Guest JJC Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 8 timmar sedan, skrev MaiChai: Märkligt att den storyn inte finns på deras egen sida? https://www.afp.com/en Källkritik är ett gravt underskattat ämne... Tittade du ens på video? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 4 minutes ago, JJC said: Tittade du ens på video? Jag tittade på videon. Tittade du på länkarna för att verifiera ditt påstående om att AFP bekräftat att det var ett terrordåd`? Jag gjorde det med, och det visade sig vara lögn. För övrigt, om du nu litar på de obskyra sajter som publicerat videon, varför är det då så viktigt för dig att det finns ett bekräftelse från AFP? Och varför ljög du om det? ' Ursäkta de många frågorna, men man blir lite nyfiken på hur det fungerar i ditt hjärnkontor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 3 timmar sedan, skrev JJC: Tittade du ens på video? Ja det gjorde jag. Sen faktakollade jag den genom att köra den mot AFP´s officiella sida och där finns det inte ett spår av videon. Lite märkligt eller hur? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 22, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 22, 2019 Intressant video.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 Ännu en kyrkbrand i Frankrike. Undrar orsak, elfel eller otur? https://samnytt.se/ny-kyrkobrand-i-frankrike-flera-meter-hoga-eldslagor-vallde-ut/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 22 minuter sedan, skrev ReKa: Ännu en kyrkbrand i Frankrike. Undrar orsak, elfel eller otur? https://samnytt.se/ny-kyrkobrand-i-frankrike-flera-meter-hoga-eldslagor-vallde-ut/ Det är SD som orsakar alla bränder om inte så är de huvud anledningen till det att det brinner 🐤 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 Jag tror det är den globala uppvärmingen som självantänder kyrkorna. Gretaeffekten.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 7 hours ago, JJC said: Det är SD som orsakar alla bränder om inte så är de huvud anledningen till det att det brinner 🐤 Det var som fan! Har Jimmy skaffat sig en egen styrka av pyromaner? Är det AFP som bekräftat det också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 7 minuter sedan, skrev spooncreek: Det var som fan! Har Jimmy skaffat sig en egen styrka av pyromaner? Är det AFP som bekräftat det också? Det var Allahbladet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 1 minut sedan, skrev JJC: Det var Allahbladet Läs dessa tre. Står om Sverige där ibland, och då ska du definitivt läsa kommentarerna. https://www.breitbart.com https://www.infowars.com https://www.express.co.uk Eller så letar du upp en artikel på första länken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 20 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Läs dessa tre. Står om Sverige där ibland, och då ska du definitivt läsa kommentarerna. https://www.breitbart.com https://www.infowars.com https://www.express.co.uk Eller så letar du upp en artikel på första länken. Brukar aldrig läsa kommentarer i tidningar. Jag läser artiklar och slappar mig egen uppfattning. Det spelar ingen roll om det är Allahbladet eller samhällsnytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 2 minuter sedan, skrev JJC: Brukar aldrig läsa kommentarer i tidningar. Jag läser artiklar och slappar mig egen uppfattning. Det spelar ingen roll om det är Allahbladet eller samhällsnytt. Är ingen skillnad på att läsa kommentarerna på artiklar jämfört med kommentarer på MPR. Ibland är MPR kommentarerna på artiklar. Kommentars möjligheten i tidningar är lika mycket sociala medier som MPR. Ingen skillnad alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Är ingen skillnad på att läsa kommentarerna på artiklar jämfört med kommentarer på MPR. Ibland är MPR kommentarerna på artiklar. Kommentars möjligheten i tidningar är lika mycket sociala medier som MPR. Ingen skillnad alls. För mig är det skillnad. MPR är det enda som jag läser. Har inga osociala medier typ facebook elle Instagram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 5 minuter sedan, skrev JJC: För mig är det skillnad. MPR är det enda som jag läser. Har inga osociala medier typ facebook elle Instagram. Jag använder inte mycket Facebook och Instagram. Men jag läser kommentarer och om det är en tweet ingen artikel kan jag se kommentarerna på Twitter. Tycker det är bra att få en nyanserad bild och vad folk från andra länder tycker. Då blir det mycket lättare att sålla bort konspirationsteorier och fake news med alternativa fakta. Det gäller att "vidga sina vyer" för att det skall klarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 14 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Jag använder inte mycket Facebook och Instagram. Men jag läser kommentarer och om det är en tweet ingen artikel kan jag se kommentarerna på Twitter. Tycker det är bra att få en nyanserad bild och vad folk från andra länder tycker. Då blir det mycket lättare att sålla bort konspirationsteorier och fake news med alternativa fakta. Det gäller att "vidga sina vyer" för att det skall klarna. Tidningar från olika länder även de konspiratoriska. Inga osociala medier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 1 minut sedan, skrev JJC: Tidningar från olika länder även de konspiratoriska. Inga osociala medier. Ja, de länkar jag visade dig är rätt konspiratoriska. Och så även många av deras läsare, jämför med kommentarerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 13 minutes ago, JJC said: Tidningar från olika länder även de konspiratoriska. Inga osociala medier. Du som läser så mycket, har du bemödat dig än att läsa vad AFP verkligen tycker om de videos du länkat till, och vad är i så fall din kommentar kring det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 23, 2019 Dela Inlagd April 23, 2019 Sluta larva er... Klart det var mordbrand, troligen startad av nån extremist. Ingen svetsutrustning i kyrkan. Modern elinstallation. Brandvarnare fanns. Inga heta arbeten under veckan. Video på en person som beter sej märkligt på taket, med synliga blixtar innan hen försvinner, strax innan branden utvecklas. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 23, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 23, 2019 36 minuter sedan, skrev Tommy: Sluta larva er... Klart det var mordbrand, troligen startad av nån extremist. Ingen svetsutrustning i kyrkan. Modern elinstallation. Brandvarnare fanns. Inga heta arbeten under veckan. Video på en person som beter sej märkligt på taket, med synliga blixtar innan hen försvinner, strax innan branden utvecklas. MVH Nja, mycket pekar mot det, visste inte att det inte utfördes heta arbeten under veckan, att det var just påskveckan som branden uppstod på är också en tillfällighet som spär på misstankarna, hade det varit en olycka så hade det nog bekräftats ganska fort med någon form av bevis för att undanröja misstankarna om terrorism och lugna ner stämningen/folket. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 24, 2019 Dela Inlagd April 24, 2019 6 timmar sedan, skrev spooncreek: Det var som fan! Har Jimmy skaffat sig en egen styrka av pyromaner? Är det AFP som bekräftat det också? Vem är Jimmy pyromanledaren? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd April 24, 2019 Dela Inlagd April 24, 2019 8 hours ago, stefan5300 said: Vem är Jimmy pyromanledaren? Någon som kan hylla Kroppskakans dag? Alla julbord som inte serverar kroppkakor borde bannas. Alla är ifrån Kalmar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2019 Dela Inlagd April 25, 2019 Angående AFP-videon som promotas av ”Samhällsnytt” https://www.metro.se/artikel/det-här-vet-vi-om-videon-som-påstås-bevisa-att-notre-dame-tändes-på Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 25, 2019 Dela Inlagd April 25, 2019 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Tallviking: Angående AFP-videon som promotas av ”Samhällsnytt” https://www.metro.se/artikel/det-här-vet-vi-om-videon-som-påstås-bevisa-att-notre-dame-tändes-på Det där bevisar att videon inte är falsk! Citat ur länken: "Men om man faktiskt läser den faktagranskande artikeln från AFP Factuel framgår det redan i rubriken att de menar att videon inte bevisar att någon har tänt på Notre-Dame. Samhällsnytt skriver även att AFP Factuel ”uppger att personen tänder upp något flera gånger” och att de faktiskt kan ”se ljus som blinkar, gnistrar och reflektioner”. Det som Samhällsnytt har valt att inte ta med är AFP:s nästa mening: ”Det är inte möjligt att bekräfta vad det är, men flera saker tyder på att dessa ljusglimtar inte är orsaken till den eld som härjade byggnaden”." Fortfarande inget bevis på att det inte var blixtarna som startade branden? Bara att den filmades strax innan branden... Vidare står det i länken: "På torsdagsmorgonen kunde polisens tekniker för första gången gå in i Notre-Dame och leta efter bevis om hur branden startade." Och ändå anser många att det var en olycka, innan utredningen ens hade börjat på riktigt... MVH Ändrades April 25, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 25, 2019 Dela Inlagd April 25, 2019 21 minuter sedan, skrev Tommy: Det där bevisar att videon inte är falsk! Citat ur länken: "Men om man faktiskt läser den faktagranskande artikeln från AFP Factuel framgår det redan i rubriken att de menar att videon inte bevisar att någon har tänt på Notre-Dame. Samhällsnytt skriver även att AFP Factuel ”uppger att personen tänder upp något flera gånger” och att de faktiskt kan ”se ljus som blinkar, gnistrar och reflektioner”. Det som Samhällsnytt har valt att inte ta med är AFP:s nästa mening: ”Det är inte möjligt att bekräfta vad det är, men flera saker tyder på att dessa ljusglimtar inte är orsaken till den eld som härjade byggnaden”." Fortfarande inget bevis på att det inte var blixtarna som startade branden? Bara att den filmades strax innan branden... Vidare står det i länken: "På torsdagsmorgonen kunde polisens tekniker för första gången gå in i Notre-Dame och leta efter bevis om hur branden startade." Och ändå anser många att det var en olycka, innan utredningen ens hade börjat på riktigt... MVH Fan vad glad du skulle bli om det visar sej att det var nån som tände på, Huva. Du har en konstig tankebana allt är åt h-vete alla gör fel, alla är idi*ter som bara vill förstöra enl dej. Att leva med dom tankarna måste kännas skit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu