Jump to content
IGNORERAD

Katedralen Notre-Dame i full brand

Bananen

Recommended Posts

18 timmar sedan, skrev Tallviking:

90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ?

flerparten har väl dom boende själva tänt på så , importerat otur,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

• Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tommy

28

• spooncreek

16

• Soengsang

13

• ReKa

12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ?

Glöm inte skolor, daghem, restauranger, polishus, socialtjänster, ica butiker och bilar.

Allt påtänt av KKK.

Eller kanske inte.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är ju just därför vi har sån tur här på MPR.. medlemmar som du, med ständigt objektiva och sakliga inlägg, som presenterar sanningen. Halleluja.

Handhjärta och kärlek.

Dela på andra sajter

Det brinner inte mycket kyrkor i polen...undrar varför?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det brinner inte mycket kyrkor i polen...undrar varför?

Bara tur. 

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Apropå bränder. 

Jäklar vad det brinner i Sverige just nu för det är nya bränder varje dag i nyheterna ☹️

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Apropå bränder. 

Jäklar vad det brinner i Sverige just nu för det är nya bränder varje dag i nyheterna ☹️

Bara otur...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Under hel 2000-talet har tre kyrkor eldhärjats i Finland. Det är färre kyrkbränder än vad Tyskland hade bara i Mars 2019 (4 st). Frankrike ska vi inte ens tala om.

Det betyder att Tyskland och Frankrikes kyrkor har större benägenhet att självantända än finländska dito. Attans jäkla osis alltså!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ReKa:

Under hel 2000-talet har tre kyrkor eldhärjats i Finland. Det är färre kyrkbränder än vad Tyskland hade bara i Mars 2019 (4 st). Frankrike ska vi inte ens tala om.

Det betyder att Tyskland och Frankrikes kyrkor har större benägenhet att självantända än finländska dito. Attans jäkla osis alltså!

TV har säkert en förklaring som gillas av pastorn :)

Dela på andra sajter

On 2019-04-16 at 20:33, skrev Soengsang:

Jag personligen tippar på en klantig elektriker/dålig elinstallation.....om man nu får spekulera i dessa dagar på mpr?

https://www.theonion.com/investigators-trace-cause-of-notre-dame-fire-to-cathedr-1834116819?utm_medium=sharefromsite

C7DA8A65-4A60-450E-88F6-4BE167C35A06.png.ba420f0d8702281bb0d6a8bda893cac0.png

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Soengsang:

TV har säkert en förklaring som gillas av pastorn :)

Bra där, keep up the good work! :av-109998:

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Oregistrerad
40 minuter sedan, skrev ReKa:

Det riktiga antalet är 18 stycken. 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

Finland.

Ok. Då har vi motstridiga uppgifter.  "Enbart på 2000-talet har tre kyrkor eldhärjats. Vid sidan av Borgå domkyrka har kyrkor brunnit i Tammerfors och Lieksa."
Min källa: https://svenska.yle.fi/artikel/2016/03/27/60-kyrkor-har-eldharjats-under-det-senaste-arhundradet

Edit: ser nu att artikeln är från 2016, så fler kyrkor kan ju såklart ha brunnit efteråt.

Ändrades av ReKa
tillägg
Dela på andra sajter

Oregistrerad
13 minuter sedan, skrev ReKa:

Ok. Då har vi motstridiga uppgifter.  "Enbart på 2000-talet har tre kyrkor eldhärjats. Vid sidan av Borgå domkyrka har kyrkor brunnit i Tammerfors och Lieksa."
Min källa: https://svenska.yle.fi/artikel/2016/03/27/60-kyrkor-har-eldharjats-under-det-senaste-arhundradet

Edit: ser nu att artikeln är från 2016, så fler kyrkor kan ju såklart ha brunnit efteråt.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kirkkopaloista

Artikeln nedanför så beskrivs det att det i snitt är 7 bränder per år i Finland.

https://yle.fi/uutiset/3-10418788

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Vilket el-system hade dom på 1300-talet ?

Det var bara den islamska världen som hade el på 1300-talet. De hade även centralvärme, LCD-tv och hyfsat snabbt wifi. Samtidigt vi i den kristna världen fortfarande bodde i grottor och livnärde oss på gyttja. Åtminstone får man den bilden när journalister och politiker talar sig varma om fredens religion.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ReKa:

Det var bara den islamska världen som hade el på 1300-talet. De hade även centralvärme, LCD-tv och hyfsat snabbt wifi. Samtidigt vi i den kristna världen fortfarande bodde i grottor och livnärde oss på gyttja. Åtminstone får man den bilden när journalister och politiker talar sig varma om fredens religion.

Mystiskt batteri funnet i Bagdad

Forntiden: År 1938 hittade arkeologer i Irak förseglade lerkrukor. De innehöll en järnstav inlindad i en cylinder tillverkad av koppar. 

När krukorna fylldes med elektrolytisk vätska producerades cirka en halv volts ström. 

Forskarna vet inte vad batterierna har använts till, några tror att de utnyttjades av förgyllare.

Dela på andra sajter

RIP-trådar som blir angrepp på den nyss avlidne och en tråd om ett nedbrunnet världsarv som blir en hattråd om muslimska invandrare; båda trista exempel på när MPR är som allra sämst.

Om det visar sig att det var en religiös fanatiker som satte eld på Notre Dame får ni gärna hata hur mycket ni vill; jag kommer gladeligen stå i er klack. Skulle de lyckats bränna ned världens kändaste kyrka hade de dock redan basunerat ut sitt fega dåd över hela världen. Det troligaste är därför att det var en olycka.

Jag är själv inte Kristen men Notre Dame är den enda kyrka utanför min hembygd som jag besökt fem gånger. Det är tveklöst en av de vackraste och mest laddade byggnader jag någonsin sett. Vi var där på vår bröllopsresa för 19 år sedan och när jag berättade för frugan att den brunnit ned började hon nästan gråta. 

Hur man kan fokusera på ett hat, mot något som förmodligen inte inträffat, istället för sorg för något som gått förlorat övergår mitt förstånd.

Bifogad bild är från senaste besöket, 2014. Till och med min dotter, som då bara var 8 år och allmänt ointresserad av byggnader, tyckte det var häftigt.

D6BD6020-C0A2-45B9-A106-41CCD23C393D.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kan bara hålla med Atom.

Det var i morse även en besynnerlig nyhetsförmedling där man beskyllde de stora givarna till uppbyggnaden för att mest vilja köpa sig goodwill. 

Hur som, är man intresserad av katedraler så finns flera fina i Frankrike. Här Notre-Dame de Reims där man förutom kyrklig kultur kan insupa mängder med champagne och pastis. Den brann också men det var på 1200-talet, undrar vilka som låg bakom det?

32F5E8B8-C2AD-4119-B083-A8F5E0B5764C.jpeg.f9178482a4ed69c6dc645b04f7d10421.jpegDD8A317B-14B9-4D05-9823-0EAE37FC452D.jpeg.7e42a3ef0cee7d9b7acfc33d5bfd9232.jpeg00123523-83C4-4771-99FB-B8164646D7A4.jpeg.f29c3e92a3f11fdbb26bf977ce6b2acf.jpeg

Dela på andra sajter

Islamofoberna på det här forumet är som thailändska gatuhundar som jagar i flock allt som kommer för nära

Vissa mer aggressiva än andra och några verkar till och med vara smittade av Rabies och slutat tänka normalt helt och är totalt styrda av sin sjukdom

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Islamofoberna på det här forumet är som thailändska gatuhundar som jagar i flock allt som kommer för nära

Vissa mer aggressiva än andra och några verkar till och med vara smittade av Rabies och slutat tänka normalt helt och är totalt styrda av sin sjukdom

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jävlar , nu gick proppskåpet på Tallen 5555

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...