Jump to content
IGNORERAD

Overstay


Naam jai

Recommended Posts

Räknat fel på en dag och kommer att få en dags overstay...vad göra, böta eller besöka Imm för 30 dagar a 1900 Baht?..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Naam jai

    4

  • broder tuk tuk

    4

  • Jive

    3

  • apknug

    2

Mest aktiva i denna tråd

47 minuter sedan, skrev Naam jai:

Räknat fel på en dag och kommer att få en dags overstay...vad göra, böta eller besöka Imm för 30 dagar a 1900 Baht?..

Med största sannolik får du bara en liten röd krumelur i passet, inget mer! Men, om något går fel under de dagar/timmar du har overstay kan det gå riktigt illa, better safe and sorry, mitt råd är att ta de 1900 illbattingarna!

//S

Edit, I princip alla försäkringar upphör att gälla om du inte följer landets lagar om immigration mm, att chansa kan bli dyrt, mycket dyrt!

 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

Med största sannolik får du bara en liten röd krumelur i passet, inget mer! Men, om något går fel under de dagar/timmar du har overstay kan det gå riktigt illa, better safe and sorry, mitt råd är att ta de 1900 illbattingarna!

//S

Edit, I princip alla försäkringar upphör att gälla om du inte följer landets lagar om immigration mm, att chansa kan bli dyrt, mycket dyrt!

 

Tack Stefan så får det bli 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du flyger ut strax efter midnatt så är det ju bara ett par timmar det rör sig om och du har i alla fall inte overstay innan du befinner dig på flygplatsen så det ska inte behöva bli några andra tråkigheter än en röd stämpel i passet.

Men klart bättre att fixa en förlängning på immigration.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 månader senare...

Om man har ett flyg som lyfter 01.25, alltså 1,25 timmes overstay, men om man passerar passkontrollen, utstämplingen innan midnatt, kommer det bli anmärkning på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Rave on:

Om man har ett flyg som lyfter 01.25, alltså 1,25 timmes overstay, men om man passerar passkontrollen, utstämplingen innan midnatt, kommer det bli anmärkning på det?

1h 25 min är 1,42 timmar ;)

Nej, så länge du stämplar ut innan det nya dygnet, dvs före midnatt så är det ok, ingen anmärkning.

Men var noga när du räknar dagarna, såg just i en FB grupp någon med samma upplägg, men denne räknade fel en dag, 31 ist för 30.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2016 Skulle jag flyga 0300 dag 31 men blev inte insläppt förbi imigration före 2400 dag 30. .

Flickan i kontrollen blev villrådig och tittade efter någon överordnad,men såg ingen, så hon släppte förbi mig, utan att jag behövde betala för overtsay.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

1 dagen ar nar du stamlar in i Thailand det ar dag 1 
nar du stamplar ut sa ar det sista dagen 
Presix man ska räkna dagar inte nätter, typ hotell nätter som går åt!

En natt i Thailand blir två dagar. Enkelt men svårt att komma ihåg.

En annan "tumregel" är dra av två dagar från det datum du landar om månaden har 31 dagar.

Fast man får ju räkna ihjäl sig i alla fall för man är ju idi*t.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev apknug:

Presix man ska räkna dagar inte nätter, typ hotell nätter som går åt!

En natt i Thailand blir två dagar. Enkelt men svårt att komma ihåg.

En annan "tumregel" är dra av två dagar från det datum du landar om månaden har 31 dagar.

Fast man får ju räkna ihjäl sig i alla fall för man är ju idi*t.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

 

idi*t? Det är man inte alls.

Jag följer din regel om att en natt i Thailand räknas som två dagar.

Det betyder ju att jag bara reser hem efter den 15:e natten då det är det samma som 30 dagar.

Hur enkelt som helst med den matematiken ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

När fick man börja betala för första overstaydagen, jag har haft overstay då och då och första dagen alltid rabatt.
Har i min enfald trott att dag 1 är något som man helst ska undvika men dock inga repressalier (böter)
 
http://www.thailandsfakta.se/overstay_thailand.html
Samma för mig. Hade en dags overstay förra gången jag reste hem och fick bara en krumelur i passet. Fixat på två minuter på flygplatsen. Inga problem när jag återvände till Thailand.
Mvh
Tjobo56

Skickat från min SM-A105G via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

 
idi*t? Det är man inte alls.
Jag följer din regel om att en natt i Thailand räknas som två dagar.
Det betyder ju att jag bara reser hem efter den 15:e natten då det är det samma som 30 dagar.
Hur enkelt som helst med den matematiken [emoji6]
Fast har man dåligt minne och bara hittar gamla kvitton på 10 hotellnätter då blir de bara 20 dagar....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

På det glada 90 talet hade man ju ofta veckor av overstay när man skulle åka hem från Don Muang men minns inte att det var några större problem.

 

Man betalade böterna och skrev på ett kvitto. Inget knorr eller sura miner från passkontrollanterna.

 

Det är möjligt att det blivit hårdare tag sedan militären tog makten i landet. Militärdiktaturer brukar ju strama åt glädjen för ett stort antal människor oavsett i vilket land man tar makten.

 

Märkligt att man inte slagit ner hårdare på barområdena runt om men det kommer väl så småningom det med.

 

Det var bättre på Thaksins tid.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

På det glada 90 talet hade man ju ofta veckor av overstay när man skulle åka hem från Don Muang men minns inte att det var några större problem.

 

Man betalade böterna och skrev på ett kvitto. Inget knorr eller sura miner från passkontrollanterna.

 

Det är möjligt att det blivit hårdare tag sedan militären tog makten i landet. Militärdiktaturer brukar ju strama åt glädjen för ett stort antal människor oavsett i vilket land man tar makten.

 

Märkligt att man inte slagit ner hårdare på barområdena runt om men det kommer väl så småningom det med.

 

Det var bättre på Thaksins tid.

 

BTT

Ordning och reda är inte din grej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Jive:

Ordning och reda är inte din grej.

 

Nej just det och det är på grund av det som jag är så poppis bland barerna i Pattaya.

 

Tjejerna vill ha en spontan man och ingen diktator.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej just det och det är på grund av det som jag är så poppis bland barerna i Pattaya.

 

Tjejerna vill ha en spontan man och ingen diktator.

 

BTT

Yes! Slå kuken i bordet och vifta med en tusing eller två, så är du jättepoppis.😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Jive:

Yes! Slå kuken i bordet och vifta med en tusing eller två, så är du jättepoppis.😁

 

Du är väl en gammal barräv Jive? Och ändå tycks du inte ha lärt dig hur tjejerna tänker.

 

Om du tror att en stor k*k och ett antal tusenbahtingar är nummer ett så är du helt fel ute.

 

90 procent av tjejerna letar efter en snäll och generös man som dom kan lita på. Ungefär som alla andra tjejer i världen.

 

Sen att skitstövlarna bland bargubbarna blir lurade och skinnade tar inte bort den som lilla Noi egentligen är.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

På det glada 90 talet hade man ju ofta veckor av overstay när man skulle åka hem från Don Muang men minns inte att det var några större problem.

 

Man betalade böterna och skrev på ett kvitto. Inget knorr eller sura miner från passkontrollanterna.

 

Det är möjligt att det blivit hårdare tag sedan militären tog makten i landet. Militärdiktaturer brukar ju strama åt glädjen för ett stort antal människor oavsett i vilket land man tar makten.

 

Märkligt att man inte slagit ner hårdare på barområdena runt om men det kommer väl så småningom det med.

 

Det var bättre på Thaksins tid.

 

BTT

Ja det har väl hänt lite sedan den gången på 90-talet du var i Thailand.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du är väl en gammal barräv Jive? Och ändå tycks du inte ha lärt dig hur tjejerna tänker.

 

Om du tror att en stor k*k och ett antal tusenbahtingar är nummer ett så är du helt fel ute.

 

90 procent av tjejerna letar efter en snäll och generös man som dom kan lita på. Ungefär som alla andra tjejer i världen.

 

Sen att skitstövlarna bland bargubbarna blir lurade och skinnade tar inte bort den som lilla Noi egentligen är.

 

BTT

Tack för lärdomsorden!

Du borde komma hit nu. Farangerna har lämnat Pattaya, kineserna hänger inte i barer och indierna är t o m snålare än du.

Jätteläge för dig, btt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

På det glada 90 talet hade man ju ofta veckor av overstay när man skulle åka hem från Don Muang men minns inte att det var några större problem.

 

Man betalade böterna och skrev på ett kvitto. Inget knorr eller sura miner från passkontrollanterna.

 

Det är möjligt att det blivit hårdare tag sedan militären tog makten i landet. Militärdiktaturer brukar ju strama åt glädjen för ett stort antal människor oavsett i vilket land man tar makten.

 

Märkligt att man inte slagit ner hårdare på barområdena runt om men det kommer väl så småningom det med.

 

Det var bättre på Thaksins tid.

 

BTT

Det glada 90-talet kan du inte tacka Thaksin för,,, han tog över 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev apknug:

Presix man ska räkna dagar inte nätter, typ hotell nätter som går åt!

En natt i Thailand blir två dagar. Enkelt men svårt att komma ihåg.

En annan "tumregel" är dra av två dagar från det datum du landar om månaden har 31 dagar.

Fast man får ju räkna ihjäl sig i alla fall för man är ju idi*t.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Man borde kanske förtydliga med att första natten i Thailand blir två dagar, alla andra nätter är bara en dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

På det glada 90 talet hade man ju ofta veckor av overstay när man skulle åka hem från Don Muang men minns inte att det var några större problem.

 

Man betalade böterna och skrev på ett kvitto. Inget knorr eller sura miner från passkontrollanterna.

 

Det är möjligt att det blivit hårdare tag sedan militären tog makten i landet. Militärdiktaturer brukar ju strama åt glädjen för ett stort antal människor oavsett i vilket land man tar makten.

 

Märkligt att man inte slagit ner hårdare på barområdena runt om men det kommer väl så småningom det med.

 

Det var bättre på Thaksins tid.

 

BTT

Att betala flera veckors overstay rimmar ganska illa med den bild du försöker göra sken av att du skulle vara superekonomisk och vända på varenda satang :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...