nytta, oberoende om det muslimska eller kristna.

Självklart få folk tycka och tro på vad som helst men det religiösa är inget annat än en förlängning av ondskans makt.

Det är bara till att läsa på eller se sig omkring på vad som är orsaken till stor del av krigen som utspelats, eller t.o.m. utrotningen av vissa folkslag.

Folkmorden i Rwanda, IS terrorsektorn, IRA men inte minst judeförföljelsen under 2:a världskriget.

Religion = inget annat ett Satans påfund.

Dela på andra sajter

• Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tommy

28

• spooncreek

16

• Soengsang

13

• ReKa

12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev evert 1:

Religiösa symboler i alla ära men till vilken nytta, oberoende om det muslimska eller kristna.

Självklart få folk tycka och tro på vad som helst men det religiösa är inget annat än en förlängning av ondskans makt.

Det är bara till att läsa på eller se sig omkring på vad som är orsaken till stor del av krigen som utspelats, eller t.o.m. utrotningen av vissa folkslag.

Folkmorden i Rwanda, IS terrorsektorn, IRA men inte minst judeförföljelsen under 2:a världskriget.

Religion = inget annat ett Satans påfund.

Att tro på Satan är väl att erkänna bibeln?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ja, samma typ av kommentarer fick vi ju tidigt i den här tråden. Att utan fakta vara övertygad om, eller än värre hoppas på (!), att att det är ett terrordåd utfört av muslimer, ja då har hatet gått rätt långt. Tråkigt.

Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare.

Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
12 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Zlatan också. Fan passa zlatan. 

Dela på andra sajter

...

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
20 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Satan också. Fan passa satan. 

Försökte vara lite lustig men det gick inte hem.

Dela på andra sajter

Dela på andra sajter

21 minutes ago, Tommy said:

Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare.

Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu.

MVH

Det var som fan! Du sitter någonstans i Götet om jag minns rätt, och vet redan med säkerhet det ingen annan vet, att islamister tuttade på Notre Dame? Herrens vägar äro i sanning outgrundllga......

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan! Du sitter någonstans i Götet om jag minns rätt, och vet redan med säkerhet det ingen annan vet, att islamister tuttade på Notre Dame? Herrens vägar äro i sanning outgrundllga......

Thairelaterat: http://englishnews.thaipbs.or.th/muslim-mob-burns-buddhist-temples-northern-sumatra/

Jag vet inte, men jag tycker det är mycket troligt, vill du ha fler länkar om Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar?

MVH

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

jag tror det var bögar, allt är bögarnas fel (enligt grotesco) (

)

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nej, jag är en av dem som inte hoppas detta är ännu ett dåd av islamister.

Men vad tror du ligger bakom?

Var nu inte feg och kom med att du inte vet, för det vet inte många. Men vad tror du (gissar).?

Ändrades av Sakhon
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Tommy said:

Thairelaterat: http://englishnews.thaipbs.or.th/muslim-mob-burns-buddhist-temples-northern-sumatra/

Jag vet inte, men jag tycker det är mycket troligt, vill du ha fler länkar om Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar?

MVH

Du Tommy, tänk på vad du skriver...ordagrant, från din egen post såhär: 

"Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare. Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu."

Att följa upp det med ett inlägg om "Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar" inlett med en kommentar om att du nu helt plötsligt "inte vet"?  

Apropå ingenting, jag har funderat på hur blir man så bitter och ilsk att man slutar förstå vad man själv skriver? Har du någon stenklar tes om det med?

Dela på andra sajter

HuaHindinnge

MPR är ett thai forum och då ska vi självklart ha Thai konsperationsteorier. 

Det  måste vara Thaksin som beställde detta, allt ont är hans fel.

En annan teori är att det är Prayuts fel. Han behöver få folk att tänka på annat än valet. 

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

119736198_Skarmavbild2019-04-16kl_19_18_00.png.9f86c8c93c656aa14c48a8d1facb0395.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

10 minutes ago, Sakhon said:

Nej, jag är en av dem som inte hoppas detta är ännu ett dåd av islamister.

Men vad tror du ligger bakom?

Var nu inte feg och kom med att du inte vet, för det vet inte många. Men vad tror du (gissar).?

Jag tror just nu vad jag via ett antal olika medier hör från de som bekämpat branden.: en olycka som troligen har med renoveringen  att göra. Skulle jag bli förvånad om det visade sig vara ett terrordåd? Ja,  eftersom de flesta terrordåd blir avslöjade som sådana rätt fort, oftast inom några timmar. Men helt avskrivet är det naturligtvis inte.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tror just nu vad jag via ett antal olika medier hör från de som bekämpat branden.: en olycka som troligen har med renoveringen  att göra. Skulle jag bli förvånad om det visade sig vara ett terrordåd? Ja,  eftersom de flesta terrordåd blir avslöjade som sådana rätt fort, oftast inom några timmar. Men helt avskrivet är det naturligtvis inte.

Ok. Jag för min del skulle bli förvånad om det skulle visa sig vara slarv vid renoveringen.

Men jag hoppas du har rätt. Fast jag tror nog tyvärr på ännu ett nidingsdåd.

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du Tommy, tänk på vad du skriver...ordagrant, från din egen post såhär: 

"Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare. Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu."

Att följa upp det med ett inlägg om "Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar" inlett med en kommentar om att du nu helt plötsligt "inte vet"?  

Apropå ingenting, jag har funderat på hur blir man så bitter och ilsk att man slutar förstå vad man själv skriver? Har du någon stenklar tes om det med?

Jag svarade på ditt inlägg, som inte syns när du citerar mej.

Hur man blir ilsk och bitter?

Se dej i spegeln och repetera frågan högt.

Personligen beror min ilska på att jag ogillar idi*ter som stoppar huvudet i sanden likt strutsar, och tror att det löser något.

MVH

Dela på andra sajter

Guest jlh66
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Rykten och konspirationsteorier sprids om branden i Notre-Dame

https://www.metro.se/artikel/rykten-och-konspirationsteorier-sprids-om-branden-i-notre-dame

Du vill verkligen inte se verkligheten och försvarar alla dessa galna dåd, vänta till den dagen när några av alla dessa primater bestämmer sig för att utföra en gruppvåldtäckt på någon i din närhet. Dessa människor är skräp, jag vill iaf inte betala skatt för deras uppehälle här.Öppna din hjärna och fatta,dom hatar såna som dig och mig.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vad har de för bevis?

Lika många som jag har... 0.

Hur många radikaliserade muslimer jobbade i Katedralen med renovering? Eller kunde kliva in där med en tändare?

900 år torkat virke tar sej fort, det kan ha varit en olycka, eller mordbrand, vi kanske aldrig får veta.

Hur stor är chansen att de franska myndigheterna kommer att dölja att det var ett attentat, för att lugna sina medborgare?

Stor, de vill inte ha inbördeskrig.

MVH

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev jlh66:

Du vill verkligen inte se verkligheten och försvarar alla dessa galna dåd, vänta till den dagen när några av alla dessa primater bestämmer sig för att utföra en gruppvåldtäckt på någon i din närhet. Dessa människor är skräp, jag vill iaf inte betala skatt för deras uppehälle här.Öppna din hjärna och fatta,dom hatar såna som dig och mig.

Dagens sanning, därmed inte sagt att branden var något terrordåd, skulle det vara så så är väl risken för att det mörkas rätt stor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det har ju pågått byggnadsarbete under en längre tid, hur lätt är det inte att en liten gnista från vad som helst tänt gammalt 800 årigt fnöske.

Någon listar nog ut var branden startat och vilket försäkringsbolag som ska komma att ligga pyrt till.

Självklart att mer eller mindre alla vill skylla på terrorister eller islamister, då får ju staten = skattebetalarna stå för återuppbyggnnadskostnaderna.

Både kyrkan (snåla som f*n) och försäkringsbolagen kan komma undan - terrorhandlingar = terrorlagen

Kyrkan har i alla tider skott sig på folkets bekostnad.

Kyrkan i Sverige = landets (tror jag) 6 störste skogsägare dessutom ca 100 000 ha jordbruksmark.

Ändå springer de runt me håven:)

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Förmodligen en byggjobbare/svetsare från Polen som är skyldig 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

11 minutes ago, Tommy said:

Vad har de för bevis?

Lika många som jag har... 0.

Hur många radikaliserade muslimer jobbade i Katedralen med renovering? Eller kunde kliva in där med en tändare?

900 år torkat virke tar sej fort, det kan ha varit en olycka, eller mordbrand, vi kanske aldrig får veta.

Hur stor är chansen att de franska myndigheterna kommer att dölja att det var ett attentat, för att lugna sina medborgare?

Stor, de vill inte ha inbördeskrig.

MVH

Radikaliserade muslimer på bygget? Franska myndigheter, inte direkt kända för att mörka terrordåd, kommer dölja ett eventuellt attentat? Återigen, informationscentralen där i götet verkar sitta på oanade informationskällor om sakernas tillstånd, redan nu.....imponerande....men givetvis har du goda källor för dina spekulationer.....

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Radikaliserade muslimer på bygget? Franska myndigheter, inte direkt kända för att mörka terrordåd, kommer dölja ett eventuellt attentat? Återigen, informationscentralen där i götet verkar sitta på oanade informationskällor om sakernas tillstånd, redan nu.....imponerande....men givetvis har du goda källor för dina spekulationer.....

Japp!

MVH

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så vad tror du orsakade branden?

Och hur belägger du dina teorier?

Och hur kan du se på en människa att denne är eller inte är radikaliserad?

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...