Atom Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 (ändrad) 11 hours ago, JJC said: All muslimer är inte dåliga människor, men många muslimer är islamister. Det är rädsla för islamister och islamisering som det handlar om. Tror inte att du önskar dig att din dotter lever i Sharia lagar. Jag jobbar med muslimer, vi hade wahbistiska islamister på mitt jobb jag vet vad skillnaden är. Sverige har ingen kontroll på invandring, Folk är rädda att det trygga Folkhemmet är i gungning. IS mördare lever idag blad sina offer i Sverige, utan straff med skyddade identiteter och fler ska komma att flytta till Sverige. Vapen flödar in utan kontroll. Våld och otrygghet växer sig allt starkare och våra naiva politiker vill inte se problem. Jag ogillar Islam i största allmänhet, jag föraktar Wahhabism och jag hatar Daesh. Men vad har det dravlet att göra med att ett av världens allra mest älskade landmärken har brunnit ned? Det var hela poängen med mitt inlägg; lägg ned snacket om islamistiska idi*ter i en tråd om Notre Dame. Istället fortsätter du ditt ältande. Trist och oförståeligt. Ändrades April 19, 2019 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 17 timmar sedan, skrev Tallviking: Vilket el-system hade dom på 1100-talet ? No shit Sherlock..... Hur som så verkar det nu peka på el som orsak till branden, vilket inte låter otroligt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Under dagen i måndags hade tolv personer från byggföretaget Europe Echafaudage arbetat i katedralen, inga andra. De hade nästan byggt färdigt den höga byggnadsställningen runt tornet, efter 14 månaders arbete. – Proceduren är att i slutet av dagen stängs all el på platsen av. Då stänger vi av bygghissarna och byggbelysningen och ger nycklarna till katedralens vaktmästare, säger Marc Eskenazi. Enligt honom följde byggjobbarna den proceduren även i måndags. Men bara en och en halv timme senare var katastrofen ett faktum – och Paris himmel färgades svart av röken från en flammande katedral. Någon svets eller blåslampa fanns inte i katedralen, vilket bekräftas av poliskällor som uppger att ingen svetsning pågick, enligt Reuters. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Försökte föra in bensindunkar i St Patrick’s Cathedral – stoppades av säkerhetsvakt https://www.theguardian.com/us-news/2019/apr/18/man-held-in-new-york-after-taking-gasoline-into-st-patricks-cathedral Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 3 timmar sedan, skrev JJC: Under dagen i måndags hade tolv personer från byggföretaget Europe Echafaudage arbetat i katedralen, inga andra. De hade nästan byggt färdigt den höga byggnadsställningen runt tornet, efter 14 månaders arbete. – Proceduren är att i slutet av dagen stängs all el på platsen av. Då stänger vi av bygghissarna och byggbelysningen och ger nycklarna till katedralens vaktmästare, säger Marc Eskenazi. Enligt honom följde byggjobbarna den proceduren även i måndags. Men bara en och en halv timme senare var katastrofen ett faktum – och Paris himmel färgades svart av röken från en flammande katedral. Någon svets eller blåslampa fanns inte i katedralen, vilket bekräftas av poliskällor som uppger att ingen svetsning pågick, enligt Reuters. Intressant. Då faller ju min teori, och är elen dessutom bruten är ju ej heller det en brandorsak. Väldigt långsökt men nån mupp som suttit och rökt under arbetet? Läste förresten att det är jättesvårt att få eld på torr gammal ek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Kyrkor brinner lite överallt i världen https://globalnews.ca/news/5150518/suspicious-fire-roseneath-destroys-historic-church/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Branden i Notre Dame blir mer och mer svår att förstå. Nu framkommer det att 800 år gammal ek inte skall brinna på det här sättet. Dessutom hade alla elektriska ledningar redan blivit utbytta så det skall vara omöjligt med kortslutning. Så varför brann det då? BREAKING: Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out! Media: "So your're telling us that this type of timber doesn't burn like that?" Notre Dame Architect: "NO, You know, oak that is 800 years old doesn't burn like that....You would need a lot of kindling to succeed." BREAKING Architect of restorations for Notre Dame Speaks Out! - - Media So yourre telling .mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Jaha då får vi se vilka som är virkes och timmerexperter på forumet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 20, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 20, 2019 Jaha då får vi se vilka som är virkes och timmerexperter på forumet:giggle:.Det är just det som är det fina med internet, man behöver inte vara någon expert inom ett visst område för att ta del av fakta och påvisa vad "experterna" har kommit fram till, för 30 år sedan då internet inte användes av så många, så var det inte lika lättillgängligt med liknande information, nu är det ju bara att googla lite för att få fram information, trots att det är 2019 så tycks det va svårt för vissa att förstå det.Sen så finns det ju "fake news" och rena osaningar, men är man inte alltför blåögd eller lättlurad så undviker man oftast dessa ganska lätt.Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 5 timmar sedan, skrev stefan5300: Jaha då får vi se vilka som är virkes och timmerexperter på forumet. Jo, istället för rörkrökarexperter....omväxling förnöjer Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 5 timmar sedan, skrev stefan5300: Jaha då får vi se vilka som är virkes och timmerexperter på forumet. Jag vet inget om franska trädslag men dom vanligaste sorterna i norra Sverige som tall, gran och björk brinner f-n så mycket bättre om dom får torka ett par år. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Tester på gammal ek Nur mal so..... - Wie schnell brennen eigentlich so alte Dachbalken .mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 13 timmar sedan, skrev Soengsang: Jo, istället för rörkrökarexperter....omväxling förnöjer Ja det hade väl kanske varit bra med några rörmokarexperter som kunnat koppla ihop lite vattenrör och slangar som kanske förhindrat branden, nu var det väl några sneseglare som inte visste vad de skulle göra😀. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 13 timmar sedan, skrev Fritz: Jag vet inget om franska trädslag men dom vanligaste sorterna i norra Sverige som tall, gran och björk brinner f-n så mycket bättre om dom får torka ett par år. Brinner de vanligaste träsoterna i Sverige lika bra om de får torka i cirka 1000 år BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 4 timmar sedan, skrev stefan5300: Ja det hade väl kanske varit bra med några rörmokarexperter som kunnat koppla ihop lite vattenrör och slangar som kanske förhindrat branden, nu var det väl några sneseglare som inte visste vad de skulle göra😀. Nja, vad gäller brandbekämpning så är nog snedseglarna vida överlägset utbildade och tränade mot dessa rörmokare Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 Franska AFP bekräftar att det finns bevis på att branden var anlagt. Troligen ett terror attentat https://youtu.be/7sK7n9mXP7A Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 21, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 21, 2019 Hmm, kyrkor verkar inte vara så populära runt om i världen, här är det i alla fall svårt att hävda att det var olyckor.."På påskdagens morgon skedde explosioner vid sex olika kyrkor och exklusiva hotell i Sri Lanka.129 personer har dött, uppger sjukhuskällor för AFP. Ytterligare hundratals har skadats.– Det här är en av de största terrorattacker vi har sett på väldigt länge utanför de traditionella konfliktområdena, säger terrorforskaren Hans Brun i SVT."https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLykzE/explosioner-under-paskfirande-i-sri-lanka-hundratals-dodaSkickat från min CLT-L29 via Tapatalk Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 48 minuter sedan, skrev Bananen: Hmm, kyrkor verkar inte vara så populära runt om i världen, här är det i alla fall svårt att hävda att det var olyckor.. "På påskdagens morgon skedde explosioner vid sex olika kyrkor och exklusiva hotell i Sri Lanka. 129 personer har dött, uppger sjukhuskällor för AFP. Ytterligare hundratals har skadats. – Det här är en av de största terrorattacker vi har sett på väldigt länge utanför de traditionella konfliktområdena, säger terrorforskaren Hans Brun i SVT." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLykzE/explosioner-under-paskfirande-i-sri-lanka-hundratals-doda Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk Nja, frågar du TV & co så var det nog en svetsloppa (eller 6). Alla andra teorier är nazism.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 1 hour ago, JJC said: Franska AFP bekräftar att det finns bevis på att branden var anlagt. Troligen ett terror attentat https://youtu.be/7sK7n9mXP7A Nej, det har inte AFP bekräftat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd April 21, 2019 Dela Inlagd April 21, 2019 26 minuter sedan, skrev frogfish: Nja, frågar du TV & co så var det nog en svetsloppa (eller 6). Alla andra teorier är nazism.... Troligen var svetsloppan anhängare av Sd. Dvs branden är Åkessons fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 20 timmar sedan, skrev Soengsang: Nja, vad gäller brandbekämpning så är nog snedseglarna vida överlägset utbildade och tränade mot dessa rörmokare Inte alls konstigt och annars hade det väl varit riktigt illa, lite svårt att kalla på brandkåren då ni ligger och guppar på böljan den blå och gott om vatten finns det ju eller vad som nu används. När jag jobbade som rörmokare gick jag en kurs om brandbekämpning som hette Heta Arbeten så lite kunskap hade jag. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 (ändrad) 20 timmar sedan, skrev ReKa: Troligen var svetsloppan anhängare av Sd. Dvs branden är Åkessons fel. Aha! Ännu en som bara är bitter Frågar man svetspinnen så beror branden antagligen på att någon, oklart vem, vill ändra turordningsreglerna på arbetsmarknaden / SatanG Ändrades April 22, 2019 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 23 timmar sedan, skrev JJC: Franska AFP bekräftar att det finns bevis på att branden var anlagt. Troligen ett terror attentat https://youtu.be/7sK7n9mXP7A Märkligt att den storyn inte finns på deras egen sida? https://www.afp.com/en Källkritik är ett gravt underskattat ämne... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 5 timmar sedan, skrev stefan5300: Inte alls konstigt och annars hade det väl varit riktigt illa, lite svårt att kalla på brandkåren då ni ligger och guppar på böljan den blå och gott om vatten finns det ju eller vad som nu används. När jag jobbade som rörmokare gick jag en kurs om brandbekämpning som hette Heta Arbeten så lite kunskap hade jag. Heta arbeten är väl något helt annat än att släcka en brand som Notre dame? Skulle de lägga en filt över kanske, eller tömma brandsläckarn över branden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 22, 2019 Dela Inlagd April 22, 2019 5 minuter sedan, skrev Wangthong: Heta arbeten är väl något helt annat än att släcka en brand som Notre dame? Skulle de lägga en filt över kanske, eller tömma brandsläckarn över branden? Ja. Nä och det har jag inte skrivit att de skulle gjort, skrev att jag gått en liten kurs anngående utbildning. , BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu